Der følger vel en oplader med bilen ! Det skal du sikre dig.
Så alt hvad du skal have er en 16A rødt kraftstik. En ladeboks bruges kun hvis man tit har sit kabel med sig og ikke gider pille det ned hver gang (min UMC hænger fast på vægen), eller hvis man tilmelder sig en ordning hvor kan kan få 1kr retur. Men den ordning udløber til nytår - så den er der ingen økonomi i at tilmelde sig.
Tesla's UMC ser sådan ud - og mon ikke det er noget ligende til B-klassen
Tillykke med købet!
Der følger sikkert to kabler med til bilen.
- Det ene kan du bruge hjemme i en almindelig stikkontakt med jord, 230 volt 13 ampere.
- Det andet kabel er et "Type 2" kabel som typisk bruges ved opladning på offentlige standere.
Bilen kan oplades hjemme med 10-11 kW (400 volt, 3x16A) men det kræver en anden løsning.
Her skal du finde en forhandler af udstyr til elbiler og finde den 11kW "Wall box" som du bedst synes om. Hvis du køber med monteret rødt 16A stik, så kan du bare flytte den med til jeres nye hus.
Se evt. nogle løsninger her:http://www.elbilsupport.dk/side.asp?Id=223611
Men der findes altså flere forskellige forhandlere med forskelligt grej.
Husk at tilmelde bilen til åbning af Silkeborgmotorvejen 11. september.
Der kommer bl.a. en anden Mercedes den dag. Og 300 andre med gode tips og idéer :-)
Det nemmeste og sikkert også det mest udbredte, er en wallbox med fast kabel du propper i bilen.
Jeg gætter på at langt de fleste vælger denne løsning. Så skal du ikke rode med et ekstra kabel i carporten.
Når du i forvejen har en traditionel dieselbil (med fornuftigt forbrug), så er elbilen helt klart et godt valg.
Du vil sikkert opleve i kommer til at benytte den nye elbil meget mere end du havde regnet med.
Installationen i sommerhuset kan selvfølgelig oplade bilen. Du skal bare sørge for at "skrue" ned for ladestyrken. Altså istedet for 13 ampere, så sæt den på f.eks. 8 ampere. Kan måske gøres på den "klump" (relæ) som sidder på det kabel med 230 volt stikket i den ene ende.
@DN - dit bedste, pæneste, billigste og mest alsidige alternativ er at købe en Tesla Wall Charger. Den kan lade alle biler der tager type 2 fra 3,7kW til 32kW - koster lige over 4.000 kr.
@P85DK - Jeg kan se du selv har en Tesla Wall Charger. Hvad er dagens pris på denne i DK ?
Og har Tesla DK den på lager ?
Hvor kan den købes i dk og ved du om det er lagervare?@DN - dit bedste, pæneste, billigste og mest alsidige alternativ er at købe en Tesla Wall Charger. Den kan lade alle biler der tager type 2 fra 3,7kW til 32kW - koster lige over 4.000 kr.
Der er 2 versioner, en med en kort ledning til lidt over 4.000 kr. og en med en lang ledning til lidt under 5.000 kr. Den lange ledning er 7,5m og er klart den bedste deal.
Købes ude hos Tesla på Kirstinehøj eller i Århus, og jeg mener de har den på lager. Den spiller 100%
Den ser sådan her ud: http://shop.teslamotors.com/collections/model-s-charging-adapters/products/wall-connector-with-24-cable
Nogen der kan anbefale en elektriker i det midtjyske?<br />
Jeg vil virkeligt værdsætte alt indput
hej DN
jeg bor også i ikast.
jeg har bygget min lader selv, men den kan også købes som færdigvare.
du må gerne kigge forbi. ring først 97 femogtyve 00 14 så kan du se mine løsninger, inden du beslutter dig.
tag bilen med, så kan du teste systemet.
mange sommerhuse er elopvarmet, og har derfor en god inst. som nemt kan klare en elbil.
Omkring Ikast ligger vist en elektriker i Bording (P.A. El). LAD VÆRE MED AT BRUGE HAM. Han skulle lave strøm til naboens hus de er ved at bygge og fik fjernet NUL fra vores hus og sikringerne fra vores genbo...
Jeg har gode erfaringer med Ørum El i, ja Ørum mellem Viborg og Randers.
/Martin
til orientering er jeg elektriker ved Midtjysk El Center.
det var derfor jeg tilbød min expertise.
Tak det er super. Jeg er på vej ud at se hvad der egentligt ligger bag i bilen. Tager lige fat i dig når jeg er blevet lidt klogere i løbet af i dag.til orientering er jeg elektriker ved Midtjysk El Center.
det var derfor jeg tilbød min expertise.
Der følger vel en oplader med bilen ! Det skal du sikre dig.
Så alt hvad du skal have er en 16A rødt kraftstik. En ladeboks bruges kun hvis man tit har sit kabel med sig og ikke gider pille det ned hver gang (min UMC hænger fast på vægen), eller hvis man tilmelder sig en ordning hvor kan kan få 1kr retur. Men den ordning udløber til nytår - så den er der ingen økonomi i at tilmelde sig.
Tesla's UMC ser sådan ud - og mon ikke det er noget ligende til B-klassen
Så fik jeg kigget forbi bilen og den der følger med har desværre kun et helt normalt stik på, så det er jo nok kun de der 10-15km/t den oplader med.
Omkring Ikast ligger vist en elektriker i Bording (P.A. El). LAD VÆRE MED AT BRUGE HAM. Han skulle lave strøm til naboens hus de er ved at bygge og fik fjernet NUL fra vores hus og sikringerne fra vores genbo...
Jeg har gode erfaringer med Ørum El i, ja Ørum mellem Viborg og Randers.
/Martin
Tak for dine erfaringer, har også kun gode erfaringer med Ørum El i forbindelse med mit arbejde.
Der er 2 versioner, en med en kort ledning til lidt over 4.000 kr. og en med en lang ledning til lidt under 5.000 kr. Den lange ledning er 7,5m og er klart den bedste deal.
Købes ude hos Tesla på Kirstinehøj eller i Århus, og jeg mener de har den på lager. Den spiller 100%
Den ser sådan her ud: http://shop.teslamotors.com/collections/model-s-charging-adapters/products/wall-connector-with-24-cable
Det er super, det er helt klart den jeg går efter hvis den kan skaffes inden for overkommelig tid. Jeg prøvede at ringe til dem et par hundrede gange i går uden held, satser på at de tager telefonen i dag.
Ellers har jeg kig på den her som de har på lager ved Dansk Elbil Support http://www.ratio.nl/...t/35347/g+c+s+i+a+nr