Hvorfor ikke indfører en PIN-kode i menuen hvor man kan frakoble "Always connected"?
PIN-koden skulle evt. være muligt at ændre/se inde i Linkmytesla....
@Jens7700 Super, den vender jeg med Mikkel.
Nogen der ved om den afbillede bil og reg. Nr er den stjålne bil ?
For så er der da lidt at se efter ved SuC.
Havde det her været ude med det samme, så var de måske blevet fanget i Tyskland. Hvis det ellers var dem som PEL så.
PEL, du har vel sagt det til politiet? Det er jo muligt de kan finde noget på overvågningskamera. En bande som er smarte nok til at stjæle en Tesla er nok værd at få fat på (for politiet har jo ellers ikke mandskab til biltyveri, hvis der ikke er død og/eller ulykke involveret)
* Note
* Report
* Bug Report
Og i øvrigt et meget uheldigt forløb - både for ejer, men ikke mindst for alle os andre - med stigende forsikringer mv. Det var meget bedre at historien havde fået et helt andet forløb, nemlig at tyven blev fanget kort efter - og dermed kunne Tesla "bryste" sig af at være en "sikker" bil. Jeg syntes historien bære lidt præg af ligegyldighed hvilket jeg finder beklageligt.
Med andre ord: der er masse af muligheder, så: KOM NU IND I KAMPEN... suk...
Ifølge mobil.nu og meremobil.dk opfatter TESLA internetforbindelsen som en tyverisikring....
Men det kræver da vist en hurtig anmeldelse!
http://meremobil.dk/2015/03/telia-sikrer-tesla-ejere-vaerkstedsbesoeg/
@Soreno: At få afleveret sådanne forslag er nemt nok. Du kan bruge bilens voice commands og der er følgende muligheder:Jeg forstår ikke dit svar og vil nok foretrække at skrive en mail til Tesla Motors Inc. udviklingsafdeling med anmodning om svar på henvendelse. Ved at benytte bilens voice commands er man ikke sikker på svar på tiltale. At tilføje Pin kode option burde være simpelt i en opdatering og er vi mange nok, som skriver til Tesla bliver de nok lydhøre for forslaget.* Note
* Report
* Bug Report
Har skrevet mail til Tesla ang. Pin kode option i fremtidig software opdatering og
har fået svar at mailen er videresendt til software udviklings afdelingen.
Jeg vil opfordre andre på Tesla Forum til at henvende sig da det vil øge sandsynligheden for en ændring fremover :-)
Jeg skrev:I really miss an opportunity for extra security in my
Model S.
I think you could place an optional Pin kode 4 or 6 digits
like opening an iPhone to be able to start the car. It should be optional and
could come as a software update asap.
Many other High End cars have this option.
Like the Pin kode needed to remove Vallet
mode.
Another nice option could be to have a Pin kode to change
Always connected so you have a better opportunity to follow in case of
theft.