H.o.l.y. fuck. Du har lige slået mig, Gronhund! Gid Fanden havde den tur til Provence!Ja, det beklager jeg. Og hvis det ender ud med at jeg har det laveste forbrug, og du har det næst laveste, så vil jeg gerne overlade førertrøjen til dig, @SuneH. Der er vist ingen tvivl om hvem der har fortjent det mest (desuden drikker jeg alligevel ikke vin).
Til gengæld vil jeg håbe der er nogen der har fået noget ud af det, ved at forsøge at køre lidt mere øknonomi/morfar kørsel.
Jeg kan se at temperaturen selvfølgelig gør en del. Derudover er små turer (jeg slår Range mode til på små turer) og høj hastighed selvfølgelig også et problem. Det der undrer mig mest er, at bakker er så tydelige på grafen, samt hvor lidt accelerationen betyder i det samlede billede.
Det næste kvartal vil jeg køre mere normalt, og nyde bilen på en anden måde, og så må vi se om jeg også lærer noget ud fra det.
Så blander en af tøzerne sig lige ;-) Kørte tur til Alsace i påsken - nød at kunne overhale i Kassel og den slags - kom hjem med 2905,2 kørt, forbrug på 576,8 kwh og et snit på 199. Fed tur og vel fine tal?? Det var samme temperatur dernede som herhjemme, og det er en Model S 70..