Loading...
dk

Avg. Wh/km Challenge 2016/2017! | Tesla Forum

Gronhund
Gronhund Mar 30 '16
Det er da ikke tråd-drift. Det er da meget interessant og relavant læsning iht. denne tråd. Tak for alle dine observationer.
Forummets indlæg er redigeret af Gronhund Mar 30 '16
Lau
Lau Mar 30 '16
Hvad var det for en bombe du lige smed der Gronhund?! Du ryge lige til tops i konkuurencen!
SuneH
SuneH Mar 30 '16
H.o.l.y. fuck. Du har lige slået mig, Gronhund! Gid Fanden havde den tur til Provence!
Lau
Lau Mar 30 '16
Jeg snupper sku sidstepladsen.

VH
VH Mar 30 '16
Har ikke kørt økonomikørsel.

En del korte ture og motorvejskørsel.

Trip B er fra 10 Jan.

Jeg vil gerne være med til at belønne 

den som har kunnet køre morfarkørsel i 3 mdr.

i en Tesla. :-) Så et nr. til Mobilpay så sender

jeg også en hilsen. 

Forummets indlæg er redigeret af VH Mar 30 '16
Gronhund
Gronhund Mar 30 '16
Citat fra SuneH H.o.l.y. fuck. Du har lige slået mig, Gronhund! Gid Fanden havde den tur til Provence!
Ja, det beklager jeg. Og hvis det ender ud med at jeg har det laveste forbrug, og du har det næst laveste, så vil jeg gerne overlade førertrøjen til dig, @SuneH. Der er vist ingen tvivl om hvem der har fortjent det mest (desuden drikker jeg alligevel ikke vin). 

Til gengæld vil jeg håbe der er nogen der har fået noget ud af det, ved at forsøge at køre lidt mere øknonomi/morfar kørsel. 

Jeg kan se at temperaturen selvfølgelig gør en del. Derudover er små turer (jeg slår Range mode til på små turer) og høj hastighed selvfølgelig også et problem. Det der undrer mig mest er, at bakker er så tydelige på grafen, samt hvor lidt accelerationen betyder i det samlede billede. 

Det næste kvartal vil jeg køre mere normalt, og nyde bilen på en anden måde, og så må vi se om jeg også lærer noget ud fra det. 

Forummets indlæg er redigeret af Gronhund Mar 30 '16
SuneH
SuneH Mar 30 '16
Flot gestus, det må jeg sige. Men laveste forbrug får flasken, længere er den ikke. Desuden havde jeg 19 flasker af den gode Cote du Rhone med hjem, så jeg ER dækket ind :-)
Jeg har også tænkt mig at nyde bilen mere i det kommende kvartal, så er ikke på økonomiholdet fremadrettet. Men jeg har lært meget om bilen ved at presse økonomien nedad i første kvartal.
Chris
Chris Mar 31 '16

Endte på 242. Ikke så langt som jeg havde håbet må jeg sige.

Lannister syntes ikke lige jeg kunne finde nummeret de 30 kr skulle overføres til ?

Lau
Lau Mar 31 '16
Det var også lidt skjult, jeg har flyttet det ned i bunden så det er nemmere at se.
VH
VH Mar 31 '16
Jeg har tilladt mig at tilføje model i skemaet, det kunne jo være interessant om der er forskel på forbruget i forhold til model. Hvis i ikke synes det er relevant kan det slettes igen.
Lau
Lau Mar 31 '16
God idé!
Lannister
Lannister Mar 31 '16
Det er super godt det dér gutter! Og gode tilføjelser til dokumentet der er lavet VH, det er super og tak for bidraget også. Jeg vil kopiere arket til næste kvartal.

Mangler vi nogen eller kan vi udråde vinderne?

Jeg har modtaget penge fra syv af jer (otte inkl. mig selv) så jeg tror jeg har modtaget fra alle mand men jeg er ikke sikker. Vi har 240 kr. ialt. og det kan jeg godt købe tre rimelige flasker vin for men jeg tror nu jeg spæder til og køber 6 flasker for det kan vist kun betale sig for mængden.
Lannister
Lannister Mar 31 '16
Nuværende gruppeindeling har haft 2/5/1 deltagere i hhv. under 5, ml. 5-10 og over 10. Det giver en lille skævvridning, da der kun er en enkelt deltager i over 10 så jeg vil justere det lidt ind til næste kvartal så det hedder:

Under 5000
5000 - 9000
over 9000

Det vil give en mere ligelig fordeling på 2/3/3 deltagere hvis man sammenligner med indeværende kvartal.
Kristian70k
Kristian70k Apr 1 '16
Så er der 0 stillet ;) men sommerhjul er på ;) så forventer ikke den vilde ændring i forbrug ;) men håber det
Oscarsson
Oscarsson Apr 1 '16
Så kom jeg sidst. Eller en god andre plads hvis man så vil.
creep er fraslaget og i morgen kommer sommerhjul på.
Creep har irriteret mig da jeg kør en del inde i byen.

Det er vel åbent for nye at komme med eller? Der burde vare mange flere med i denne, ikke så seriøse konkurrence.
Gronhund
Gronhund Apr 1 '16
Da jeg alligevel ikke drikker vin, vil jeg gerne insistere på at overdrage min premie til @SuneH (du skal nok kunne få en ekstra flaske ned på den ene eller anden måde). Dels pga. hans flotte resultat og dels pga. hans detaljerede beskrivelser.
Og så kunne det være lækkert, hvis vi kunne få nogle flere med i kampen. Det er da lidt sjovt (og nørdet) at se hvad man kan presse ud af den (selv om data jo kan "manipoleres" når Tesla nu ikke giver muligheden for at vise alt forbrug, inkl. forvarmning m.m.).
Forummets indlæg er redigeret af Gronhund Apr 1 '16
Lannister
Lannister Apr 2 '16
Jamen så er vinderne for 1. kvartal fundet og de er:

1. Kvartal 2016
Vinder, under 5000 km. = Lannister (229 wh/km)
Vinder, 5-10.000 km. = Gronhund (196 wh/km)
Vinder, over 10.000 km. = Kristian70K (236 wh/km)
Vinder, højeste forbrug (sidekonkurrence) = ?

Gronhund overlader pænt sin vinpræmie til SuneH. Jeg skal derfor bede om adresserne til Kristian og SuneH (som SMS til min mobil eller via PM her på forum), så vil jeg sørge for der kommer en flaske til jeres adresse.

Alle nye er velkomne til at være med! Nulstil jeres triptæller inden 10. april og læs yderligere på side 1.

Nommensen
Nommensen Apr 2 '16
Godt at have et sammenligningsgrundlag - brugte 217 wh/km på mine 6000 km+
Charlotte
Charlotte Apr 5 '16
Hej Folkens

Så blander en af tøzerne sig lige ;-) Kørte tur til Alsace i påsken - nød at kunne overhale i Kassel og den slags - kom hjem med 2905,2 kørt, forbrug på 576,8 kwh og et snit på 199. Fed tur og vel fine tal?? Det var samme temperatur dernede som herhjemme, og det er en Model S 70..

Lannister
Lannister Apr 5 '16
Hej Charlotte.

Pæne tal, rigtige pæne tal endda - så syntes jeg da du skal nulstille din tæller og deltage i konkurrencen for 2. kvartal, kom frisk! Vi har brug for flere deltagere og alle er velkomne til at nulstille deres tæller og poste et billede af nulstillingen herinde.

Der er desuden en ændring i reglen, det er nu gratis for alle at deltage, vinpræmien for kommende kvartaler droppes af den simple årsag at det for beløbet (240 kr. indsamlet i første kvartal) ikke er muligt at få 3 rimelige flasker leveret til adresser i DK uden at sprænge budgettet, så vi dropper vinen og gør det for æren - hvis der så kommer mere gang i tilmeldingerne senere hen kan vi tage vinpræmien op igen.

Jeg har vedlagt billede af min egen nulstilling, fik dog kørt 179 km. inden jeg tog billedet, men det er god økonomi man kører med nu syntes jeg efter vinteren er omme.
Forummets indlæg er redigeret af Lannister Apr 5 '16
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 »