Loading...
dk

Dansk leveringsdato / leveringstidspunkt for Tesla Model S | Tesla Forum

kajakaj
kajakaj Feb 4 '14

Hej Rune. Du bør lave en aftale med Tesla om betalingsmåden, så du er sikker på at bilen er klar når du kommer. På fakturaen står nemlig som standard "Betaling ved fakturamodtagelse". vh Kaj

rms
rms Feb 4 '14

Hej Kaj. Tror jeg også er bedst, will do ;) bare sjovt at de ikke skriver det som en option.

Larsen
Larsen Feb 6 '14
Har fået besked af Anna på Kirstinehøj, at min S kan hentes den 21. Marts. De var fleksible, så vi fik det passet sammen, så jeg kunne få den en dag jeg alligevel skulle til københavn med fly. Nu kan jeg jo så i stedet for at flyve hjem, køre hjem til Støvring i Nordjylland. Jeg kommer jo nok ikke helt hjem hvis jeg kører over Fyn, så det må nok blive Mols linien hjem. Har brugt dagen idag på at tage troldtekt plader ned i garagen, og trække et 5 ledet 6 kvadrat kabel de ca. 18 meter fra huset eltavle. Elektrikeren kommer på tirsdag. Så sætter vi i første omgang et 16 amp. CEE stik op, som så senere evt. kan opgraderes til et 32 amp.
Kiefer
Kiefer Feb 6 '14

Så ændrede status sig på min bil fra "vi indkøber dele" til "vi er i gang med at producere" :-)

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Feb 7 '14

Min er nu transit siden igår, og DS Anna har meddelt levering d. 26 marts kl. 10.00. Det er jo kanon, når jeg nu har bestilt til marts, meeen jeg kan nu ikke se transit tiden inkl. samling i Holland bør være ret meget mere end MAX. 30 dage (den reele tid er max. 5 dage til havn i New York, max. 7 dages ventetid på havnen, 8 dage til Rotterdam og så 10 dage til at samle plus autotransport til DK, hvilket er rigeligt).

Og så kalenderen ryddet de tre efterfølgende dage så der kan cruises ud i det blå...;-)

Kiefer
Kiefer Feb 7 '14

Ja, jeg er også lidt spændt på om de når levering sidst i marts for mit vedkommende, lige gået i produktion  og hvis det skal holde med datoen, så skal de ikke meget over 30 dage for slut produktion til den skal stå på amager...

/Martin

Skaarup
Skaarup Feb 7 '14
Min blev færdigproduceret for godt en uge siden og har netop fået lev. 26. Marts. Ikke for at ødelægge dine forhåbninger, men det når nok at blive april inden du får den Kiefer. Men altså et par dage fra eller eller til... :-)
Hookmaker
Hookmaker Feb 7 '14
Skaarup, der tror jeg du tager fejl. Biler der produceres nu skal ud af regnskabet før næste kvartal begynder..;-)
Skaarup
Skaarup Feb 7 '14
Mjaee, men hvis bilen ikke er i landet, kan den jo ikke leveres? Hvorfor skulle min bil være 8-9 uger om det og hans kun 6 uger (efter endt prod)?

Lugter jeg et væddemål? :-)
Hookmaker
Hookmaker Feb 7 '14
Skaarup, ellers tak - væder aldrig, så ville jeg ikke have haft råd til en MS! Du har en pointe, men de sidste 2 kvartaler har dog peget på at Tesla strammer sig an op mod kvartalsafslutning. Det burde de dog ikke kunne, hvis de som de selv siger nu er med i produktionen, men lad os se.
TwoChops
TwoChops Feb 9 '14
Min gik i produktion i går. Er også blevet lovet levering ultimo marts. En venlig hollænder ringede mig op og spurgte om de måtte rykke levering fra april til marts.
Skaarup
Skaarup Feb 9 '14
Hvornår blev du ringet op? Lyder vildt med levering i marts, hvis din bil ikke er færdigbygget endnu. Jeg ved My Tesla er 1-2 uger efter faktisk status, men alligevel..
TwoChops
TwoChops Feb 9 '14
Blev ringet op allerede 23/1
FrederikC
FrederikC Feb 11 '14
Fedt! Frygter dog snart for leveringstid, måske jeg snart sku få ordret har dog først tid til 2. Prøve tur om 1 uge. Har tilgengæld bestilt 21" fælge fra USA som nok kommer før bilen ;)
120281
120281 Feb 11 '14
@FrederikC: hvorfor frygter du leveringstid ? Du har da indtil slut 2015 og de leverer på 4-5 mdr og hurtigere op imod kvartalsafslutninger.

Jeg venter minimum til midt 2015. Medmindre lovændring eller leasing til rimelig penge kommer før. Ellers er der jo en brugt, som så er fra før 2015 der så er uden afgift. Men kan ikke se andet end at staten vil have flere elbiler ud og trille.
FrederikC
FrederikC Feb 11 '14
Det er ik så meget det, har det sådan at når jeg har trykket bestil så vil jeg helst have den NU!
Tænker ikke at vente på en brugt.
Kiefer
Kiefer Feb 12 '14
Citat fra Kiefer

Så ændrede status sig på min bil fra "vi indkøber dele" til "vi er i gang med at producere" :-)

Og i dag ændrede den sig så til "Din model S er nu blevet afsendt fra fabrikken". En produktionstid på 5-6 dage synes jeg er ganske fin. Så måske de alligevel når at levere sidst i marts :-)

/Martin

Pedro
Pedro Feb 12 '14
Kiefer: Min har ændret status stort set samtidigt som din, blev ligeledes ringet op samtidigt med dig ang. Levering 1 måned før. Hvilken farve er din? Min er mørkeblå, spørgsmålet er om MyTesla er præcist eller om de mere eller mindre opdaterer en flok ad gangen.
Kiefer
Kiefer Feb 12 '14

Hej.

Jeg har bestilt en sølvgrå med panorama tag. Jeg tror det er svært at gætte på mytesla og hvordan den opdaterer. Dog har deres tidsplan som jeg fik oplyst i november holdt meget godt. Der fik jeg at vide at bilen skulle produceres omkring den 10.2.2014. 

Så nu har de så 4-6 uger til at få bilen sendt til Amager hvis deres tidsplan med 2. halvdel af marts skal holde :-)

/Martin

Sider: «« « ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... » »»
Dette emne er sticky