Spændende...
Hvornår indrømmede de det officielt?
Os der bestilte før har vel en mulighed..måske
Spændende...
Hvornår indrømmede de det officielt?
Os der bestilte før har vel en mulighed..måske
JP skriver, at der allerede er flere i DK, der har fået kompensation fra Tesla, men at de har indgået en fortrolighedsklausul.
Nogen her, der ved mere om det?
http://teslaforum.dk/p85d virker heller ikke mere, måske har de ansvarlige her også indgået forlig med Tesla???
Har lige ofret 6000 euro for en ludicrous upgrade og føler mig da noget snydt, hvis andre har fået det gratis.....
Jeg har længe bare villet lade den ligge... Men da jeg læste at nogle formentlig har fået "et eller andet", følte jeg mig snydt. Jeg vil ikke bare lade den ligge, for jeg synes ikke det er fair overfor alle os andre. Og ja - utroligt alle de som råbte højt pludselig blev stille. Det må være alle eller ingen i sådan en situation.
@JP - er helt enig i din betragtning. Har haft så pokkers travlt med arbejde i en længere periode, så tiden og energien til at kaste mig ind i kampen har været begrænset, men tag ikke fejl. Jeg føler mig også mega snydt, og hvis det viser sig at man har betalt nogle få i DK for at holde mund så er det godt nok dårlig stil og så kan denne sag sagtens gå hen og blive et helvede for Tesla i negativ presse omtale. Jeg håber virkelig ikke det er tilfældet.
Kunne se på Ken Seitzberg's seneste indlæg at han nu også har fået Ludicrous updaten.
@Ken - måske du kunne give os en update mht. jeres sag via FDM og om der er en god forklaring på hvorfor det dedikerede www.teslaforum.dk/p85d site ikke er tilgængeligt mere?
Ingen tvivl om at det er dårlig stil af Tesla i første omgang at markedsføre og sælge en bil med 469 HK som havende 700 HK, dernæst at benægte fakta i lang tid imod bedrevidende, for endelig i al hemmelighed at kompensere dem, der har klaget og lagt sag an, under en tavshedsklausul – hvis det altså er sådan det forholder sig.
Jeg synes derimod ikke man kan klandre den højtråbende P85D-gruppe for at tage imod kompensation under en tavshedsklausul (det læser jeg heller ikke at I synes). De har gjort alt for i første omgang at få Tesla i tale og give dem mulighed for at kompensere i al stilfærdighed. Da det ikke lykkedes, har de råbt højt i pressen, så alle har kunnet læse om hvordan Tesla bevidst har snydt deres kunder. Enhver med samme problem har været velkommen til at gå sammen med gruppen i søgsmålet mod Tesla. Og da Tesla så omsider har givet sig og tilbudt kompensation under en tavshedsklausul (igen: hvis det er tilfældet), har de selvfølgelig taget imod det og kan derfor ikke udtale sig. Fuldstændig fair af P85D-gruppen, men ikke af Tesla.
Tilbage står en gruppe P85D-ejere, som bør have samme kompensation for at været blevet snydt af Tesla på samme måde, og som derfor bør kontakte FDM eller Tesla, som der også står i artiklen i JP.
@Edge - er 100% enig i din betragtning og min kritik er kun rettet i mod Tesla og ikke P85D-gruppen som har skabt den nødvendige offentlige synlighed omkring hele denne sag samt deres enorme arbejde bag. Tesla's approach er på ingen måde unik. Det er blot en kreativ og (desværre) legal måde at begrænse omkostningerne omkring denne sag i stedet for blot at kompensere alle P85D ejere.
Det er så ikke det helt rigtige billede du beskriver edge, jeg er (var?) tilmeldt P85D-gruppen, og jeg har intet hørt om en kompensation, og jeg har intet hørt om hvorfor vi tilsyneladende ikke længere har en gruppe?
Jeg fulgte også gruppen (uden at skrive mig på listen) indtil den lige pludselig "forsvandt" - da jeg spurgte til hvad status var, var svaret at der ingen kommentar var til det.
Da jeg så spurgte til om det skulle betyde at de havde indgået aftale/tavshedsklausul - var svaret igen at det kunne han ikke udtale sig om, men at han opfordrede til at kontakte FDM.
Det tolker jeg som om at de som har ført en sag mod Tesla gennem FDM har indgået en aftale, og dette indbefatter også en tavshedsklausul.
Jeg har skrevet mig op til L upgrade men ikke fået den endnu (høre igen ting), men føler lige som andre at jeg bliver snydt hvis jeg skal betale for den - en stor del af årsagen til at jeg solgte min P85 og istedet købte en P85D var netop at den havde mange flere HK - det havde den så ikke i praksis.
faktisk var det 4 ting som gjorde at jeg valgte at sælge/købe ny
1. AP
2. Flere HK
3. dual drive
4. 1 år mindre slid
det betale jeg et relativt stort beløb for men har som sagt ikke fået flere HK.
nu føler jeg at Tesla snyder mig når de netop har fundet ud af hvordan dette fikses - de burde tilbyde gratis udskiftning af sikringen til P85D brugere som har købt bilen som havene 700 HK.
jeg har egentlig ikke brug for hurtigere acceleration fra 0 km/t, men jeg vil gerne have mere power når jeg ligger på motorvejen og skal overhale.
@pim - er du medlem af FDM?
tænker at det kun er FDM medlemmer som har indgået aftale med Tesla.
Det plejer da da vel heller ikke at være FMD stil at lave aftaler der er underlagt fortrolighedsaftaler som kun gælder for deres egne medlemmer. Bare se på de sager de har kørt mod parkeringsselskaber. Der råber de da godt op når de har vundet en sag så alle kan få glæde af den.
Prøv evt. at kontakte FDM om det forholder sig sådan?
/Martin
Ken / Torben mfl. der råbte højest, da det gik op for alle, at P85D ikke ydede 700 HK, hvor er I henne?
Har I fået kompensation fra Tesla? Og har I efterladt alle os andre P85D ejere tilbage uden noget?
Nu føler jeg mig både snydt af Tesla og af de, der har modtaget "bestikkelse" fra Tesla....
Et sted så kan jeg godt forstå Tesla, at de ikke 'bare' giver en for for kompensation til alle. Men det er jo helt tydeligt at gruppen herinde fra har fået en form for kompensation, og er underlagt en tavhedsklausul.
Og jeg mister lidt for Tesla, når jeg ellers synes rigtig godt om dem. Den her situation kunne være håndteret noget bedre, og jeg ved ikke helt hvad deres kommunikations afdeling tænker på.
Hele sagen kunne være blevet lukket, men nu er der sådan set potentiale til mere uro på sidelinien. For hvorfor har alle de de berørte ikke fået denne kompensation, som vi ikke ved hvad består af?
Elon Musk har helt sikkert en masse gode intentioner med Tesla, men der er heller ingen tvivl om at der er et firma på lige fod som alle andre firmaer.
Forstår ikke helt hvad der foregår i denne tråd. Enhver kan vælge sine kampe, vælge sine væbnere og sine våben. Og selvfølgelig også sin strategi og taktik.
Sidste år blev der startet en "kampagne" op for, at samle P85D ejere og tage kampen op mod Tesla for at få de 700 HK, som vi var blevet lovet.
Det var med indlæg her på teslaforum.dk (kan ikke finde det mere...), samt udenlandske Tesla forums. Bla. med det her indlæg på teslamotorsclub.com.
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/calling-p85d-owners-world-wide-for-survey-and-complaint-letter.51563/
Der har været meget stille i lang tid vedr. dette... Men da jeg så læser artiklen nedenfor i JP med P85D ejere fra DK, der har indgået aftaler med Tesla om erstatning og fortrolighedsklausuler. Så får jeg sgu en dårlig smag i munden, da den fælles indsats mod Tesla, så har været værdiløs...
http://jyllands-posten.dk/#ia8812480;finans
Jeg har haft fat i FDM i dag og meldt mig ind. De er i gang med nye sager mod Tesla.
Forstår ikke helt hvad der foregår i denne tråd. Enhver kan vælge sine kampe, vælge sine væbnere og sine våben. Og selvfølgelig også sin strategi og taktik.
´Spørgsmålet er bare om gruppen skulle have accepteret den aftale der blev foreslået? Der er jo flere ejere endnu, som ikke har været en del af det som gruppen er blevet tilbudt.
Dog har gruppen være tilstrækkelig stor, således Tesla muligvis håbede at lukke hele postyret ved tilfredsstille netop den gruppe. Man kan diskutere om de skulle have krævet de øvrige berørte i Danmark også skulle indgå i en samlet løsning.
Det vil jeg ikke gøre mig til dommer over, da jeg ikke er en af de som er berørt.