Loading...
dk

Dansk leveringsdato / leveringstidspunkt for Tesla Model S | Tesla Forum

Plar
Plar Feb 12 '14

Så kom der Vin nr. Tesla Sagde bilen var sat til produktion midt Marts og lev midt Maj, Sidste uge blev der bestilt 22" Vossen CV4 hjul i sølv/poleret, Så er vi klar til lidt sol og sommer.

Kiefer
Kiefer Feb 14 '14

Hej.

Så fik konen i går besked fra Tesla DK at hun nu skal begynde at forberede dokumenter osv. f.eks. ville de da godt lige have at hun sendte sit CPR nummer i en e-mail.

Så i dag får Tesla et opkald fra min hustru der venligt men MEGET bestemt vil forklare dem omkring databehandling og CPR numre :-)

/Martin

Kiefer
Kiefer Feb 19 '14

Og så kom leveringsdatoen fra Anna fra Tesla DK: 28.3 :-)

/Martin

Ruderen
Ruderen Feb 19 '14

25/3 - kl. 16:00 :-)

TwoChops
TwoChops Feb 19 '14
27/3 kl 16. :-)

/TwoChops
Pedro
Pedro Feb 19 '14
27/3 kl 12.00 :-)
Hookmaker
Hookmaker Feb 19 '14

Ingen andre den 26? - Sikkert fordi de har sat hele dagen af til mig...;-)

Larsen
Larsen Feb 19 '14
21/3 kl. 12.00 og så med Mols linien til Jylland........
FrederikC
FrederikC Feb 19 '14

Så fik jeg også langt om længe bestilt :o)

Så er det bare at vente.... til slut Juni....

Forummets indlæg er redigeret af FrederikC Feb 19 '14
Flemming
Flemming Feb 19 '14
@ lieder, ruderen, twochops, pedro, hookmager og Larsen. Det at i allerede nu har fået jeres
Leveringsdato må lette lidt på ventetiden, og i har alle noget at glæde jer til.
Udleveringen og gennemgangen af bilen er yderst professonel og bilen kører som en drøm
Hookmaker
Hookmaker Feb 19 '14

Yep, men selvom der nu står en model S i garagen på jobbet hver dag som jeg kan glane over, så var det eddermame den værste beslutning da jeg valgte levering marts fremfor januar for at spare nogle vinterdæk. Men sådan går det når man bliver nærig.

Boski
Boski Feb 19 '14
Tillykke Frederik, troede ikke du fik dig sammen!
rms
rms Feb 19 '14
Tillykke Frederik, lækker med grå og soltag
@Hookmaker det have ikke gjort nogen forskel, bestilte min til januar og får den først til marts...
Kiefer
Kiefer Feb 19 '14
Citat fra Larsen 21/3 kl. 12.00 og så med Mols linien til Jylland........

Samme her, bare den 28. Regner med at tage en morgenflyver fra Tirstrup over til firmamøder om formiddagen og så med Molslinien hjem om eftermiddagen. 

/Martin

Kiefer
Kiefer Feb 20 '14
Citat fra Flemming @ lieder, ruderen, twochops, pedro, hookmager og Larsen. Det at i allerede nu har fået jeres
Leveringsdato må lette lidt på ventetiden, og i har alle noget at glæde jer til.
Udleveringen og gennemgangen af bilen er yderst professonel og bilen kører som en drøm

Synes næsten at den dag bilen gik i produktion var den dag det blev mere konkret, nu var følelsen at der rent faktisk var nogle der gik og skruede på min bil. 

Derefter kom opkaldet fra Tesla Holland med forespørgsel på om de måtte udlevere bilen en måned tidligere, og så i dag da Anna skrev og spurgte om de måtte levere den dagen før min 40 års fødselsdag, bedre gave kan man næsten ikke ønske sig :-)

Hun skrev at det ville være hende der gennemgik bilen når vi fik den.

Har fået den endelige faktura, her står levering den 28.2...det er vist en ønskefejl fra min side og en skrivefejl fra Annas side :-)

Men har da selvfølgelig lige skrevet for at få det præciseret, jeg går ud fra at garantien vil gælde fra leveringsdato på faktura, og den fejl vil jo betyde en måned kortere garanti...

/Martin

Kiefer
Kiefer Feb 20 '14
Citat fra FrederikC

Så fik jeg også langt om længe bestilt :o)

Så er det bare at vente.... til slut Juni....

Du valgte luftaffjedringen fra alligevel og dobbeltlader til?

Hr du "finalized", eller har du stadig 14 dage til at gå og lave ændringer?

/Martin

FrederikC
FrederikC Feb 20 '14

Jeg fik faktisk først min endelige konfiguration på plads i går aftes efter 3. prøvetur hos Tesla igår efter middags, fik set forskellige farver og snakket konfig igennem med Mikkel.

Jeg har længe tænkt at jeg ikke ville stå i en situation hvor jeg savnede dobbeltlader, så den har længe været på listen.

Luftaffjedringen bliver jeg køresyg af, så det går ik rigtig i længden.

Sound Package havde jeg også overvejet, men blev enig med min selv om at det var mere nice than need, og til den pris kan man nok lave uorginal opgradering senere hvis jeg savner de ekstra højtallere. (DAB er ligemeget i min verden)

Tågelygter har været med på listen fra start af, men jeg tog dem af igår da jeg lagde ordre, taget i betragtning hvor lidt de bruges er det ikke 3.800 kr værd.

Jeg trykkede "finalize" med det samme, så ingen grund til at vente, har allerede ventet længe nok ;)

Har bestilt 21" Turbine fælge også til sommerhjul, købt på TMC/USA.

Forummets indlæg er redigeret af FrederikC Feb 20 '14
supergaard
supergaard Feb 20 '14

Tillykke Frederik! Den bliver du glad for!

Vi har samme konfig. - med undtagelse af vinterpakken som jeg ikke har savnet :)

Jeg startede med lyst læder og uden soltag, begge dele fik jeg dog ændret inden levering, Tesla er utroligt large og strækker sig langt for at opfylde den slags ændringer.

Har haft samme oplevelser med luftaffjedringen, i hvertfald at den kan føles ret svævende. Har haft en lånebil i et par dage nu med luft, og tror sagtens man kan vænne sig til det. Den absorberer ujævnheder en anelse mere smooth, men synes den har et snert af en dyb rumlende, vakuum lyd (som et vindue står åbent bagi i et splitsekund) jeg desværre ikke kan gengive den ... :)

Åbenbaret er dem med luft lavere i "Standard" end en Model S uden luft, så man skal hæve den ret tit manuelt. Jeg savner af og til at kunne hæve min egen for der er langt mellem akslerne når man skal op ad P-ramper, kan desværre heller ikke her gengive lyden ;)

Kiefer
Kiefer Feb 20 '14
Citat fra FrederikC

Har bestilt 21" Turbine fælge også til sommerhjul, købt på TMC/USA.

De er bestemt også superlækre, men jeg synes også de er temmelig dyre for et sæt dæk og fælge?

/Martin

FrederikC
FrederikC Feb 20 '14

@Kiefer, det ender i ca. 20-22.000 dkk for et sæt brugte dæk+fælge inkl. dæk sensorer.

Syntes det er fornuftigt ift. nyprisen.

Sider: «« « ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... » »»
Dette emne er sticky