Loading...
en

Samle selv ladeboks

kajakaj
kajakaj May 14 '14

Fredericia er ok, hvis vi kan nå det på 1 aften

brianmassesson
brianmassesson May 14 '14
Vi er klar i hundige i morgen kl. 19.00. Jeg kan hente de sidste stumper i morgen. @TSLA vi kan sagtens mødes en aften hos mig i Farumm og skrue dine kasser sammen. Ken har tang til i morgen så vi kan få trykket kabel i type 2 stikket.
NOELON
NOELON May 14 '14

@Brianmesson: Det lyder rigtig fint. Men måske du kunne tage et billede af den berømte tang, så jeg kan se hvad jeg evt. skal anskaffe. Efter sidste uges oplevelse uden 'rigtig' tang kan jeg jo forstå, at jeg står overfor en udfordring med at få sat type-2 stikket ordentligt og forsvarligt fast, hvis jeg ikke har en tang.

brianmassesson
brianmassesson May 14 '14
@TSLA Ken har mulighed for at låne en tang. Måske vi kan låne den til at klemme dine stik på også. Eller ville du have 2 x 4 meter kabel på dine bokse så kunne vi måske nå at samle dine stik i morgen! Vi tales ved.
NOELON
NOELON May 14 '14

@Brianmesson: Ja 2x4 meter vil være perfekt. Så hvis I har mulighed for at samle type-2 stikkene skal jeg ikke klage, men gerne give kage - næste gang!

Empty
Empty May 15 '14
Jeg vil prøve at kigge forbi i aften og se hvad projektet går ud på.
Hvis det er okay at en kommende, men stadig benzin brændene, Tesla ejer er lidt nysgerrig.
muller
muller May 15 '14

Jeg kan desværre ikke komme i aften.

PBP
PBP May 15 '14

@Ken,

kan du samle alle informationerne omkring ladeboksen? Så vil jeg gerne hjælpe med til at Jyderne kan bygge en tilsvarende. Håber at du gerne vil være med til at hjælpe os evt samman med Brian. Som sagt vil jeg gerne lægge hus til hvis Fredericia kan være et udgangspunkt for holdet.

Kiefer
Kiefer May 15 '14

Og i modsætning til "Københavnerne" vil jeg anbefale os jyder at købe dette Type2 stik:

http://esl-shop.de/produkte/stecker-ladedosen/ladekupplung-fahrzeugseite-typ-2-bis-20a-female.html

Det er med skruer i stedet for en besværlig terminaltang der skal klemmes sammen, stikket er dog et par hundrede kroner dyrere men så kommer det også med præloddet 220ohms modstand :-)

/Martin

The Forum post is edited by Kiefer May 15 '14
PBP
PBP May 15 '14

Godt med produktforbedringer - dem tager vi med på vejen

Raymond
Raymond May 15 '14

Jeg kan desværre heller ikke komme i aften.

Theis
Theis May 15 '14
Jeg kommer når jeg har kæmpet mig igennem ferietrafikken ud af København...
Bluecoffee
Bluecoffee May 16 '14
Tak for et hyggeligt træf i Hundige. Også tak til Brian for at lære mig et par af talekommandoerne til bilen. Har ellers haft farligt svært ved at få den til at høre efter. Nogen der ved, om der findes en liste over brugbare ordrer ud over "listen to" og "navigate to"? Tips til at udtale danske vejnavne med en accent, så den ikke tror, man skal til Midtvesten hver gang? (Efter en del forsøg åd den "Christiansburg, Copenhagen", men ellers kniber det.)
Kiefer
Kiefer May 19 '14

Brian: Har du fået de sidste relæer hjem?

Svigerforældrene har bedt mig om at bygge en 22KW Type 2 ladestation til deres campingplads. Så må nok hellere komme i gang med byggeriet...

/Martin

The Forum post is edited by Kiefer May 19 '14
kajakaj
kajakaj May 19 '14

Jeg er også aftager af et sæt, når der bliver en byggeaften i midt/østjylland

KS
KS May 20 '14
Tager gerne dimserne med til Jylland. Syntes iøvrigt at ladeboksen virker glimrende. Den er bare lidt for lidt nørdet, så jeg overvejer at bygge et ardiuno modul med grps opkobling og Remote metering. Det kunne bruges til mange interessante formål - betalingsløsninger og intelligent ladning.
Kiefer
Kiefer May 20 '14

kseitzberg: Man kunne jo snildt sætte en Kamstrup el-måler på og forbinde denne til en Arduino til remote adgang. Der er forøvrgt mulighed for cli på OpenEVSE som netop er bygget over en arduino. Software til OpenEVSE er netop ... open.

Er der forøvrigt 6x5+1x0,5 kabel i overskud fra de 50meter der blev brugt på Sjælland, kunne godt bruge en 3 meters penge af kablet.

/Martin

Hookmaker
Hookmaker May 20 '14

Jow jow der er en hel 25 m. rulle tilbage. Regner med at Ken gider slæbe til Jylland når I skal bygge. 

cvitting
cvitting May 21 '14

Vedr. samle-selv-ladeboks  dag/aften i Jylland, har jeg i dag tilbudt kseitzberg at stille lokaler til rådighed. Jeg har kontor i et stor gammel istandsat industribygning (Spinderihallerne) i Vejle's vestby. Her er god plads til at give den gas, og spise m.v.. Der vil også være mulighed for at køre biler indenfor, hvis nogle skulle få lyst til at efterisolere - eller i mangel af uønsket støj - f.eks. støvsuge vidunderet ...

Dette blot et tilbud, da forholdene og formentlig geografien er ret fine til formålet !

Selv om jeg endnu ikke har fået bilen (først til august), er jeg klar og skal selv have bygget to fine ladebokse, men gerne med stor hjælp fra de lidt øvede ... :-)

/Claus

Raymond
Raymond May 21 '14

Min boks(mobillader) er lavet færdig(tak til mange, især Per). Jeg har hængt den op og den fungerer perfekt og er installatørgodkendt(selvom jeg kun føder den med 16A og kun trækker 13A). Mit firma ejer boksen og installationen og så skal jeg bare indberette mit forbrug til firmaet, så får jeg kr. 1,03 pr. kWt retur. Scenariet er godkendt af et af de store revisionsselskaber. Jeg betaler et lille abonnement til firmaet.

Læg lige mærke til ladeportåbneren på ladeboksen.

The Forum post is edited by Raymond May 23 '14
Pages: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »