Mener at have læst en anden sag hvor de ikke ville gøre noget da hvem som helst kunne ringe ind og udgive sig at være ejeren. Man må da håbe at Politiet så har kontaktet dem
Mener at have læst en anden sag hvor de ikke ville gøre noget da hvem som helst kunne ringe ind og udgive sig at være ejeren. Man må da håbe at Politiet så har kontaktet dem
Tyve har sikkert GPS jammer med i lommen når de går efter de dyre biler. De ved jo godt der er monteret ekstra GPS sporing i de biler.
Men en GPS tracker vil jo ikke fungere med mindre du begynder at sende forespørgsler til bilen kontinuerligt, den vil jo tro at alt er fryd og gammen da bilen er kørt med nøglen.
Lige et spørgsmål, risikerer manden ikke at forsikringen ikke vil dække hvis de skønner han ikke har opbevaret nøglen forsvarligt låst inde?
Jeg kunne sagtens forestille mig selskaberne vil gøre alle muligt krumspring for at skulle undgå at være el-bil nummer 3 der bliver solgt i DK i år med afgifter...
Kom til at tænke på noget, Tesla burde da netop lukke op for SuC på bilen, så ved de hvor bilen holder i ca. 20 minutter ad gangen, og så er det bare at få en pop up når den lader, kontakte lokale politi, og så er bilen fundet...
/Martin
Jeps, og så låse ladekablet så det ikke kan frigøres :-) - lige i denne situation kan der gives dispensation fra max ladetid :-)
Hmmm, hvor langt er der til nærmeste byggemarket, jeg skal lige købe en motorsav ... og et par handsker der isolerer imod højspænding.
Eftersom den ikke allerede er fundet er det nærliggende at tror tyvene har afmonteret SIM.
.. eller om der bliver spillet "chicken" mens bilen damper af i et skovområde ...
Det er da også alt for dårligt at man kan slå overvågning fra i bilens computer, uden at skal indgive kode eller noget. Det burde længe være kommet i en update.
Nogen der ved om den afbillede bil og reg. Nr er den stjålne bil ?
For så er der da lidt at se efter ved SuC.
VIN 5YJSA7E22FF110650
AY 94 095
Jeg vil sige at hvis nogen får stjålet deres Model S, når man har kontaktet Tesla og politiet - hvis man ikke kan komme igennem til bilen, så er det om at poste nummerplade, VIN og specielle kendetegn til alle tænkelige fora og grupper - så hurtigt som muligt.
Havde det her været ude med det samme, så var de måske blevet fanget i Tyskland. Hvis det ellers var dem som PEL så.
PEL, du har vel sagt det til politiet? Det er jo muligt de kan finde noget på overvågningskamera. En bande som er smarte nok til at stjæle en Tesla er nok værd at få fat på (for politiet har jo ellers ikke mandskab til biltyveri, hvis der ikke er død og/eller ulykke involveret)
Måske der skulle indbygges i Linkmytesla at den sendte en SMS/Mail hvis dataadgangen til bilen bliver afbrudt, så kunne man agere med det samme hvis nogen prøvede at stjæle bilen på den måde. Jeg vil lige vende det med Mikkel når han kommer hjem fra Californien.
Hvis LinkMyTesla har funktionen, så har Tesla da data til det.
Det er muligt at en professionel tyv kan disable GSM/GPS etc i en periode (f.eks. vha. en jammer), men det bliver noget bøvlet at skulle køre rundt og regne med at bilen ikke ved et uheld går online med sådan et setup.
Tesla'en burde iøvrigt lave aggresiv WiFi roaming når den kan komme til det, hvis SIM-kort er fjernet (dvs. hoppe på åbne netværk og "melde ind").
Vælger de at stjæle den til ophug, så glem det.
Så altså, har Tesla gjort noget, må Tesla gøre noget. Er det politiet der skal rette henvendelse - evt med en dommerkendelse. Kan Tesla se bilen selv om sim kort mm er fjernet. Vil de blokere for adgang til SuC mm.
PS Og så kunne Tesla da vel fint sende et nyhedsbrev ud til samtlige Tesla ejere i Danmark med sådan en opfølning på hvordan man som ejer skal forholde sig når man bliver udsat for sådan et tyveri.
Men i kombination med at man bliver advaret hvis det slås fra, så kunne det blive en ret effektiv løsning som muligvis kan nedsætte præmierne på Tesla forsikringer. Det kræver dog også at man sætter bilen til "Always connected" for at få den fulde tyveribeskyttelse.
Jeg skal nok prøve at arbejde videre med det. Hvis der er nogle linkmytesla brugere der er med på at prøve med noget tyverisikring, så sig endelig til. Løsningen ligger ikke langt væk.
@hhs Ladedata er det næste punkt der frigives i Linkmytesla :-)