Giv gerne lige feedback på det med lyden for det overvejede jeg også... Har de biler med begge dele?
Ja tænk at fyre 19K efter lyd hjemme i stuen i stedet! Jeg var ude og testkøre for 2. gang for et par uger siden, og her bad min ven om at få en prøve på lyden i bilen. Sælgeren skruede herefter op for en radiostation i uhjælpelig dårlig lydkvalitet, så det efterlod ikke meget indtryk af, hvad premium-anlægget formår... Så hiv din egen musik med, hvis du vil være sikker! Jeg var mere optaget af at mærke efter, hvad luftaffjedringen kunne levere på vejen fuld af "speed bumps"...
@Matthias: Ja, så kan jeg godt forstå, at det er vigtigt for dig! Hvor meget regner du med at køre i din Tesla? Jeg står selv på vippen og er næsten klar til at bestille og håber på at Tesla snart er klar til at melde ud, hvor deres Superchargere kommer til at stå, og hvornår de kommer i drift. Jeg kører selv 50000 km / år i min S-Max og kører hele landet rundt (og tilbringer derfor også rigtig meget tid i min bil!).
Matthias, hvis du vælger P eller P+ ville jeg vælge the full monty - dumt at skulle sælge om 6-7 år hvor dem der står ved siden af på bilbasen har den lyd du ikke investerede i.
@MatthisH: Det kan jeg godt forstå. Jeg synes, at det i det hele taget er svært at gå på kompromis, når jeg sidder og klikker rundt i TMS design studio... Rød multicoat - heck, Panoramasoltag - check, techpakke - check, bagudvendte klapstole - check, parkeringssensorer - check, tågelygter - check, brun nappa læder - check, Obeche wood matte - check. Vil også gerne have midterkonsol, når den bliver frigivet. Tror dog, at jeg fravælger luftaffjedring pga frygt for at det vil påføre mig store reparationsomkostninger om nogle år. Normalt er jeg også lidt en hifi-nørd med hang til super lyd, men for tiden kører jeg rundt med støjredukserende hørebøffer fra Bose for at skåne ørerne imod kabinestøj. Hvad har du planer om kaste i din TMS?
Nåh, nu er jeg vist gået off-topic her, så jeg må hellere nævne, at jeg skal have ny bil 1/12-14, hvor firmabilen skal udskiftes. Det må betyde, at jeg senest 1/6 skal ligge en bestilling, hvis Tesla skal have en måneds bufferperiode at trække den i ;o)
@MatthiasH: Tag forbi Tesla Service i Kastrup, hvis du har mulighed - her kan du både få en hyggelig snak med deres teknikere og checke rigtige TMS'er ud. Da jeg var derude så jeg både Multicoat Red, Brun Metallic, Sort, Grå Metallic og Hvid. Jeg fik selv sat på plads, at det skal være den brune læder. Den er meget lysere i farven end på hjemmesiden, og ser derfor ikke så "morfar" ud. Jeg var faktisk overrasket over hvor flot den brune metallak er!
mht. luftaffjedringen så synes jeg der måske er lidt "Citroen frygt" her. For mig at se er der 0 rissiko hvis man napper service i op til 8 år.
@Hookmaker: Jeg vil nok ikke vælge en serviceaftale, da jeg med 50000 km/år hurtigt vil få brændt den af. Det hedder pt 4 år/80000 km, hvilket vil være nået på ca 20 mdr. i mit tilfælde. Ellers er min "frygt" mest baseret på, at det efter sigende skulle være en bekostelig affære at reparere på luftaffjedringen.
Hej.
Så bekosteligt er det vel heller ikke at reparere luftaffjedringen. Den er 100% identisk med den der bl.a. sidder i en Mercedes ML, CL, S. Her har vi betalt ca. 10.000 for en reparation af denne ved autoriseret MB forhandler, selve dimsen har kostet lidt under 3K per gang den er gået. De resterende penge er betalt til deres mekanikkere for at skifte kompressoren.
Eftersom der ikke sider alverdens af motor og andet foran, over og ved siden af kompressoren i en Model S, burde det vel ikke koste helt det samme?
Men ellers er det vel bare at spørge i Kastrup ved en udskiftning af en kompressor til luftaffjedringen koster.
/Martin
Ja jeg har aldrig ejet mere end 165 dieselheste, så de 365 er ok til mig...;-)
Min chef har lige fået en P85 uden bl.a. glastag. Det ville jeg aldrig gå på kompromis med, glad for at jeg valgte det.
Jeg synes den brune er så kanon at jeg har overvejet at få min wrapped i en brunmetal, men jeg valgte den blå efter utallige timers billedkiggeri på google.
@MatthiasH: P'et er uden tvivl det mest overflødige ekstraudstyr til bilen. Hvis du skal vælge mellem andet udstyr og P, så tag det andet udstyr.
Hvis du har "ubegrænset" funding, så er P'et meget(!) billigt i forhold til tilsvarende performance i M5/RS6.
Det hjalp sikkert meget :-)
Uanset hvad du vælger, så får du den fedeste bil!
Er der nogen der har styr på VIN numre. Jeg har fået VIN nr 5YJSA3H1XEFP-----. Burde der ikke stå et ciffer på pladsen hvor X står? Har endnu ikke modtaget bilen, men forventer det sker snart.
På andre fora kan jeg læse, at der er undersøgelser i gang på VIN der hedder 5YJSA3, idet der er spekulationer omkring ændringer af bilens batteri konstruktion, hvor der skulle være en ny forstærket version på vej.
Desuden går der rygter om, at de nye biler som har tech pakken, automatisk får leveret elektriske foldbare spejle. Kender nogen til disse rygter? Min er bestilt i maj 2013 hvor der ikke var den type spejle.
@PBP, jf. det norske forum så ser det ud som om 5YJSA3H1XE,,,,, modeller (E = 2014) bestilt før prisændring og tech pakkeændring leveres med indfældbare spejle (dog ikke P modeller??). Det bliver spændende at se om det også gælder for EU modeller (de norske er modificerede US modeller såvidt jeg ved).
Min er nu produceret færdig på fabrikken :-) (igår) og status er "Din Model S er nu blevet afsendt fra fabrikken." Kommer der andre status undervejs eller første nå den ankommer til Holland om en måneds tid?
Jeg har samme besked, men i blevet ringet op af Tesla DK for efterfølgende at aftale tidspunkt for levering til den 28.3....dagene er lange...
Den besked er langt vigtigere end opdateringen på MyTesla :-)
/Martin