Fredericia er ok, hvis vi kan nå det på 1 aften
@Brianmesson: Det lyder rigtig fint. Men måske du kunne tage et billede af den berømte tang, så jeg kan se hvad jeg evt. skal anskaffe. Efter sidste uges oplevelse uden 'rigtig' tang kan jeg jo forstå, at jeg står overfor en udfordring med at få sat type-2 stikket ordentligt og forsvarligt fast, hvis jeg ikke har en tang.
@Brianmesson: Ja 2x4 meter vil være perfekt. Så hvis I har mulighed for at samle type-2 stikkene skal jeg ikke klage, men gerne give kage - næste gang!
@Ken,
kan du samle alle informationerne omkring ladeboksen? Så vil jeg gerne hjælpe med til at Jyderne kan bygge en tilsvarende. Håber at du gerne vil være med til at hjælpe os evt samman med Brian. Som sagt vil jeg gerne lægge hus til hvis Fredericia kan være et udgangspunkt for holdet.
Og i modsætning til "Københavnerne" vil jeg anbefale os jyder at købe dette Type2 stik:
http://esl-shop.de/produkte/stecker-ladedosen/ladekupplung-fahrzeugseite-typ-2-bis-20a-female.html
Det er med skruer i stedet for en besværlig terminaltang der skal klemmes sammen, stikket er dog et par hundrede kroner dyrere men så kommer det også med præloddet 220ohms modstand :-)
/Martin
kseitzberg: Man kunne jo snildt sætte en Kamstrup el-måler på og forbinde denne til en Arduino til remote adgang. Der er forøvrgt mulighed for cli på OpenEVSE som netop er bygget over en arduino. Software til OpenEVSE er netop ... open.
Er der forøvrigt 6x5+1x0,5 kabel i overskud fra de 50meter der blev brugt på Sjælland, kunne godt bruge en 3 meters penge af kablet.
/Martin
Jow jow der er en hel 25 m. rulle tilbage. Regner med at Ken gider slæbe til Jylland når I skal bygge.
Vedr. samle-selv-ladeboks dag/aften i Jylland, har jeg i dag tilbudt kseitzberg at stille lokaler til rådighed. Jeg har kontor i et stor gammel istandsat industribygning (Spinderihallerne) i Vejle's vestby. Her er god plads til at give den gas, og spise m.v.. Der vil også være mulighed for at køre biler indenfor, hvis nogle skulle få lyst til at efterisolere - eller i mangel af uønsket støj - f.eks. støvsuge vidunderet ...
Dette blot et tilbud, da forholdene og formentlig geografien er ret fine til formålet !
Selv om jeg endnu ikke har fået bilen (først til august), er jeg klar og skal selv have bygget to fine ladebokse, men gerne med stor hjælp fra de lidt øvede ... :-)
/Claus
Min boks(mobillader) er lavet færdig(tak til mange, især Per). Jeg har hængt den op og den fungerer perfekt og er installatørgodkendt(selvom jeg kun føder den med 16A og kun trækker 13A). Mit firma ejer boksen og installationen og så skal jeg bare indberette mit forbrug til firmaet, så får jeg kr. 1,03 pr. kWt retur. Scenariet er godkendt af et af de store revisionsselskaber. Jeg betaler et lille abonnement til firmaet.
Læg lige mærke til ladeportåbneren på ladeboksen.