Loading...
dk

Tesla stjålet. se tv2 midt vest | Tesla Forum

KimT
KimT Mar 15 '16
Fik han ladet - eller har Tesla i det mindste fået lukket for adgang til SuC.

Mener at have læst en anden sag hvor de ikke ville gøre noget da hvem som helst kunne ringe ind og udgive sig at være ejeren. Man må da håbe at Politiet så har kontaktet dem

PEL
PEL Mar 15 '16
Jeg ved ikke om han fik ladet, men han var der kortere tid end en kort tissepause.
Forummets indlæg er redigeret af PEL Mar 15 '16
Twinauto
Twinauto Mar 15 '16

Citat fra SimonHN Tyve har sikkert GPS jammer med i lommen når de går efter de dyre biler. De ved jo godt der er monteret ekstra GPS sporing i de biler.

Ja, men de skal godt nok være standhaftige, dvs de skal have den på sig HELE tiden, ellers vil bilen dukke op på trackingen, så snart jammeren er væk, da den ikke får strøm kan de jo risikere at skulle skille hele bilen ad før den findes
Kiefer
Kiefer Mar 15 '16
Og hvis den er gemt samme sted som på min så tager det altså mere end 30 minutter at skulle bilen ad for at komme ind til den.

Men en GPS tracker vil jo ikke fungere med mindre du begynder at sende forespørgsler til bilen kontinuerligt, den vil jo tro at alt er fryd og gammen da bilen er kørt med nøglen.

Lige et spørgsmål, risikerer manden ikke at forsikringen ikke vil dække hvis de skønner han ikke har opbevaret nøglen forsvarligt låst inde?

Jeg kunne sagtens forestille mig selskaberne vil gøre alle muligt krumspring for at skulle undgå at være el-bil nummer 3 der bliver solgt i DK i år med afgifter...

Kom til at tænke på noget, Tesla burde da netop lukke op for SuC på bilen, så ved de hvor bilen holder i ca. 20 minutter ad gangen, og så er det bare at få en pop up når den lader, kontakte lokale politi, og så er bilen fundet...

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Mar 15 '16
DerHansi
DerHansi Mar 15 '16
Jeps, og så låse ladekablet så det ikke kan frigøres :-) - lige i denne situation kan der gives dispensation fra max ladetid :-)
Kiefer
Kiefer Mar 15 '16
Heh, nemlig.

/Martin

DITB
DITB Mar 15 '16
Citat fra DerHansi Jeps, og så låse ladekablet så det ikke kan frigøres :-) - lige i denne situation kan der gives dispensation fra max ladetid :-)

Hvis Tesla kan gøre det, så er det jo super smart!

Hmmm, hvor langt er der til nærmeste byggemarket, jeg skal lige købe en motorsav ... og et par handsker der isolerer imod højspænding.

spaceman
spaceman Mar 15 '16
Meget "spændende" om den Tesla bliver fundet.

Eftersom den ikke allerede er fundet er det nærliggende at tror tyvene har afmonteret SIM.

.. eller om der bliver spillet "chicken" mens bilen damper af i et skovområde ...

T3S7A
T3S7A Mar 15 '16
Men skidt for forsikringspriser på Tesla. Der er mange forsikringer som troede at Tesla kunne spore deres biler. 

Det er da også alt for dårligt at man kan slå overvågning fra i bilens computer, uden at skal indgive kode eller noget. Det burde længe være kommet i en update. 

krabbe
krabbe Mar 15 '16
Nogen der ved om den afbillede bil og reg. Nr er den stjålne bil ?

For så er der da lidt at se efter ved SuC.
DITB
DITB Mar 15 '16
Citat fra krabbe Nogen der ved om den afbillede bil og reg. Nr er den stjålne bil ?

For så er der da lidt at se efter ved SuC.

Jeg tror de har ændret billedet nu til en sort Tesla uden nummerplade.

VIN 5YJSA7E22FF110650 

AY 94 095

Jeg vil sige at hvis nogen får stjålet deres Model S, når man har kontaktet Tesla og politiet - hvis man ikke kan komme igennem til bilen, så er det om at poste nummerplade, VIN og specielle kendetegn til alle tænkelige fora og grupper - så hurtigt som muligt.

Havde det her været ude med det samme, så var de måske blevet fanget i Tyskland. Hvis det ellers var dem som PEL så.

PEL, du har vel sagt det til politiet? Det er jo muligt de kan finde noget på overvågningskamera. En bande som er smarte nok til at stjæle en Tesla er nok værd at få fat på (for politiet har jo ellers ikke mandskab til biltyveri, hvis der ikke er død og/eller ulykke involveret)

Hookmaker
Hookmaker Mar 15 '16
FYI, så har jeg undersøgt sporingsdelen og ihht. Tesla, så bekræfter de at de sagtens kan se bilen selvom SIM kortet er taget ud. Min kilde er højeste sted i Tesla motors USA . Der er ikke yderligere uddybning og kommentarer.
Mit gæt er, at databeskyttelses lovgivning i DK, EU og USA bestemmer hvor meget information Tesla må videregive til kunde/ejer, forsikring, politi og i sidste instans dommer i en sådan sag.
spaceman
spaceman Mar 15 '16
Interessant info; bilen må så have en alternativ "ET phone home" kommunikationsform.
Lauer
Lauer Mar 15 '16
Havde han da bare haft Linkmytesla, så kunne han da spore bilen indtil dataadgangen blev deaktiveret. Han kunne så se præcist hvornår det er sket og hvordan bilen er kørt væk. Det kunne også give en ide om hvordan bilen er blevet behandlet mens den har været stjålet.

Måske der skulle indbygges i Linkmytesla at den sendte en SMS/Mail hvis dataadgangen til bilen bliver afbrudt, så kunne man agere med det samme hvis nogen prøvede at stjæle bilen på den måde. Jeg vil lige vende det med Mikkel når han kommer hjem fra Californien.

larsk103
larsk103 Mar 15 '16
Jeg undrer mig over at det ikke blot er et spørgsmål om at kontakte Tesla, bevise at man er ejeren, og bede om at få bilen immobiliseret samt lokaliseret.

Hvis LinkMyTesla har funktionen, så har Tesla da data til det.

Det er muligt at en professionel tyv kan disable GSM/GPS etc i en periode (f.eks. vha. en jammer), men det bliver noget bøvlet at skulle køre rundt og regne med at bilen ikke ved et uheld går online med sådan et setup.

Tesla'en burde iøvrigt lave aggresiv WiFi roaming når den kan komme til det, hvis SIM-kort er fjernet (dvs. hoppe på åbne netværk og "melde ind").

Vælger de at stjæle den til ophug, så glem det.

KimT
KimT Mar 15 '16
Det kunne være godt hvis Tesla engang kunne komme med en kommentar. Denne sag kan jo som en skriver få betydning for hvordan forsikringsselskaberne måske begynder at stille krav til gps tracking. 

Så altså, har Tesla gjort noget, må Tesla gøre noget. Er det politiet der skal rette henvendelse - evt med en dommerkendelse. Kan Tesla se bilen selv om sim kort mm er fjernet. Vil de blokere for adgang til SuC mm. 

PS Og så kunne Tesla da vel fint sende et nyhedsbrev ud til samtlige Tesla ejere i Danmark med sådan en opfølning på hvordan man som ejer skal forholde sig når man bliver udsat for sådan et tyveri.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Mar 15 '16
hhs
hhs Mar 15 '16
Kunne man ligefrem forestille sig at data tilgængelig i Linkmytesla ville tilfredsstille forsikringsselskaberne som sporingsdata ? En dommerkendelse må være rimelig for at få udleveret data. Data om tid, sted, hastighed mv. må som udgangspunkt være fortrolige. Ser frem til at Linkmytesla også kan registrere ladedata. 
hhs
hhs Mar 15 '16
@larsk103 og KimT. Er ikke sikker på at Tesla lagrer positionsdata. Derfor bliver disse data opsamlet løbende af Linkmytesla og er efterfølgende tilgængelig på deres server. Hvis der skal udlæses rutedata fra f.eks. Remote S eller VisibleTesla skal disse programmer være aktive under kørsel og lagre lokalt på PC eller tablet.  
Lauer
Lauer Mar 15 '16
Vi har faktisk været lidt i dialog med et forsikringsselskab omkring sporingen i Linkmytesla. Umiddelbart var de positive og kunne godt se ideen i det istedet for en ekstern tracker. Men det kræver lidt jura omkring adgang til data, da det ALTID skal være brugeren der giver adgang til data.

Men i kombination med at man bliver advaret hvis det slås fra, så kunne det blive en ret effektiv løsning som muligvis kan nedsætte præmierne på Tesla forsikringer. Det kræver dog også at man sætter bilen til "Always connected" for at få den fulde tyveribeskyttelse.

Jeg skal nok prøve at arbejde videre med det. Hvis der er nogle linkmytesla brugere der er med på at prøve med noget tyverisikring, så sig endelig til. Løsningen ligger ikke langt væk.

@hhs Ladedata er det næste punkt der frigives i Linkmytesla :-)

BlackPanther
BlackPanther Mar 15 '16
Hvorfor ikke indfører en PIN-kode i menuen hvor man kan frakoble  "Always connected"?
PIN-koden skulle evt. være muligt at ændre/se inde i Linkmytesla....
Sider: « 1 2 3 4 »