Loading...
dk

"SuperCharger Status" tilføjet Trafik Alarm's Tesla-løsning, via "IM Tesla" | Tesla Forum

Klaus_
Klaus_ Mar 22 '16
Som noget nyt, og lige op til påske-ræset, har Trafik Alarm (www.trafikalarm.dk/tesla) og app'en IM Tesla (der er stor i Hong Kong til at opdatere omkring ledige/optagede båse på SuperChargerne) gået sammen om at integrere løsningen direkte i Trafik Alarm, som mange Tesla ejere allerede kører rundt med på browseren hver dag.

Løsningen er gratis at bruge, og kræver ikke at man opretter et log-ind på Trafik Alarm. Men gør man det (eller logger ind på en eksisterende profil man har), kan man dog også bidrage til fællesskabet med alt det trafikale (f.eks. hvis man har set en fartkontrol). Men selve "SuperCharger Status"-delen, kræver ingen registrering.

Som standard ligger knappen i bunden af skærmen, trykker man på den, åbner et panel op som man kan se på vedhæftede foto. Der kan man se antal ledige båse og hvor langt der cirka er til pågældende SuperCharger, samt hvornår oplysningerne senest er opdateret. Der er ikke så stor aktivitet på IM Tesla app'en i Danmark endnu, men jeg tror det kommer i takt med at flere begynder at få øjnene op for løsningen, enten i dens egen app, dens egen hjemmeside (www.tinyurl.com/sucdk), eller via www.trafikalarm.dk/tesla

Når man holder på en SuperCharger, vil panelet automatisk åbne op og man kan så med ét tryk angive hvor mange biler der oplader lige nu - og så er oplysningerne gemt. Det kan næsten ikke blive nemmere og hurtigere.

De af jer der allerede kører med www.trafikalarm.dk/tesla skal bare opdatere siden i browseren, for at få indlæst den nye funktion. Dem der ikke gør, er velkommen til afprøve den, kræver som sagt ingen registrering e.l.

KimT
KimT Mar 22 '16
Jeg holder i Rødekro lige nu, og SuC status popper fint op. Men jeg har ingen bruger og kan ikke angive antal. Der står jo fint "angiv venligst antal biler der lader" man der sker intet når jeg trykke div steder
Werge
Werge Mar 22 '16
På billedet ser det ud til Nørre Alslev kun har 4 standere, der er da blevet opgraderet til 8.
Klaus_
Klaus_ Mar 22 '16
@KimT, det er ikke nødvendigt med bruger for at angive antal, men jeg har lige tjekket og det tyder på at "knapperne" ikke har været synlige medmindre man har været administrator, så det er rettet - nu skulle de gerne være synlige, prøv at opdater siden igen :)

@Werge, er du sikker på at Nørre Alslev er opgraderet til 8? Så vil jeg lige give IM Tesla besked, så det kan blive rettet hos ham.

Forummets indlæg er redigeret af Klaus_ Mar 22 '16
MusenDK
MusenDK Mar 22 '16
Hej , Nørre Alslev er med 100% 8, bor 10 min derfra..

Werge
Werge Mar 23 '16

I Nørre Alslev blev der i sommer opført en midlertidig ladeplads med 4 ladestandere. Men den "rigtige" er åbnet for noget tid siden og den har 8 standere og ligger lige ved Kejserinden (Cafe). Jeg har netop skrevet til Google, Tesla og supercharge.info da de alle også har forkerte oplysninger.

Cargovej 3 er den rigtige lokation.

Klaus_
Klaus_ Mar 23 '16
@Werge, så den ligger vest for Volvo nu?  Jeg har skrevet til IM TESLA for at få opdateret antallet, men jeg tjekker lige GPS koordinaterne også, for en sikkerheds skyld.
Bentzilmer
Bentzilmer Mar 23 '16
Super funktion, og dejlig brugervenlig. Jeg vil opdatere på siden fremover.
ABCCC
ABCCC Mar 23 '16
Det med SuperCharger status fungerer rigtig godt - Tesla burde "stjæle" ideen og lægge den ind i bilens tripplanner/map-funktion.
Klaus_
Klaus_ Mar 23 '16
Lyder godt Bent :)

@ABCCC, hvis Tesla ville, kunne de lave det 100% automatisk. De ved jo dels hvor bilerne er, men også hvem der oplader, hvilken bås de gør det på, osv osv. Men det har de valgt (hvertfald indtil videre) ikke at frigive informationer omkring. Så indtil videre må vi nøjes med at vi hjælper hinanden med at plotte ind hvor mange der lader, så man i det mindste ved om der er kø eller go' plads.

ABCCC
ABCCC Mar 24 '16
Klaus - jeg ved godt Tesla kan lave det automatisk, men dels tænker jeg Tesla læser med her på forum'et, dels kunne det være en løsning Tesla kunne lade brugerne styre hvis de gerne ville holde egne informationer tæt til kroppen. Alt i sol håber jeg blot Tesla ville opfange mine "købssignaler" på dette område...
Gronhund
Gronhund Mar 25 '16
Hej Klaus_
Det ser brand godt ud. God egenskab.
Nelarsen
Nelarsen Mar 26 '16
Rigtigt nyttigt funktion (en kort forklaring ville dog være godt) og jo flere der benytter trafikalarm.dk jo bedre opdatering af plads på SC (og sparet ekstra skat, som den der lige har ramt Aalborg)
BlackPanther
BlackPanther Mar 26 '16
Jeg synes den er rimelig nem at finde ud af. Se forklaringen som Klaus skriver i sit første indlæg.
Når først man har tastet www.trafikalarm.dk/tesla i Tesla Internet app'en er det bare at prøve sig frem ;-)
Jeg håber der er flere der vil opdatere status for SuperChargerne.... Jeg bruger den selv meget .
HJJ
HJJ Mar 26 '16
Virker fint.
Installerede i onsdags og når du kører hen til lader, popper det jo op.
Så er det bare at trykke antal biler på stedet.
Godt lavet.
Hans Jørgen
Nelarsen
Nelarsen Mar 26 '16
Claus forklaring er god. MEN hvis du ikke har set det på Forum, så er det ikke helt nemt at forstå betydning af 2/4 eller over 2 timer
Klaus_
Klaus_ Mar 27 '16
@Nelarsen, som overskrift på kolonnen mener jeg der står "Ledige", så når der står "2/4" er det "2 ud af 4 standere ledige", og det samme med opdateret, det er hvor gamle oplysningerne er :)
CanEl
CanEl Mar 28 '16
jeg syntes at det virker fint og brugervenligt. hvis vi alle taster antal standere i brug, ved ankomst og ved afrejse, bliver data meget korrekte (nye).
Forummets indlæg er redigeret af CanEl Mar 28 '16
Kiefer
Kiefer Mar 28 '16
Jeg skal lige være helt med, som jeg læser det koster trafikalarm 199 kroner om året?

Prøvede det lige kort i dag, hvor der poppede en besked op om at jeg efter den 30.6 skulle oprette en bruger for fortsat at kunne benytte den fulde funktionalitet af tjenesten. 

/Martin

applebang
applebang Mar 28 '16
Synes det virker super godt og giver et godt overblik når man er på farten for at se om man skal regne med kø eller ikke :-)

Vi skal bare som sagt alle opdatere antal når man ankommer og kører igen.
Sider: 1 2 »