Loading...
dk

Avg. Wh/km Challenge 2016/2017! | Tesla Forum

SuneH
SuneH May 31 '16
Så gik maj. Siden 1. april har jeg kørt 4132 km med et snit på 173 wh/km. Det er nemt at køre langt på watt'ene i øjeblikket... Siden sidste ladning har jeg fx kørt 100,5 km med en snit på 150 wh/km. Det dækker over 2 gange på arbejde/retur samt en lille smuttur rundt i byen.
Invisibletycoon
Invisibletycoon Jun 1 '16
Jeg har kørt 10084 km siden start oktobermåned.
Jeg har ladet 2814 kwh hjemme og en del gange su
Forbrug gennemsnit ved hjemmeladning 279.
Det giver et gennemsnitlig forbrug sammenlignet med en benzinpris på 10 kr og 2,25 for el på
15,93 km på "literen".
Det er ikke specielt imponerende, idet der forsvinder rigtig meget strøm i forhold til kørseslstallene.
Raymond
Raymond Jun 1 '16

@Invisibletycoon, hvad mener du med imponerende, hvad sammenligner du med og hvilken kørsel.

Sidst jeg sammenlignede bilens forbrug på henholdsvis elmåler og bilens opgivelser, var der mindre end 15% forskel. I din km/liter benzin skal du også tage højde for, at el afgifter er ca. dobbelt så høje pr. kWh som afgifter på benzin, så di sammenligning er ikke helt "retfærdig" (det burde jo være omvendt, refusionsmuligheden gør kun lige, at afgiften er ca. det samme pr. kWh).

Invisibletycoon
Invisibletycoon Jun 1 '16
So simpelt det er hvad det koster uden undskyldninger og kærlighedsløgne.
Ingen sammenligning med en bil med normal kørsel og priser. Kun de tørre tal.
15 % det da noget og ja det er mig der betaler afgiften på el og eller benzin.

Bluecoffee
Bluecoffee Jun 1 '16

Den her må slå det meste... 7378 kwh/km, projected range 9 km med 90 procent på batteriet:-)

Dennis8400
Dennis8400 Jun 1 '16
Den må slå det meste . :)<br />
Uge 21 : 336 km snit 129kw/km
Forummets indlæg er redigeret af Dennis8400 Jun 1 '16
Kristian70k
Kristian70k Jun 1 '16
11.000 km med 224 i snit i 2q ;)
Bianco
Bianco Jun 1 '16

11.000 km m snit 227 (på vinterdæk)

jensk2
jensk2 Jun 1 '16

Citat fra P85DK @SuneH - jeg tror du skal have bilen forbi Tesla til tjek, det lyder som et unormalt (for mig urealistisk) lavt forbrug ;-) Tror ikke jeg kan få den ned på 160 i snit ved 22 grader, medvind og ned ad bakke

Man skal da bare blokeres lidt af Københavnsk myldretid (se gennemsnitshastighed). Jeg har også en på 48 km med gennemsnit på 79 km/t og 166 Wh/km.Bilens egne tællere oplyser 234 Wh/km i vinteren og 196 Wh/km her i foråret. Og det er ikke altid jeg kører morfar:-):

Er for resten en 70D, med: 0-100 km/t på omkring 4,89-5,09 sek

Ovenstående er i maj hvor hverken varme eller aricon var nødvendig. Aircon forøger nemt mit forbrug med 50%, tænk på at mit batteri kun indeholder samme energi som 9 liter benzin og alligevel skal klare 400 km, svarende til 45km/l. 

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Jun 1 '16
SuneH
SuneH Jun 2 '16

@BlueCoffee: Vildt snit. Har bilen regnet forkert eller hvad foregår der? Eller accelererer du for fuld kraft op ad Matterhorns nordside med en campingvogn på krogen?? Du må lige forklare.

@Dennis: Så lavt et snit har jeg ikke set før - taler vi 65 km/t, medvind og ingen AC? Det er imponerende, især fordi der er tale om flere ture (går jeg ud fra) over en uge. Giv lige lidt fakta.

Bluecoffee
Bluecoffee Jun 2 '16
@SuneH: Ok, gode forslag, men jeg tror faktisk ikke, det kunne lade sig gøre at bruge så meget, selv med pedalen i bund op ad Matterhorn. Forklaringen er, at Kirstinehøj skulle servicere batteriet, så de satte det til afladning, inden de begyndte at pille ved det. Undskyld den kedelige men sande forklaring...
Gronhund
Gronhund Jun 2 '16

Ja, det er nu lidt skuffende. Jeg havde også glædet mig til at høre en lidt mere livlig forklaring ;-)

Så er Eriks forklaring bedre/sjovere:

http://www.teslaforum.dk/forum/topic/3376?page=6#post-57916

SuneH
SuneH Jun 30 '16

Hermed data for 2. kvartal. Trip A er nulstillet 1. april.

Forummets indlæg er redigeret af SuneH Jun 30 '16
Gronhund
Gronhund Jun 30 '16

Flot @SuneH.

Jeg ligger på 180 wh/km.

Jeg tror jeg hopper næste kvartal over, så jeg kan tillade mig at nulstille den ene trip før sommerferien, og stadig beholde den anden trip med bilens total.

Husk alle at opdatere nedenstående:

https://docs.google.com/...x4je9Fo1SCMSKNU/edit

Forummets indlæg er redigeret af Gronhund Jul 1 '16
Lannister
Lannister Jul 1 '16

Jeg ligger på nøjagtig samme niveau some SuneH, har haft et gennemsnit på 170 wh/km for 2. kvartal.

Rart at se den gode økonomi nu hvor de varmere temperaturer er slået igennem - og med solceller på taget er det lækkert næsten at køre "gratis" nu. Jeg sætter min ladestyrke ned til 5 Amp. så jeg underlader lidt ifht. hvad taget kan producere - det tror jeg giver den bedste økonomi for mit kørselsbehov.

Kristian70k
Kristian70k Jul 1 '16

Jeg har kørt 16.908,7 km med et snit på 214 wh pr km.. godt og blandet :) odo står på 114.124,2 km..

stadig glad for den. det har ændret lidt karakter.. så det er en nyvogn fonemmelse jeg har i tiden :)

står på 20" 254 foran og 275 bagpå..

Lau
Lau Jul 3 '16

Cool Kristian!

Nommensen
Nommensen Jul 4 '16
Super flot bil og godt snit
SuneH
SuneH Oct 1 '16
3. Kvartal er slut. Har kørt 6148 km i dette kvartal med et snit på 165 wh/km.
"Globalt" har jeg siden jeg fik bilen 19. november 2015 kørt 26.000 km med et snit på 186 wh/km.
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 »