Loading...
dk

Tesla stjålet. se tv2 midt vest | Tesla Forum

hhs
hhs Mar 15 '16
@Lauer. Er Linkmytesla bruger. Medvirker gerne til prøve med tyverisikring.
PeterE
PeterE Mar 15 '16
Netop!
Citat fra BlackPanther Hvorfor ikke indfører en PIN-kode i menuen hvor man kan frakoble  "Always connected"?
PIN-koden skulle evt. være muligt at ændre/se inde i Linkmytesla....

EVfan
EVfan Mar 15 '16
@Lauer På et tidspunkt foreslog jeg Mikkel om han kunne sætte et geofence op i LinkMyTesla på bilen og så sende en besked hvis den blev flyttet.
/Jens
Lauer
Lauer Mar 15 '16
@hhs Super godt, jeg kontakter dig i næste uge.

@BlackPanther Der findes desværre billige GSM/GPS/WIFI jammere som tyvene bruger, det gør at al kommunikation forhindres. Heldigvis kan Linkmytesla se hvis forbindelsen mistes eller der kommer fejl GPS positioner, så den Linkmytesla advare brugeren med en SMS/Mail.

@Jens7700 Super, den vender jeg med Mikkel.

Forummets indlæg er redigeret af Lauer Mar 15 '16
TT_Tesla
TT_Tesla Mar 15 '16
@Lauer. Er også Linkmytesla bruger og medvirker gerne til afprøvning af tyverisikring.

Vh Tim
Hookmaker
Hookmaker Mar 15 '16
+1 Lauer - det er en god løsning at undersøge med den SMS!
koden
koden Mar 15 '16
selvfølgelig ærgerligt...men vel en slags tyveri der sker hver dag med alle mulige typer biler?

Lauer
Lauer Mar 16 '16
@TT_tesla Fint, du får også en mail, jo flere jo bedre :-)
tintin
tintin Mar 16 '16
Jeg er også linkmytesla bruger og medvirker gerne som tester

M.v.h. Per

PEL
PEL Mar 17 '16
Citat fra DITB
Citat fra krabbe Nogen der ved om den afbillede bil og reg. Nr er den stjålne bil ?

For så er der da lidt at se efter ved SuC.

Havde det her været ude med det samme, så var de måske blevet fanget i Tyskland. Hvis det ellers var dem som PEL så.

PEL, du har vel sagt det til politiet? Det er jo muligt de kan finde noget på overvågningskamera. En bande som er smarte nok til at stjæle en Tesla er nok værd at få fat på (for politiet har jo ellers ikke mandskab til biltyveri, hvis der ikke er død og/eller ulykke involveret)

Ja det er meldt til Ringkøbing Skjern Politi , men det er jo næsten et døgn efter....altså meldt tidlig formiddag tirsdag.
Soreno
Soreno Mar 17 '16
Er der nogen som har kontaktet Tesla og foreslået indførelse af Pin kode til deaktivering af "Always connected" Det ville være genialt i en fremtidig opdatering og sikre at tyve ikke forhindrer tracing af bilen via LinkMyTesla eller App.
ODE90D
ODE90D Mar 17 '16
@Soreno: At få afleveret sådanne forslag er nemt nok. Du kan bruge bilens voice commands og der er følgende muligheder:

* Note

* Report

* Bug Report

Knudsen
Knudsen Mar 17 '16
@BlackPanther: Enig - og ydligere så kunne jeg i tillæg også godt tænke mig en pinkode for at starte bilen. Så kræver det både noget du har (key-fob) og noget du kender (pinkode). Det vil tage 2-3 sekunder at taste den og det ville jeg gerne bruge som sikkerhed. Begge features skal selvfølgelig være noget man kan tilvælge.

Og i øvrigt et meget uheldigt forløb - både for ejer, men ikke mindst for alle os andre - med stigende forsikringer mv. Det var meget bedre at historien havde fået et helt andet forløb, nemlig at tyven blev fanget kort efter - og dermed kunne Tesla "bryste" sig af at være en "sikker" bil. Jeg syntes historien bære lidt præg af ligegyldighed hvilket jeg finder beklageligt.

Med andre ord: der er masse af muligheder, så: KOM NU IND I KAMPEN... suk...

NOELON
NOELON Mar 17 '16
Ja, pinkode er en rigtig god ide. Det havde jeg allerede i min Citroen XM 24V fra 1992. Vil være enormt effektivt og såre enkelt at implementere for Tesla. Men ville være ekstra effektivt hvis der kunne laves en forskellig Pin for de enkelte Fob's, som så også kunne styre de personlige indstillinger under Drivers
PEL
PEL Mar 17 '16

Ifølge mobil.nu og meremobil.dk opfatter TESLA internetforbindelsen som en tyverisikring....

Men det kræver da vist en hurtig anmeldelse!

http://mobil.nu/internet-tele/telia-tyverisikre-tesla-54592

http://meremobil.dk/2015/03/telia-sikrer-tesla-ejere-vaerkstedsbesoeg/

Forummets indlæg er redigeret af PEL Mar 17 '16
Soreno
Soreno Mar 17 '16

Citat fra ODE90D @Soreno: At få afleveret sådanne forslag er nemt nok. Du kan bruge bilens voice commands og der er følgende muligheder:

* Note

* Report

* Bug Report

Jeg forstår ikke dit svar og vil nok foretrække at skrive en mail til Tesla Motors Inc. udviklingsafdeling med anmodning om svar på henvendelse. Ved at benytte bilens voice commands er man ikke sikker på svar på tiltale. At tilføje Pin kode option burde være simpelt i en opdatering og er vi mange nok, som skriver til Tesla bliver de nok lydhøre for forslaget.
Soreno
Soreno Mar 17 '16

Har skrevet mail til Tesla ang. Pin kode option i fremtidig software opdatering og

har fået svar at mailen er videresendt til software udviklings afdelingen.

Jeg vil opfordre andre på Tesla Forum til at henvende sig da det vil øge sandsynligheden for en ændring fremover :-)

Jeg skrev:

I really miss an opportunity for extra security in my Model S.

I think you could place an optional Pin kode 4 or 6 digits like opening an iPhone to be able to start the car. It should be optional and could come as a software update asap.

Many other High End cars have this option.

Like the Pin kode needed to remove Vallet mode.

Another nice option could be to have a Pin kode to change Always connected so you have a better opportunity to follow in case of theft.

BlackPanther
BlackPanther Mar 18 '16
@Soreno
Tak fordi du har vidersendt ideen om PIN kode til Tesla :-)
KimT
KimT Mar 18 '16
Hvilken mail har du sendt det til ?
DavidS90D
DavidS90D Mar 31 '16
Er der noget nyt i denne sag?
Sider: « 1 2 3 4 »