Loading...
en

TESLA siger: En P85D har kun 469 HK og en P90D Ludicrous har kun 539HK

Kiefer
Kiefer Jul 7 '16

I Norge er der jo åbenbart noget at komme efter:

Tesla says that the Consumer Council agreed with the automaker, but the complaint has since been moved to the Consumer Disputes Commission, which recently released its verdict in favor of the Model S owners.

Now we learn that Norway’s Consumer Disputes Commission is siding with the plaintiffs and is asking Tesla to pay 50,000 Norwegian Krones (~$6,000 USD) to each Model S P85D owners in a recently released verdict.


http://electrek.co/...sepower-norway-fine/


 

PeterE
PeterE Jul 7 '16

Der er da helt sikkert noget at komme efter med den norske dom i mente, og beklageligvis så er Tesla jo nok ikke forsikret imod den slags saganlæg.

Dvs at hvis 20000 P85D ejere hver skal have 50000 kroner i kompensation, tjah så firmaet af med 1,000,000,000 kroner - nåh ja, en rund milliard kroner. Og hvor de penge så skal komme fra i et firma som investerer massivt og kører med (planlagt) underskud. Tjah, jeg ved det ikke - jeg håber bare ikke at det er os - kunderne som er vilde med Tesla - der kører Tesla i sænk. Bare en tanke. Skyd mig endelig ned.

henrik_dk
henrik_dk Jul 7 '16
Mon ikke også Tesla har tjent ekstra på dem, der valgte P85D med 700 hk fremfor 85D? Jeg var en af dem... Havde Tesla ikke pyntet på specifikationerne, så havde de ikke fået 1.1 million fra mig for min P85D.
PeterE
PeterE Jul 7 '16

henrik_dk, jo de har nok 'tjent' lidt på lige din bil - men når en virksomhed kører med massivt underskudt så tjener den jo ikke penge, og har en begrænset levetid. 

Hookmaker
Hookmaker Jul 7 '16
PeterE, det skyldes nu ikke manglende salg, men derimod mega investeringer i bl.a Gigafactory.
PeterE
PeterE Jul 7 '16

Hookmaker, ja - det er jeg godt klar. Er bare lidt trist over at vi for et mindre beløb - dvs 5% af købsprisen potentielt vil påføre en ellers succesfuld start-up virksomhed et potentielt stort tab, som derved går ud over - nåh ja, os selv...

The Forum post is edited by PeterE Jul 7 '16
Hookmaker
Hookmaker Jul 7 '16
Tja...
Nå, jeg har brugt for lang tid af mit liv på P85D diskutioner så jeg hopper af igen.
PeterE
PeterE Jul 7 '16

Ditto, vil hellere ud og finde en stille landevej :)

edge
edge Jul 7 '16
Ha ha, ja det har jo mildest talt været vendt nogle gange her på forum. Er det i orden at snyde kunderne når det sker i en højere sags tjeneste? Nogle mener ja, andre nej, har vi set. Under alle omstændigheder må Tesla nok finde sig i at dem de har snydt er ret så tilbøjelige til at mene nej...
ElPeter
ElPeter Jul 7 '16
Ku de ikke bare sponsorere sådan en Ludicrous-sikring til de forurettede og så 'lets call it even'.
Den kan vel ikke koste så mange håndører at producere. Godt nok stadig ikke 700 hk, men hurtigere acc. end oprindelig opgivet så det er vel et kompromis.
edge
edge Jul 7 '16

@ElPeter. Det skulle man synes.

mkiaer
mkiaer Jul 8 '16

Er endelig gået på ferie nu og har en hel del korrespondance fra min tidligere dialog med FDM's juridiske afdeling liggende. Så vil fortsætte/genstarte denne dialog med Lennart hos FDM, som er min primære kontakt person omkring denne sag. Samtidig vil jeg forsøge at skrive til Forbrugerombudsmanden for at høre, om han/de vil tage sagen op. Vil også høre FDM om hvad de sýntes om denne tilgang (a.k.a "Conflict of Interest). Skal nok holde jer opdateret mht. min videre dialog. Og så lige en personlig generel kommentar til dialogen på denne tråd. Som P85D ejer følger jeg mig snydt. Punktum. At jeg så ikke har valgt at følge op på dette med et stædigt/målrettet formål er en prioritering fra min side, og at man skal tage en tudekiks preller af på mig personligt. Faktum er, at vi står stærkere som en gruppe, og det er/vil blive min tilgang, også i den fremtidige dialog/diskussion med Tesla omkring denne sag. I kan bruge eller misbruge den info, jeg kommer til at dele på dette forum, men jeg går efter at det kan komme til at bidrage så mange P85D ejere som muligt. Ved godt det lyder frelst og den videre dialog med FDM/Forbrugsombudsmanden vil vise om dette er en naiv tilgang. Men min erfaring med brugerne af dette forum er, at det primært består af fornuftige mennesker med en god konstruktiv/intelligent tilgang når det kommer til udfordringer, og derfor håber jeg også på en konstruktiv dialog fremadrettet. 

Pim
Pim Jul 8 '16

@mkiaer du har min fulde opbakning....

Nelarsen
Nelarsen Jul 8 '16

Erng. Støtter og er med

GO4IT
GO4IT Jul 8 '16

Har været tilmeldt P85 D gruppen og følger med på sidelinjen ift. hvad der sker. Går gerne med i en evt. ny gruppe @mkiaer

Nelarsen
Nelarsen Jul 8 '16

En enkel løsning og et plaster på såret kunne være opgradering til L - det koster ikke Tesla ret  meget.

Icelord
Icelord Jul 8 '16

@mkiaer støtter og er med

 

Raymond
Raymond Jul 8 '16

Man kan jo godt bruge tænkeren lidt: Nogle af de mest aktive angående den manglende performance var Ken og Hookmaker, de er helt stille nu - 2 og 2 er sgu 4, så vi kan vist være sikker på at de har lavet en "Non Disclosure" aftale med Tesla. Når nu man også kan se, ud fra Nordkap turen, at begge deres P85D'er er blevet til P85DL, kan man så ikke udlede, at det er hvad de har fået for ND aftalen? Har de fået mere?

The Forum post is edited by Raymond Jul 8 '16
KimT
KimT Jul 8 '16
Citat fra Raymond

....., kan man så ikke udlede, at det er hvad de har fået for ND aftalen? Har de fået mere?

Inden der startes en krig; det kunne måske også være en bunke Tesla referral der skulle bruges inde de udløber....... 

tintin
tintin Jul 8 '16

Jeg mener også at en fri opgradering til L vil være rimeligt så jeg er også med

Pages: « 1 2 3 4 5 6 7 »