Loading...
en

TESLA siger: En P85D har kun 469 HK og en P90D Ludicrous har kun 539HK

Raymond
Raymond Jul 8 '16

KimT: Jeg er ikke interesseret i at genere Ken eller Hook og det synes jeg heller ikke andre skal  -  Jeg tror bare de er bundet på hænder og fødder og ovenstående kan måske hjælpe andre til at tage et valg.

Erik45
Erik45 Jul 13 '16

Jeg er med, er det FDM vi i fællesskab skal melde os ind i???

Junior
Junior Jul 13 '16

Jeg er også med på en fællesklage mht. P85D - det samme er en af mine bekendte.

MartinPedersen
MartinPedersen Jul 13 '16

Husk at spørge de folk fra det gamle P85D forum om de vil være med =)

JP
JP Jul 14 '16

Jeg er også helt klart med. Det må være alle eller ingen... Jeg har forhørt Tesla, og de sagde i går, at ingen i Danmark har modtaget kompensation (service har forhørt sig hos cheferne). I så fald det passer, står vi jo alle stadig sammen. Jeg er heller ikke medlem af FDM, og tænker om det er nødvendigt?

PS.: Jeg elsker min Tesla og er vild med Elon og firmaet... Siden de lancerede den forbedrede sikring sidste år, har jeg bare følt at den burde være tilbudt alle "gamle" P85D 700 hk købere.

Lars72
Lars72 Jul 14 '16

Jeg har en 'alm'  S85 - om den har 200, 300 eller 400 HK er da fløjtende ligemeget, da køre-egenskaberne  (moment, de gode første 0-50/60kmt mv) ikke er ændrede fordi, der nu står noget andet på hjemmesiden.

Så er det vel kun hvis man vil skal på "striben" og vil have noget "street credit" og fortælle om for mange HK bilen har. :-)

At Tesla burde have gjort det anderledes er nok rigtigt, men at anlægge sag for at få MERE, MERE fordi andre har fået er lidt langt ude - efter min mening.   

KimT
KimT Jul 14 '16

Du skal tænke på at det faktisk er nogen der har solgt deres P85 / P85+ for at få en P85D med mere HK. Det viser sig så at det stort set ikke er forskel. Så der er nogen der har tabt penge på at sælge deres bil ene og alene fordi de ønskede en bil med mere HK

GO4IT
GO4IT Jul 14 '16

Handler det ikke blot om, at der er folk der har købt en vare der ikke indfrier hvad sælger selv har meldt ud? Hvis nogen får kompensation for denne mangel, bør det så ikke gælde for alle der har købt den samme vare ud fra de samme specifikationer? Prisen er præcis den samme selv om motivet for at købe bilen kan være vidt forskelligt.

 

SimonHN
SimonHN Jul 14 '16
Hvis du har købt 700 kg træpiller og får leveret under 500 kg. Vil du så også være tilfreds?

Jeg må sige jeg havde overvejet en 85D i stedet når forskellen ikke er større.

Jeg er stadig glad for min P85D. Men føler mig stadig taget ved næsen under mit køb.
FrederikC
FrederikC Jul 14 '16
Jeg skal lige være med, er det de 700hk ift de 469 som det hele handler om? Moment og 0-100 er vel som oplyst?
ElPeter
ElPeter Jul 15 '16
Maks-effekten er måske kun 41 HK større, men jeg mener at momentet - og dermed effekten - er væsentlig højere i en P85D end en 85D op til maks-effekten nås ved omkr. 80 km/t (jeg kan ikke huske den præcise hastighed). Det er det der giver den mærkbart bedre acceleration ( 3,3 vs. 4,4 sekund til 100) ved lave hastigheder. Så det er 'kun' ved højere hastigheder, altså 80+ at man ikke får fuld valuta for pengene.
henrik_dk
henrik_dk Sep 27 '16

Siden juli har jeg meldt mig ind i FDM og de har startet en sag mod Tesla.

Jeg har i dag modtaget svar fra FDM om, at Tesla ikke anerkender min sag, men at Tesla er villige til at indgå forlig....

Er der andre herinde, der har modtaget en lignende mail fra FDM? Så vil jeg gerne i kontakt med dig / jer og høre, hvad I vil gøre nu.

Bianco
Bianco Sep 27 '16

I betragtning af Tesla Danmarks holdning til markedsføringslovgivning, god skik i branchen, brugte timer vs fakturede timer, respekt for konkurrenter etc. 

Så ville jeg nok tage hvad jeg kan få, med mindre du har noget som fru jurist/økonom-uddannet dommer klart og tydeligt forstår.

Bianco
Bianco Sep 27 '16
Quote from ElPeter Maks-effekten er måske kun 41 HK større, men jeg mener at momentet - og dermed effekten - er væsentlig højere i en P85D end en 85D op til maks-effekten nås ved omkr. 80 km/t (jeg kan ikke huske den præcise hastighed). Det er det der giver den mærkbart bedre acceleration ( 3,3 vs. 4,4 sekund til 100) ved lave hastigheder. Så det er 'kun' ved højere hastigheder, altså 80+ at man ikke får fuld valuta for pengene.

Den største forskel på bagerste motor i PxxD og xx (baghjulstræk) (ikke som før skrevet xxD) er at inverteren er programmeret til at skrue op for ydelsen hurtigere i PxxD.

Det er tilsyneladende den samme motor OG inverter der sidder i en 85 og P85+. Forskellen er kun i software (det kan så være at det er anden sortering i 85'erne - hvem ved) 

The Forum post is edited by Bianco Sep 28 '16
TJespersen
TJespersen Sep 27 '16

Jeg mener at PxxD-modellerne har større moter bagtil i forhold xxD-modellerne.

Se evt. https://www.tesla.com/da_DK/models under afsnit "Elektrisk firehjulstræk" (klik på knapperne).

Bianco
Bianco Sep 28 '16
Quote from TJespersen

Jeg mener at PxxD-modellerne har større moter bagtil i forhold xxD-modellerne.

Min fejl. Har rette mit indlæg. PS Har Tesla helt opgivet at skrive HK?? 

RobertJ
RobertJ Sep 29 '16
Citat fra Bianco
Quote from ElPeter Maks-effekten er måske kun 41 HK større, men jeg mener at momentet - og dermed effekten - er væsentlig højere i en P85D end en 85D op til maks-effekten nås ved omkr. 80 km/t (jeg kan ikke huske den præcise hastighed). Det er det der giver den mærkbart bedre acceleration ( 3,3 vs. 4,4 sekund til 100) ved lave hastigheder. Så det er 'kun' ved højere hastigheder, altså 80+ at man ikke får fuld valuta for pengene.

Den største forskel på bagerste motor i PxxD og xx (baghjulstræk) (ikke som før skrevet xxD) er at inverteren er programmeret til at skrue op for ydelsen hurtigere i PxxD.

Det er tilsyneladende den samme motor OG inverter der sidder i en 85 og P85+. Forskellen er kun i software (det kan så være at det er anden sortering i 85'erne - hvem ved) 

Det har længe været spekulation hvad og hvor mange dele er genbrugt og dermed prisforskel på modeller kun er software relaterede. Det giver rigtig god mening at genbruge komponenter for at opnå høj kvalitet til lav pris.

Du laver dog lige lovligt mange antagelser Bianco. Er du SC ansat?

Det er højst sandsynligt ikke samme motor og inverter der sidder i en 85 og P85/P85+.
Det er dog højst sandsynligt samme motor og inverter der sidder i en P85 og en P85+.
- Da de to modeller har samme ydelse.

S85 (RWD) kan siden 2014 køre 225km/t, hvor P85 modellerne stadigt sidder fast på 210.

Det er dog højst sandsynligt samme bagmotor der sidder i en PxxD og en Pxx, dog også højst sandsynligt i en anden Revision, altså med forbedringer i PxxDerens favør.
Der kan så spekuleres i om det er samme frontmotor en PxxD og en xxD bruger, og derfor også om en XX bare har en XXD frontmotor siddende bagi.

 

The Forum post is edited by RobertJ Sep 29 '16
P85DK
P85DK Sep 29 '16

@RobertJ - WK057 har påvist at det er samme motor og inverter på 85, P85/P85+ og at det kun er SW der er forskellig, så den er god nok

Om der er kommet en forbedring af inverter i 2014 skal jeg lade være usagt, men hvis der er så er den kommet på de andre modeller også

mbk
mbk Sep 30 '16
Citat fra P85DK

@RobertJ - WK057 har påvist at det er samme motor og inverter på 85, P85/P85+ og at det kun er SW der er forskellig, så den er god nok

Om der er kommet en forbedring af inverter i 2014 skal jeg lade være usagt, men hvis der er så er den kommet på de andre modeller også

Alle RWD har samme motor og inverter, så en S60 Classic og P85+ har samme motor og inverter. xxD har to nyere mindre ens motor og inverter men lidt forskellig gearing. PxxD har den gamle motor bag i og den nye foran. Generelt er xxD mere effektiv end RWD modellerne og også mere effektiv end PxxD., 
Pages: « 1 2 3 4 5 6 7