så din ladebox på 13a kommer du langt med.
det type 2 kabel du har er 1 faset 32A
Men med andre ord så mener du ikke det kan lønne sig at gøre det store ved den installation jeg har nu for selv med en ladeboks får jeg ikke voldsom meget mere strøm ud?
Mercedesen kan lade på 3 faser og mormorkablet kan kun tage 13A, så der burde ikke blive skæv belastning (=høj belastning på kun een af de 3 faser huset har).
Canel; der er ingen biler (solgt i Danmark fra ny) der kan lade kun en fase 32A.
Det jeg kan læse på dit type 2 - type 2 kabel er at det kan tage op til 32A 3P+N+J, dvs. maks belastningen for kabelet er 32 ampere, 3 faser og så er der nul og jord i kablet. Dette kabel bruger du til offentlige ladestandere. Din bil kan tage 16 ampere på laderen og kan derfor "kun" trække 16*230*3=11040 watt på offentlige standere.
Dit ladekabel siger du er angivet til 13 ampere og da det er shuko er det een fase. Effekten du får med det kabel (før ladetab) er så 13*230*1=2990 watt.
Køber du en ladeboks og giver den 3 faser (kaldes også 380 eller 400 volt) og du får igen de cirka 11040 watt (= 11kW/kilo watt).
Bundlinjen er at du får meget ud af en 3 faset ladeboks i hastighed, omvendt har du et mindre batteri på 33kWh, så du kan (måske) nøjes med en faset ladning indtil du finder rette løsning. En boks kan "nemt" flyttes. Eneste udgift du ikke kan tage med i nyt hus er kablet og stikket du får monteret.
PS. dit ladekabel skal du have sat en ordentligt stik med dansk jord på. Sørg for god kvalitet og ordentlig samling (lederne skal skrues ordenligt fast). Spørg evt. i Mercedes eller FDEL FB grupperne om der er noget specielt i laderens stik - på en Nissan lader er der en varme sensor i stikket - derfor må man ikke klippe stikket men må ty til sådan en dims http://www.harald-nyborg.dk/p1888/hybridstikprop - det er dog vigtigt ikke at lade for høj styrke i for lang tid, da stikket kan smelte = varme = ild = ikke fedt.
vh, Erik