Loading...
dk

Avg. Wh/km Challenge 2016/2017! | Tesla Forum

SuneH
SuneH Apr 6 '16

Stærkt Charlotte, det er imponerende kørt. Du må have kørt tæt på fartgrænserne?

Et spørgsmål: Er de 576,8 kWh hvad bilen har ladet på SuC's på turen, eller er det hvad den selv siger den har brugt (giver det mening?) I sidstnævnte tilfælde, tager den ikke Vampire Drain og fx forvarmning med...

Meget tyder på at S70 har et lavere forbrug end D-modeller og selv S85. Det kan vi jo glæde os over, os der har det lille batteri og kun én motor - vi får i praksis næsten samme range som 85'erne...?

Lannister: Jeg melder mig sgu til igen! Har nulstillet tælleren d. 1. april. Men vil ikke gå så hårdt efter lavt forbrug, nu vil jeg bare køre normalt og se hvor det ender. Men jeg har nok stadig en blød speederfod og tendens til N-mode... Nu må vi se. Poster et billede en af dagene.

Konen har i øvrigt TMS'en i disse dage, så jeg kører ICE igen - helt sjovt at sidde i larmen og hive i en masse stænger & træde på pedaler hele tiden. Besværligt, og man falder helt sikkert ikke i søvn.

Charlotte
Charlotte Apr 6 '16
Hej Sune.

Tallene er bilens egne målinger - og altså hvad den selv siger ;-) Jeg er ikke super teknisk og kan ikke finde ud af andre steder at se forbrug. Jeg synes jeg kørte noget friskt, og benyttede mig af at kunne provokere diverse Audier og lignende lidt på autobahn.. Men når ret skal være ret havde vi medvind ned igennem Europa - og sørme også det meste af vejen hjem igen. Route de Vin i Alsave og turen langs Rhinen foregik med ca 50 i timen på småveje og et forbrug omkring de 150. Det hjælper med at give et godt snit.

Men ja, vi glæder os over at financerne i husstanden overhovedet ikke sagde 85 ( den sagde godt nok heller ikk 70 ) for det lader ikke til at den klarer ret mange flere kilometre...
Gronhund
Gronhund Apr 8 '16
Nulstillet den 2/4-16.
God fornøjelse til jer alle.
Oscarsson
Oscarsson Apr 11 '16
Også er bilen tilbage efter service, dok med samme højfrekvente lyd :-( Godt jeg ikke har en hund.
Men hvad var det skønt at komme tilbage til en stille bil med kamera med mere. Man vænner sig hurtigt.
Og nu er den nulstillet for næste årstid.

Og tak til Sune og Charlotte for interessant læsning!
Forummets indlæg er redigeret af Oscarsson Apr 11 '16
SuneH
SuneH May 4 '16

Så gik april. Jeg har kørt 2249 km med et snit på 182 wh/km. Konen har kørt den ind i mellem, uden at det har ændret gennemsnitsforbruget nævneværdigt. De senere dage med fin vejr har jeg flere gange været under 160 wh/km ved mine normale ture på ca. 25 km.

Hvordan ser det ud for jer andre?

P85DK
P85DK May 4 '16
@SuneH - jeg tror du skal have bilen forbi Tesla til tjek, det lyder som et unormalt (for mig urealistisk) lavt forbrug ;-) Tror ikke jeg kan få den ned på 160 i snit ved 22 grader, medvind og ned ad bakke.
Henrik1968
Henrik1968 May 4 '16
@P85DK - Jeg tror nu ikke det er så urealistisk. Jeg har ca 40km ture til/fra arbejde hvoraf de 30km er på motorvej. Jeg kører pt lige under 200 wh/km, så hvis Sune kører "pænere" end jeg og han primært kører på landevej (lavere hastighed), passer det fint i min bog  :-)
PEB
PEB May 4 '16
Jeg kan nemt få min under 160. Her er et billede fra en tur forleden. Det er gennemsnit for de sidste 50 km på landevej med 90 km/h.

Bilen er en 90R

Nommensen
Nommensen May 4 '16
Jeg synes det lyder fint - kunne vi ikke lave en tråd hvor man kunne skrive totalt gennemsnit?

Jeg har eksempelvis haft min siden november 2014 (P85) og har tilbagelagt 36500 km med et snit på 218 wh/km og det synes jeg er ganske fint med 2 "vintre".
RobertJ
RobertJ May 4 '16

Tror også P85DK har tunet sin DonkeyKong med en bunke sten i skospidsen. 

Måske han skulle prøve at køre en tur i sandaler, det ville sætte nye rekorder.

Søndagsturen min fra midtjylland foregik også i et roligere end normalt tempo, da jeg kom for tidligt afsted til færgen.

Det bonnede ud i et urimeligt lavt forbrug i min P85+, selv med en snit hastighed på 100km/t.

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ May 4 '16
P85DK
P85DK May 4 '16
@RobertJ - ja, det er et urimeligt lavt forbrug!

Men hvilken sandal vil give mig det bedste resultat? https://www.zalando.dk/herrer/?q=sandaler&r=false
RobertJ
RobertJ May 4 '16

@P85D - Den altid vindende storfavorit : Crocs - i matchende farve til din bil.. Rød?

Skal det gå rigtig stærkt forhandler Zalondon nu også Crocs i en Sport udgave.

- R

P85DK
P85DK May 4 '16
men bliver Crocs ikke for tunge? Hvad med http://xeroshoes.com/shop/feeltrue-products/ztrek-men/

p.s. bilen er sort, så den er så anonym som overhovedet muligt
RobertJ
RobertJ May 4 '16
@P85DK - Rust proof og 100% Vegan product taler for Z-trek.
Men er ikke så vild med de kun tilbyder 5000 miles warranty.

Men det her må være det nye: http://lmgtfy.com/?q=men+in+pumps

Med indbygget fod 'hældnings begrænser'. Så bliver det lidt sværere at få speederen trykket.

- R

Gronhund
Gronhund May 4 '16

Jeg tror det her må være de rigtige:

https:///...GCwKHUFsBM4Q_AUIBigB

Masser af føling med pedaler, og jeg har hørt om eco drivere der bruger noget lignende til konkurrencer. 

KØB. KØB. KØB. 

P85DK
P85DK May 4 '16
Agghhh - ved nærmere eftertanke har jeg det faktisk helt ok med +230 kWh i snit
SuneH
SuneH May 4 '16
Så kom jeg hjem fra arbejde. 23,7 km med 130 wh/km i snit. 104 wh/km over de sidste 10 km.

Turen er på landevej - ikke den jyske variant, hvor man snildt ligger på 95 og alligevel bliver overhalet af de lokale med trailer - næh, den nordsjællandske slags, hvor alle de andre fjolser har valgt at køre på weekend samtidig med dig, hvilket resulterer i at man meget af vejen ligger mellem 60 og 75 km/t... Det forklarer det lave forbrug. God Kr. Himmelfart til alle.
larsenjan
larsenjan May 5 '16
Det burde være muligt at bruge mere strøm, selv om der er trafik. Jeg kan da tit nå et snit over 300 wh/km
Lannister
Lannister May 8 '16
Jeg har også fået et betydeligt bedre forbrug her efter vinteren har sluppet sit greb og nu kan jeg slukke for klimaanlægget og blæse op for panoramataget istedet - her forleden fik jeg et avg. på 143 wH/km over 50 km, det var vist rekord. Jeg kører i en 70D. Det var også på nordvest sjællandske landeveje med en fart på 60-65 kmt. som giver (ifølge min egen vurdering) den bedste økonomi.

Tror mit gennemsnit for nærværende ligger på omkring de 188 wH/km her i 2. kvartal.
Forummets indlæg er redigeret af Lannister May 8 '16
Oscarsson
Oscarsson May 9 '16
Det der er jeg ikke tæt på. 210Wh/km i april. Hvis ikke trafikken siger stop syns jeg der er svært omuligt at ligge under hastighedsgrænsen + 10km/h. Dok syns jeg kamera bilerne har intensiveret sig på Lyngbymotorvejen udenfor Ikea (90km/h) og brovejarbejdet også i Lyngby 50km/h begrænsning. Jeg brokker mig ikke. Man skal bare passe på.. Det er nemt at køre stærkt i denne bil.
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 »