Loading...
dk

Avg. Wh/km Challenge 2016/2017! | Tesla Forum

Kristian70k
Kristian70k Jan 10 '16

jeg er også med. nulstiller min ene tæller i morgen.. forventer det starter der.. 

Gronhund
Gronhund Jan 10 '16
Uha. Jeg synes det er en rigtig god ide, men tror ikke jeg kan få konen med på den. Og da hun jo også bruger den, må jeg vist allerede nu kaste håndklædet i ringen.
Men god ide, og jeg glæder mig til at følge konkurrencen.
Chris
Chris Jan 10 '16
Rigtigt godt initiativ. Dem kan vi godt bruge endnu flere af. Nulstiller tæller B imorgen tidlig. Bliver sjovt at se resultaterne.
MrCoffee
MrCoffee Jan 11 '16
Hejsa. Kanon initiativ, da jeg kun har 3,5 km til arbejde, vil jeg gerne sponsere en gang hele bønner af kanon kvalitet til den med det højeste forbrug :) Peter
Kristian70k
Kristian70k Jan 11 '16
Hermed mit reset billede ;)
jeppe
jeppe Jan 11 '16

Her er mit billede.

Jeg glemte helt at tage det da jeg nulstillede, men håber det er i orden. Jeg havde en god køretur på arbejde, næsten 100km og med et forbrug på 207. Ret godt synes jeg selv :)

SuneH
SuneH Jan 11 '16

Hermed mit billede. Trip A er resat inden jeg startede hjemmefra i morges. Bemærk min total på 206 indtil nu. Der var koldt i bilen og min tlf duggede vist. Men håber det kan ses alligevel.

jeppe
jeppe Jan 11 '16

Jeg gik ikke på kompromis med varmen :) Men havde den på range mode

Gronhund
Gronhund Jan 11 '16

Nå. Så lad os da prøve alligevel. Her kommer min nulstilling ihvertfald.

Og godt initiativ Lannister (og MrCoffee).

Forummets indlæg er redigeret af Gronhund Jan 11 '16
Kristian70k
Kristian70k Jan 11 '16

så er det også nul ved mig :) jeg er i plus 10.000 km kategorien :)

SuneH
SuneH Jan 11 '16
Citat fra jeppe

Jeg gik ikke på kompromis med varmen :) Men havde den på range mode

Jeppe, mit snit på 206 er "globalt", dvs alle mine godt 4300 km indtil nu (fik bilen 19. november). Dagens tur her til morgen 27 km. uden preheat af batteri var under 200. 

Thor
Thor Jan 11 '16

@Sune - det synes jeg alligevel er imponerende. Det snit opnår jeg slet ikke. Det går dog lidt lettere, at komme derned med preheat. Jeg kører ellers relativt økonomisk vil jeg mene. Hastighedsgrænsen, eller lidt under nogen gange - og det er slet ikke til min stil. Lige nu har jeg dog også rigtig mange korte ture, så bilen når aldrig at blive helt varm. Men med preheat så var jeg da nede på 220-230 ca.Det er imponerende forbruget ikke er højere. Jeg har læst historiere om i Finland, at bilen på trods af -30grader stadigvæk holder et lavt snit, hvis den bare kan blive preheatet. Det er virkelig fantastisk.

Siden vi fik Teslaen, så har jeg dog virkelig ændret kørselsmønstre. Jeg har altid stresset rundt i bilen, det kunne kun gå for langsomt med at nå frem. Men nu tager jeg det markant mere roligt. Jeg finder det virkelig afslappende at køre i bil. I går kørte jeg endda en omvej hjem, bare fordi jeg gerne ville sidde lidt længere i den.

jeppe
jeppe Jan 11 '16

Mine sidste 9000 km er sket med 222 Wh/km, ikke dårligt synes jeg selv. De sidste 1000 har dog fået den derop fra 219.

Jeg kører også væsentligt pænere end før, og også gerne lidt under hastighedsgrænsen, eller i hvert fald ikke over. Det er også utroligt dejligt at bilen selv holder en god fornuftig afstand til forankørende (har den på 5). Det er meget afstressende at jeg ikke selv hele tiden skal justere på fartpiloten, eller holde min vejbane. 

Jeg glæder mig til at blive bedre til at køre mere økonomisk :)

Lannister
Lannister Jan 11 '16

Har resat min egen tæller, falder nok ind under 5000 km. efter 1. kvartal:

Lannister
Lannister Jan 11 '16

Så er vi pt. fem deltagere: Kristian70k, Jeppe, SuneH, Gronhund og mig selv men der er stadig plads til flere og tilmelding er åben et par dage endnu, så kom frisk.  

SuneH
SuneH Jan 11 '16
Jeg forstår godt hvis andre tøver med at melde sig. De har jo ikke en chance, så det må føles som spild af tid at prøve... He he
Maho
Maho Jan 11 '16

Stemmer for en max forbrug kategori :-) mine 10 km hver vej på koldt batteri kandiderer mere til det :-) januar pt på 340 wh/km :-)

SQLCPH
SQLCPH Jan 11 '16
Fedt initiativ. Jeg tager et billede imorgen og poster. Kører 50 km pr dag så det bliver en udfordring med koldt batteri. Det når aldrig at blive helt varmt. Må vist anlægge varme i gulvet i carporten ;-) kan kun håbe på at suneh havner i en anden kategori ;-)

Er indlæg 1 opdateret med alle tilretninger?

Vh Søren
Thor
Thor Jan 11 '16
Citat fra Maho

Stemmer for en max forbrug kategori :-) mine 10 km hver vej på koldt batteri kandiderer mere til det :-) januar pt på 340 wh/km :-)

Se, der er en konkurrence jeg kan være med i. 8.5km på job! ;)

Jeg overvejer at bruge teslaen som firmabil til slut januar, men den er ikke let at parkere i indre by når det er. Og så er det nok ikke som vil få det bedste indtryk af, at jeg kommer i en Tesla. 

Maho
Maho Jan 11 '16

Ha ha Thor, du vil være en værdig konkurrent :-) og ja, pas på hvor du viser dig i bilen, for vi kunne jo tidligere læse, at vi er kyniske kapatalister som snyder statskassen og ødelægger planeten :-)

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 »