Loading...
dk

Model 3 info | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
PatrickW
PatrickW Jan 8 '19
Citat fra mbk

Er blevet opkaldt af Tesla, det lyder til de holder fast i levering sidst Februar eller først i Marts. 

Hvad spurgte de ind til i opkaldet? finansering? 

mbk
mbk Jan 8 '19

@PatrickW 

Ja, finansiering, om leveringsdato ville fungere, om jeg ville hente i Århus eller København, om navnet på ejer var rigtig og om jeg havde spørgsmål.

Så var det lidt snak frem og tilbage om bilen og Tesla. Jeg spurgte til om jeg kunne få lug not cover kittet, han ville skrive det ned men kunne ikke love noget. Jeg er pt i USA nu så måske jeg tager indenom en Tesla butik og spørger efter det.

Så spurgte jeg hvornår jeg kunne få en referral kode at dele videre og så sagde han at jeg havde en, men den virker ikke.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Jan 8 '19
koden
koden Jan 8 '19

kan man ikke bestille prøveture i model 3 som man kan med de andre?

PatrickW
PatrickW Jan 8 '19
Citat fra mbk

@PatrickW 

Ja, finansiering, om leveringsdato ville fungere, om jeg ville hente i Århus eller København, om navnet på ejer var rigtig og om jeg havde spørgsmål.

Så var det lidt snak frem og tilbage om bilen og Tesla. Jeg spurgte til om jeg kunne få lug not cover kittet, han ville skrive det ned men kunne ikke love noget. Jeg er pt i USA nu så måske jeg tager indenom en Tesla butik og spørger efter det.

Så spurgte jeg hvornår jeg kunne få en referral kode at dele videre og så sagde han at jeg havde https://ts.la/michael152346

Ved ikke om det virker. 

Er lige blevet ringet op, fik også at vide at de forventede levering slut feb/marts. 

De var vidst også ved at undersøge om de kunne lave nogle specielle finanseringsaftaler med model 3, og evt. også noget forsikring

mbk
mbk Jan 8 '19

@koden

Som jeg forstår på ham jeg snakkede med så er der ingen prøveture endnu i DK/EU. Måske demobilerne ikke er registreret til at kunne køre.

jramskov
jramskov Jan 8 '19
Citat fra koden

kan man ikke bestille prøveture i model 3 som man kan med de andre?

De Model 3'ere der vises frem i Europa pt er amerikanske modeller og må derfor ikke køre. Hvis man ringer til deres salgsafdeling (og sidder i telefonkø), får man at vide at prøveture bliver muligt i februar.

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Jan 8 '19
PeterE
PeterE Jan 8 '19
Citat fra bleze

koden, det skyldes at kun Tesla masseproducerer elbiler og laver kun elbiler designet fra bunden. De gamle dinosaurer laver compliance elbiler som betyder at de for at kunne sælge deres ICE biler nogle steder i verden, skal have en elbil at tilbyde. De laves i så få antal og er i princippet almindelige biler som er elektrificeret.

@bleze, det er da noget - med al respekt - forvrøvlet sludder. Tesla har været, og er det stadigvæk, markant foran de etablerede producenter, men hvis du synes at Audis e-tron ikke er ligeså meget en 'rigtig' el-bil som min nuværende Model S, så må du lige fortælle mig hvorfor? Ja, de store producenter har også deres nuværende kunder og de er derfor nok lidt konservative. God dag :) 

mbk
mbk Jan 8 '19

@PeterE

Det har op indtil måske I-Pace været sandt hvad @bleeze skriver, Leaf, e-Gold, IONIQ, B250-e etc. har fætre der er rene ICE biler som er ombygget med batterier i tomrum, bagagerum og motor hvor ICE motoren var.

Med I-Pace og e-Tron er de begyndt at lave elbiler, men de er stadig svage design. Begge er IMHO en joke, jeg tror Mercedes EQC ender i samme groft, men måske lidt bedre, men den er stadig designet med hensyn til at bruge en ICE produktionslinie som betyder og motor skal sænkes ned etc. Jeg tror Porsche Taycan bliver den første elbil hvor producenten rent faktisk har gjort sig umage (udover Tesla selvfølgelig), den bliver spændende og jeg tror virkelig de mener det, men ellers er det bare venstrehåndsarbejde med så store indbyggede svagheder at det næsten ikke kan ske uden man har valgt dem for at beskytte sit marked. F.eks har Kreisil vist at de kunne få et væskekølet 55kWh batteri i en e-Golf og tre-faset lader, men kan VW, næ, hvis de ville kunne de selvfølgelig bare lave en aftale med Kreisil.

http://www.kreiselelectric.com/en/projects/electric-golf/

Forummets indlæg er redigeret af mbk Jan 8 '19
P85DK
P85DK Jan 8 '19

@mbk - enig i at I-Pace, Audi e-Tron og EQC er svage første forsøg og at Taycan bliver spændende. Jeg tror så også at VW MEB platformen bliver god og at den også vil blive tilgængelige i Skoda og Seat samt at Audi vil drage nytte af Porsches udvikling. Det er desværre lidt ude i horisonten. BMW er stadig meget snak og virker lidt som om de holder deres kort tæt til kroppen - bliver spændende om de reelt har noget.

Det er voldsomt skuffende at Toyota næsten aktivt prøver at undgå el, mens der er meget stille omkring Hondas URBAN serie.

Vi mangler også at se næste skridt fra Renault/Nissan, men spørgsmålet er om deres krise i bestyrelsen har en effekt på deres planer.

lauz
lauz Jan 8 '19
Om Audi eTron er en “rigtig” el-bil eller ej er vel lidt en akademisk diskussion, eftersom den kun kører på batteri-drift. Så naturligvis er det en rigtig el-bil.

Men det er da lidt finurligt, at hvis man kaster et blik på bagsædet af en eTron, så dukker der en gearkasse-tunnel op mellem sæderne... Gad vide hvad der ellers gemmer sig af dinosaur-teknologi i krogene?
mbk
mbk Jan 9 '19

@lauz 

Med en vægt på 2700 kg bliver jeg ikke sønderligt overrasket hvis du finder en 3.0L diesel motor et sted de har glemt at afmontere. 

jramskov
jramskov Jan 9 '19
Citat fra mbk

@lauz 

Med en vægt på 2700 kg bliver jeg ikke sønderligt overrasket hvis du finder en 3.0L diesel motor et sted de har glemt at afmontere.

LOL! Og wow, det er jo væsentligt tungere end Model X.

koden
koden Jan 9 '19
Jeg er ikke den første der undrer mig over den mystiske pris efter besparelser.

https://jyllands-posten.dk/?device=mobil#ia11106125;finans

Virker lidt useriøst fra Teslas side.
SuneH
SuneH Jan 9 '19

Det var jo nøjagtig det samme med S og X og det blev de jo ikke knaldet på.

jramskov
jramskov Jan 9 '19

@koden: Helt enig, det er virkelig dårlig stil og giver i mine øjne et dårlig indtryk af firmaet, hvilket næppe er formålet.

"Tesla oplyser til Finans, at man nu er gået i gang med at ændre hjemmesiden, så den fremover kun viser én pris."

Lad os se hvornår det slår igennem og hvad ændringerne reelt består i.

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Jan 9 '19
Ellertm3
Ellertm3 Jan 9 '19

De har for længe siden slettet denne "besparelse" på det norske site. Det er jo også rimelig misvisende. Men idéen er fin hvis de lavede en lille "engine" til at beregn din egen besparelse, hvor man selv kunne indsætte sine værdier. Deres udgave nu er lidt simpel hvor de kun giver mulighed for km og pris for brandstof.

P85DK
P85DK Jan 9 '19

De fik en sag på nakken i Norge af Forburgerombudsmanden tilbage i 2015

bleze
bleze Jan 9 '19

@PeterE, #1132. Der er intet sludder i det jeg skriver?  Nu omtalte jeg ikke fremtidige biler, men biler man kan købe i dag. Audi's e-tron kan mig bekendt ikke kan købes endnu? Jeg ved godt at den og Porsche Taycan er lavet fra bunden. Jeg snakker om biler man kan købe i dag, som mere er modeller de har som ICE som de så har knaldet et batteri og en el motor i.

Dinosaurene har ingen interesse i at melde ud om at de skifter over til elbiler og at elbiler er fremtiden og ICE er noget lort. Hvis de gør det, så stopper de helt salget af deres nuværrende biler da folk vil blive hvor de er og vente. Så hvis de aktivt arbejder på elbiler i stor scala, ja så hører vi nok ikke om det før de kan levere i stort antal.

Derfor giver det mening at de har taget eksisterende modeller og modificeret, produceret i små antal. Så kan de fortsætte med at sælge ICE biler som de har massiv investering i, i de markeder for det kræves at producenten også tilbyder elbiler, og er i stand til at levere i millioner af.

DN
DN Jan 9 '19
Citat fra P85DK

@DN - du får lige så meget eller lidt information som du har fået under reservationen. Kort tid før de ved hvornår din bil kommer, så vil du blive kontaktet og bedt om at betale den fulde regning og så vil du få en dato og tidspunkt for hvornår du kan hente din bil. Du får ikke løbende status som du gør på din UPS pakke.

Jeg fik her til morgen første opkald fra Tesla der ville høre om jeg var klar til at modtage bilen. De regner med at jeg kan tage levering til slut Februar. Så havde de spørgsmål til hvem der skulle finansiere og forsikre den.

Det eneste jeg fik spurgt til var Autopilot og vinterdæk. Jeg kunne ikke få den leveret på vinterdæk med mindre jeg bestilte et helt sæt vinterdæk til den. Jeg fik ikke spurgt til priser på 19" og 20" sommerhjul som jeg egentligt gerne vil kende. Han regnede med at Autopilot kom på 1 måneds prøve som kampagne og så kan man så bestille det som en opdatering.

Og ellers lød det til at han løbende ville ringe når vi nærmer os levering.

PeterE
PeterE Jan 9 '19

@bleze, flere af de etablerede producenter - dem du helst vil kalde dinosauerne - har da meldt relativt hårdt ud at el-biler er fremtiden? Og ja, indtil da beskytter de deres nuværende marked. Og ja, selvfølgelig producerer de stadigvæk ICE - lidt karikeret vil forbrugerne jo ikke have andet. Se fx på salget i Danmark sammenlignet med Norge. Alle er jo bange for manglende rækkevidde og opladningshastighed.

Der blev indregistreret 1845 el-biler i DK i 2018 og det taler vel sit klar sprog. Så i 2018, dvs sidste år, blev Danmark et (endnu) sortere land, og ICE dominansen blev større. Rystende. Så ja, jeg er glad for at Audi, MB, BMW, Hyundai og de andre producenter endelig begynder at følge Tesla for ellers vender det da aldrig. Og så skal vi lige have politikerne med...

Sider: «« « ... 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 ... » »»