Loading...
dk

Model X bestilling - hvad vælger du? | Tesla Forum

KS
KS Mar 15 '16
@Christopher, tror du ikke Sixt's rabat ligger i at de får et par tusinde kroner pr. måned Sixt har dem stående på hylden. Og i baghånden har en aftale om at de kan trække dem tilbage, for dermed  at kunne sælge nye kunder en næsten ny Model S, uden afgift.. Samtidig kan Sixt slå lidt ekstra mønt på at lease dem ud i perioden. Win-Win, eneste taber er SKAT, og dermed os alle. Jeg kunne forestille mig at noget sådant ligger bag.
P85DK
P85DK Mar 15 '16
Måske - jeg tror dog stadig at de har fået en ok flåde rabat. Husk på sammenfaldet mellem Teslas kvartals / årsafslutning og ophøret af afgiftsfritagelsen. Det var i alles interesse at få smidt de 300 stk afsted.

De 300 kunder som ikke fik deres Tesla på andre markeder i slut december fik den så i næste kvartal, mens hvis Sixt ikke havde fåret dem, så havde de ikke købt dem, altså et 100% tabt salg.
KimT
KimT Mar 15 '16
Hvor får du 300 fra. De har fået 150 i DK : http://www.mynewsdesk.com/...den-bagefter-1298927
P85DK
P85DK Mar 15 '16
Herfra: http://www.fdm.dk/nyheder/tesla-har-faaet-dansk-kickstart

Men selv om det 'kun' er 150 stk så vil jeg stadig mene at der skal være en klækkelig flåde rabat. Faktisk vil jeg tro at flåde rabatten er ens hvad enten du køber 150 eller 300 stk
ODE90D
ODE90D Mar 15 '16

P85DK - Det er sgu en noget gammel artikel du der har fundet :)

P85DK
P85DK Mar 15 '16
:-) ja, det så jeg lige - men det gør den jo ikke mindre rigtig. Men igen 150, 200 eller 300 stk så er du stadig storkunde også selvom du spreder det over 2 år.

Jeg tror godt man med en 99,9% sikkerhed kan sige at det er Teslas største kunde
MicTheCat
MicTheCat Mar 15 '16

Så blev der også bestilt en X til Sønderborg efter lange overvejelser for og imod. 

Men min kære frue gjorde udslaget: Hun kom hjem fra københavn i går aftes og kunne se på mig at jeg ikke havde ro...

Hun sagde bare: "Jeg gider sku ikke gå i graven med bankbogen fyldt, de skal bruges, så bestil du den bare, du vil ærgre dig hvis du ikke gør. Den koster det dobbelte om 4 år" 

Så i dag sidder jeg på Tylstrup Kro glæder mig over jeg er godt gift og har netop bestilt Model X 90D med følgende:

Titanium Metallic Lakering

Sorte lædersæder

Syvsæders interiør

Premium opgraderingspakker

Ultra Hi-Fi lyd

Vinterpakke

Bugseringspakke

Har fravalgt Autopilot da det kan enables efter levering og så spares der faktisk lidt. Samtidig bliver forsikring også lidt billigere da slutpris er billigere ;-)

Lige en lille pudsig ting. På udprint af design står der til sidst "Your Model S". Der er vist basis for en korrekturlæser hos Tesla ;-)

Kiefer
Kiefer Mar 15 '16
MicTheCat: Næ næ, når du får bilen bliver du bare positivt overrasket over du har bestilt en S90D ;-)

/Martin

MicTheCat
MicTheCat Mar 15 '16
Shit..... ;-)
MrCoffee
MrCoffee Mar 15 '16
Du går bare op til kassen og ber om at få den byttet, stort tillykke, glæder mig til at møde dig ved SC. Peter
DeaconWP
DeaconWP Mar 23 '16
Nu er jeg tæt på at afmelde min Signature, fordi hvad skal jeg dog med den.

Jeg tror det er bedre at købe en almindelig produktions model uden P.

Imod: ingen Signature farve.

For: sparer 230.000 kr.

Alt andet på den kan tilvælges, så der er intet udover farven, der er special på en Signature.
Hookmaker
Hookmaker Mar 24 '16
Signature modellen (ihvertfald S) er der aldrig nogen der har fået noget rigtigt ud af, andet end at lægge flere dadler.

P behøver du vel ikke når du hele tiden skal køre med Trailer med <80 km/t, så dit valg er nok ganske fornuftigt....;-) 

Kiefer
Kiefer Mar 24 '16
Deacon, nu har du jo også skrevet tidligere du havde lidt fokus på et eventuelt værditab, og her tror jeg så en Signature vil være helt i skoven når vi snakker værditab. Se bare på Model S Signature, det er nok nogen af dem der har måtte lide det største tab i forhold til brugtprisen.

Så du risikerer måske blot at smide 195.000 ekstra i det sorte hul vi kan kalde afskrivning ;-)

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Mar 24 '16
Ja, det er også lidt det jeg har tænkt.

Jeg har nu snakket med Tesla, og de siger at jeg godt må ændre til almindelig bil.

Men da det så bliver med et nyt reservations nummer og nyt ordre nummer, så risikerer jeg den nye ikke bliver afgiftsfri.

Så jeg må hellere beholde den jeg har bestilt. Den nye uden P kommer til at koste det samme som min Signature. Så til samme pris mister jeg bare P og fine sorte fælge.

Jeg skal jo alligevel beholde den længe, så det går nok.

Og så kan jeg jo føle mig lidt mere potent samtidigt. :-)
Singh
Singh Mar 25 '16
Bliver der ikke lagt afgift på Model X fra start? Det var ellers sådan jeg forstod teksten på Tesla's hjemmeside under X'er konfig.
DeaconWP
DeaconWP Mar 25 '16
JO, hvis du ikke kan bevise du har en bindende købsaftale fra senest 8. oktober 2015, skal du betale afgift på den.

Så den opgave må jeg jo så bare løfte..
Twinauto
Twinauto Mar 26 '16
Ja, og så skal den lige indregistreres inden1/7;-)
DeaconWP
DeaconWP Mar 26 '16
Det bliver de også. Bestillingen låste i går.

Så de kommer i juni.
Singh
Singh Mar 26 '16
Deacon, så du er ikke sikker på at du slipper for afgiften, men vælger istedet at tage chancen og se om du kan overbevise Skat om at det var en bindende købsaftale? 
DeaconWP
DeaconWP Mar 26 '16
Det er rigtigt.

Forskellen er til at tage og føle på.

Men sådan er det jo.

Men Pyt, Nordea i Viborg har sagt god for pengene.
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »