Loading...
en

TESLA siger: En P85D har kun 469 HK og en P90D Ludicrous har kun 539HK

MartinPedersen
MartinPedersen Jul 4 '16

Hvis en gruppe har fået noget ud af Tesla, så må det jo være fordi Tesla ved at der er noget at komme efter, er det så ikke "bare" at lave en omgang 2 for restanter mod Tesla?

NOELON
NOELON Jul 4 '16

Hvordan laver man samlede løsninger når klage systemet i DK er individuelt baseret? Du kan klage via forbrugerklagenævnet og åbenbart få hjælp af FDM. Men det er stadig individuelt.

henrik_dk
henrik_dk Jul 4 '16

Bare surt, at det skal læses i en tilfældig artikel i JP, at der er P85D ejere fra DK, der har fået kompensation / erstatning fra Tesla.

 

Jeg havde opgivet, at få noget som helst fra Tesla og har selv ofret 6000 euro i sidste uge på ludicrous upgrade. Det ville jeg selvfølgelig ikke have gjort, hvis jeg kunne have fået det fra Tesla i stedet for.

Thor
Thor Jul 4 '16
Citat fra MartinPedersen

Hvis en gruppe har fået noget ud af Tesla, så må det jo være fordi Tesla ved at der er noget at komme efter, er det så ikke "bare" at lave en omgang 2 for restanter mod Tesla?

Når der bliver lavet en klausul, der handler om tavshedspligt, så er der bestemt noget at komme efter. Men kun Tesla og af de berørte ved det. Indtil vi får en anonym 'whistleblower'.

Citat fra TSLA

Hvordan laver man samlede løsninger når klage systemet i DK er individuelt baseret? Du kan klage via forbrugerklagenævnet og åbenbart få hjælp af FDM. Men det er stadig individuelt.

 Jeg ved ikke hvordan det er foregået, og jeg kender ikke nogen som ejer den model. Man kan vel lave en samlet løsning på den måde, at man henvender sig til alle de berørte, og kommer dem i møde med en løsning. En dyrere løsning, men en løsning som havde klædt Tesla. Det er jo en relativ svær balancegang, at vurdere den dårlige omtale kontra udgiften til den kompensation som er blevet bestemt. Så var sagen dog også blevet lukket, fremfor det nu trækker i langdrag i bl.a Norge og Danmark.

Man er lidt ude i det abstrakte, idét 'goodwill' ikke er målbart.

Pim
Pim Jul 5 '16

Er jeg den eneste her, der har været tilmeldt P85D gruppen (co-signer on our future communication with Tesla Motors), bidraget med min stemme som en´ ud af de ca. 70 medlemmer som der blev skrevet om i pressen start oktober 2015 og med det formål, at lægge pres på Tesla, og evt. sagsøge dem hvis ikke de imødekom gruppes krav, som nu efterfølgende ikke har fået kompensation, og blot kan konstatere at gruppen er nedlagt?

mkiaer
mkiaer Jul 5 '16

Nej Pim - Du er ikke den eneste ;-)
Jeg er medlem af FDM og har tidligere haft kontakt til dem omkring denne sag og de ville godt tage min sag, men som tidligere nævnt har jeg bare ikke haft den nødvendige tid som det kræver. Overvejer dog at tage sagen op igen når jeg går på ferie. Jeg har også tænkt på om forbrugerombudsmanden ville være interesseret i at tage sagen op, på baggrund af udfaldet i Norge, hvor alle P85D ejere får kompensation. Noget jeg ihvertfald vil undersøge - igen - når jeg snart går på ferie.

PeterE
PeterE Jul 5 '16

Pyha, stopper denne her snak aldrig? Ja, nogen føler sig stadigvæk snydt - og er alligevel glade for deres biler. Følg nu den slagne vej og gør en af to ting: 1) find en dygtig advokat som vil lave dit personlige sagsanlæg imod Tesla, eller 2) meld dig ind i FDM og bed dem om at køre en sag på dine vegne. Andre muligheder? Tror det ikke, alt andet er prøvet. Som jeg forstår det. 

Drop nu misundelsen over at nogen måske har fået noget, og drop de fine hentydninger til at nogen herinde ikke er solidariske med resten. 

Og kom så ud i sommervejret folkens (!) :)

PS: Ja, jeg savner P85D-klagegruppen - for så behøvede jeg ikke konstant læse om dette overalt på teslaforum. 

T3S7A
T3S7A Jul 5 '16

Jeg har ikke en P85D, så taler ikke på mine vejen. Men jeg kan sgu virkelig godt forstå dem som vil følge sig snydt. Hvis man ikke gider at læse/høre om dette, så lad da være med at åbne tråden, det stå da en helt frit for. 

Hvis Tesla har betalt nogen kompensation, så må det jo være fordi de erkender at de har lavet en fejl - færdig. Så burde alle få dem som har samme "fejl" få samme kompensation. 

Det har ikke noget med ikke at være glad for ens bil eller ej, men hvad der er retfærdigt og rigtigt. Personlig synes jeg det er rigtig dårlig stil af dem som har valgt at lade resten være i stikken, blot for selv at få noget. Hvis det ikke var for alle andre, så havde de aldrig selv fået noget, havde de stået 3-4 mand og klagede. Ikke så meget som en eneste kommentar til det i denne tråd er de kommet med. Flot.

Dette forum kører sgu være end den værste Koreanske diktatur.

The Forum post is edited by T3S7A Jul 5 '16
Pim
Pim Jul 5 '16

Tusind tak T3S7A, det manglede jeg virkelig.....

PeterE
PeterE Jul 5 '16

Tjah, jeg er helt uenig - og jeg synes at forummet kører fantastisk. Ingen herinde er jo tvunget til at blive her. 

Og ja, jeg kan sagtens forstå at nogen føler sig snydt, og derfor skrev jeg jo også at de skulle gøre noget ved det - istedet for bare at være sure på andre herinde. For det løser lige præcis ingenting. 

Minger
Minger Jul 5 '16
Jeg har osse klædet og skrevet til Tesla siden januar men har intet hørt tilbage
Jeg føler mig temmelig snydt da det var grunden til jeg tog en P85D og bliver da mere øv over at høre der er nogen der har fået noget kompetation
ITp85d
ITp85d Jul 5 '16

@PIM ja, jow -lidt samme oplevelse her: dvs ikke nogen personlig tilbagemelding (men der er måske også grænser for hvad man kan forlange af Ken).

Hvis man var forbi det omtalte website (teslaforum.dk/p85D) så stod der dette tæt på lukketid (altså en anbefaling af at tage fat i FDM)

"As Tesla has decided to come clean, and publish the assumable correct performance numbers for the P85D and P90D Model S, we have decided to close the website for further user registrations.

Our primary goal has succeeded an Tesla has admitted that the 700 hp (691 in the USA), newer has been available to the vehicles. It has always been limited by the battery, just as assumed by the p85d Team.

We have tried to establish communication with Tesla on this issue, however Tesla still thinks that they have done everything according to the law. They see no problem in telling customers and medias that the P85D has/had 700 hp, even though it has always been limited to 469 hp (539 with L-Mode).

Where to go from here?

In Denmark we recommend people to join FDM, the danish motor vehicle consumer organisation, who is preparing a lawsuit against Tesla on behalf of the members, for breaking the marketing law in Denmark

In Norway, send a complaint to Tesla, and after receiving a response from them, forward this to the Norweigian consumer organisation, who currently is preparing a case against Tesla for breaking the marketing law in Norway."

...IT885D

The Forum post is edited by ITp85d Jul 5 '16
Nelarsen
Nelarsen Jul 6 '16

Har nogen talt med FDM ? Hvornår er frist?

DerHansi
DerHansi Jul 6 '16

Tjaaeh, når jeg tænker tilbage på hvordan den gruppe blev svinet til herinde, kan jeg godt forstå tavsheden omkring et evt. settlement med Tesla, uden at føle sig forpligtet til at dele dette herinde. Hold da k... der var ingen grænser for hvor hysteriske - og alt muligt andet - de blev kaldt. Alle jer der føler jer snydt og efterladt : let røven og gør noget ved det, i stedet for at sidde herinde og tude. Ellers shut the f... up !!

T3S7A
T3S7A Jul 6 '16

DerHansi - Nu er det jo nok ikke dem som selv havde købt en P85D, som var hysteriske, de havde hele tiden støtte op om Jer. Havde de ikke gjort det, så havde I været 3-5 personer, og har nok ikke haft ret meget gennemslagskraft overfor Tesla. Man har jo netop brugt det som "skræmmekampagne" over for Tesla at man var mange. Var jo også derfor man henvendte sig på det Norske og Amerikanske forum. 

Jeg mener hellere ikke det klæer Tesla at være sådan. Hvis man erkender ( hvilket man gør, ved at udbetale noget ) at det var en fejl, så gælder det da alle - færdig. Længere er den da ikke. Det her blæser da kun op til endnu mere shitstorm. 

Men jeg vil da kun anbefale alle dem som har en P85D og ikke er med i den elite gruppe, at lave den vildeste shitstorm - det er åbentbart det som der skal til. 

MartinPedersen
MartinPedersen Jul 6 '16

Enig T3S7A, når der tilsyneladende ER noget at komme efter, så få Kent til at oprette en ny gruppe for restanter herinde, evt. en lukket gruppe, så burde det være en from sag at få Tesla til at makke ret.

Og hvis Kent ikke vil oprette en ny gruppe, fordi han har fået hvad han kom efter, så opret et emne herinde, hvor folk kan skrive til en mand, som så tager kontakt til Tesla, med x-antal kunder bag sig.

KS
KS Jul 7 '16

Arbejder på sitet, og nederst på siden er der nu et meny item der hedder (i menuen nederst på siden) groups+main_menu_list

Dette er en gruppe funktionalitet hvor det er muligt at lave lukkede fora. Opretter bestemmer selv hvem der skal kunne se - hvem der kan invitere etc. Der er dog problemer med oversættelser, så brug det som det er, jeg vil løbende arbejde på at gøre det bedre.

Her kan man i lukkethed diskutere hvad man har lyst til - vær dog opmærksom på at laver man lukkede fora, så skal man være venner med nogen for at kunne invitere dem til gruppen.

 

Når i har valgt dette punkt i menuen - så skift evt sproget til Engelsk, for at få en korrekt beskrivelse på knapper etc. Jeg vil arbejde på at gøre dette bedre - har dog ferie, så det bliver når der er tid til det (læs når vejret ikke er i top, og båden ligger i havn)

The Forum post is edited by KS Jul 7 '16
ITp85d
ITp85d Jul 7 '16
Nogen der har været i kontakt med FDM, som kan dele hvordan man skal gribe det an - er der fx en bestemt person man skal have fat i, eller kender alle derinde p85D sagen? jeg skal også lige have meldt mig ind

Jeg vil gerne deltage i en arbejdsgruppe
SimonHN
SimonHN Jul 7 '16
Jeg har lige meldt mig ind i FDM. Skrev bare til deres rådgiver. Men har ikke fået svar endnu. 
henrik_dk
henrik_dk Jul 7 '16

Jeg tog fat i FDM i mandags og de er i gang med at forberede nye sager mod Tesla. 

 

Meldte mig også ind i FDM i mandags og de sendte i går en standard mail, som de sender til alle P85D ejere, der er i samme situation. De beder bla. om at vi skal klage til Tesla, beskrive hvordan købet af bilen foregik, om man stadigvæk har markedsføringsmateriale osv. 

 

Jeg vil også gerne deltage i en ny P85D gruppe. 

The Forum post is edited by henrik_dk Jul 7 '16
Pages: « 1 2 3 4 5 6 7 »