Loading...
en

Samle selv ladeboks

Kiefer
Kiefer Apr 30 '14

Så vil din installation være magen til min. Jeg har et lignende setup. Min lader er også kun "kruet en lille smule fast" i carport væggen. Jeg tror jeg er endt med at have givet ca. 2500,- for min installation, plus ca. 500 efterfølgende for at få en måler i kassen også.

Har nu også købt en Mainpine med tilhørende relæ via Brian så jeg kan bygge lader nr. 2 til ren leg. Jeg vil sætte en Kamstrup måler på og lege lidt med fjernaflæsning af strømmen via enten noget GPRS eller WiFi monteret på en Arduino.

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Apr 30 '14

@Kiefer - jamen hvis du ikke skal lade med mere end 16A hvad er så idéen med ladeboxen?? - Dens formål er jo at skaffe adgang til ladning med +16A og der med op til 100 (85) km/t.

Alt andet kan jo klares med UMC'en.

Kiefer
Kiefer Apr 30 '14

Ideen er netop at UMC ikke skal ud/ind af bilen hver gang jeg kommer hjem, samtidig kan jeg måle på strømmen til et lade abb. Det kan jeg ikke med en UMC.

Samtidig har jeg på fornemmelsen at UMC ikke rigtig kan tåle den lidt hårdhændede behandling det giver når jeg skal have den monteret i tide og utide.

/Martin

MicTheCat
MicTheCat Apr 30 '14
Øv i er bare for langt væk både geografisk og Tesla leveringsmæssigt får først min tidligst om fire måneder, jeg er selv lidt nørdet og ville elske at være med til jeres selvbyggeraften. Jeg har kun bestilt med single lader i bilen og forventer at føre et 2,5 kvadrat kabel over i garagen. Men for at kunne lade via fast installation med 16A uden at bruge UMC og blot købe et standard kabel skal jeg investere i en HPFI type B (dyrt) og for el-økonomiens/interessens skyld en måler samt en 16A automatsikring. Nogen der ved om der findes en elmåler der kan logge som ikke koster spidsen af en jetjager. Vil gerne kunne logge aktuelt forbrug :-)
Kiefer
Kiefer Apr 30 '14

Der er ingen grubd til at investere i en HPFI Type B måler. og en el-måler kan du få fra 300,- på ebay.de. Så det burde ikke være noget der ruinerede dig :-)

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Apr 30 '14

Okay, hver sin smag - jeg hiver i hvertfald min UMC ud og ind en 3 gang eom ugen, - går den i stykker er det Teslas problem, der er 2 års garanti på den.

Kiefer
Kiefer Apr 30 '14

For mit vedkommende vil det være to gange om dagen. Jeg vil jo gerne have at den holder længere end de 2 års garanti :-)

UMC vil jo heller ikke kunne bruges i forbindelse med refundering af kWh med ladeabonnement.

/Martin

MicTheCat
MicTheCat Apr 30 '14
Elmåler er bare ren interesse for aktuel forbrug. Da jeg lader via årlig nettomålerordning (solceller) kan jeg kun ærgre mig over jeg ikke fik sat flere paneler op. Har kun overskud til ca 4000 km årligt. Så refundering gælder nok ikke for mig
Kiefer
Kiefer May 1 '14

Men husk at hvis dit hus er varmet med el-varme får du jo også 50 øre retur pr kWh ud over de første 4.000 kWh du bruger om året.

/Martin

KS
KS May 1 '14
Første næsten færdige kasse. Mangler kabel til bil
FrederikC
FrederikC May 1 '14

Rigtigt pænt stykke arbejde Ken :o)

Kiefer
Kiefer May 1 '14

@kseitzberg: Gik i ikke i gang klokken 19?

Har I bare siddet og snakket?? ;-)

/Martin

KS
KS May 1 '14

Ja, der gik lidt snak og drengerøv i den! Super aften..

Skaarup
Skaarup May 1 '14
@mhampen, du kan godt sætte flere paneler op. Det er din inverter der ikke må være mere end 6kw, pga. nettomålerordningen. Hvis du sætter flere paneler op flytter du din "underligger" (mindsteproduktion) op, men din overligger er jo inverteren. Men det kan godt betale sig at spelulere i det - det er få dage om året dine paneler vil overproducere.
muller
muller May 2 '14

Tak for en hyggelig aften og en ½-færdig lader :-)

Nu er der jo rig mulighed for at sidde derhjemme i aften og sammenligne diagram og boks!

Og så var det super fedt at køre lidt kortage på vej hjem!

Bianco
Bianco May 2 '14

Super aften :-)

Det var alle tiders at mødes med ligesindede nørder og dele viden og erfaringer - Det må vi gøre igen.

Jeg blev næsten helt tryg ved at sidde og skrue i en 22 kW installation... 

muller
muller May 2 '14

Per virkede også næsten helt tryg til sidst... :-) - eller gjorde han?

MicTheCat
MicTheCat May 2 '14

@rskaarup Desværre Rasmus, Energinet tolker loven således at hvis du udvider arealet af dine solceller så ryger du på den nye ordning med time netto i stedet for års netto. Og det tror jeg ikke er lukrativt for mig, Især fordi det jo er mest når det er mørkt jeg kommer til at lade.

Da det er Energinet der bestemmer så tør jeg ikke snige et par paneler mere op selv om de vil have svært ved at opdage det, kald mig bare tøsedreng ;-)

Hookmaker
Hookmaker May 2 '14

Arhh,kortege og kortege, Seitzberg og jeg var da over alle bjerge før i nåede at få skiftet fra P til D...;-)

Spøg til side, det var da IGEN en fed event - og ja vi manglede noget kabel, men jeg føler mig da også en hel del mere tryg. KANON at Per var der - og min skal ledes om - Pers ledningsføring var et mønstereksempel som jeg bare MÅ slå..;-) 

STORT TAK til Brian for at have samkøbt det hele og til Ken for brug af lokaler..;-)

Theis
Theis May 2 '14
...og det var så det sidste jeg så til det lydløse ulvekobbel i går aftes, inden de blev til små røde prikker i horisonten :-)
Tak for en superhyggelig aften - der er godt nok lang tid til levering i slutningen af måneden!
Pages: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »