Loading...
dk

Rammer TSLA kurs 400 i dag? | Tesla Forum

cth
cth Nov 2 '21

Hertz aftale er slet ikke skrevet under i følge Musk.

Gustavsfar
Gustavsfar Nov 2 '21

Og investorerne tager det da nogenlunde roligt indtil videre. Er pt nede med ca. 3%

Noogi
Noogi Nov 2 '21
Quote from cth

Hertz aftale er slet ikke skrevet under i følge Musk.

Hertz er allerede begyndt at tilbyde Model 3. De har fået massiv opmærksomhed og goodwill med Tesla-Tom Brady PR kampagnen. Sandsynligheden for at de dropper ordren er forsvindende lille. Uanset er det ligegyldigt ift Teslas omsætning i forudsigelig fremtid. De kan ikke producere bilerne hurtigt nok ift efterspørgsel som Musk også bekræfter.

Vildgut
Vildgut Nov 2 '21
Citat fra Noogi

Tillykke til de standhaftige! Så må vi se hvor store udsvingene blir. Det er ikke let at lave store penge for den gennemsnitlige hobby aktionær. Man kan være heldig med en tilfældig position. Den kan så hedde TSLA. Men af hvad jeg har set taber de fleste penge eller laver moderate afkast over tid ift de dygtige. Både i % og volume .Flertallet er helt sikkert for følelsesladede eller rigide. Eller for traditionelle eller for uerfarne. Eller for dovne. Ofte en kombination af det hele. Har været relativ heldig med mine investeringer men det er en dråbe i vandet set ift et par dygtige folk jeg har mødt. De er bare skåret fra et andet stykke stof end os andre og jeg erkender jeg ikke kommer fra det samme stykke. Holder stadig kontakten med en tidligere bruger herindefra som kan sit kram. Han stoppede tildels med at deltage i debatten fordi der ofte var folk der udfordrede hans og andres tilgang til tsla. Eller nærmest gjorde grin med andre fordi de selv er snæversynede og har et stort ego. Selvom han faktisk prøvede at dele ud af sin tankegang omkring aktien af godt hjerte så at sige. Der er mange der godt kan lide at fremstå som at de kan noget. Også på investeringsfronten. Selvom de sikkert kan meget lidt når det kommer til stykket. Lidt synd han smuttede for han havde helt ret. Han er for længst gået på tidlig pension pga hans tilgang til tsla og andre investeringer. Det gjorde han i en alder af 40 og lever nu et meget bekvemt liv. Helt self made. Ham har jeg lært en del af men kan ikke følge med på det psykiske eller hans disciplinerede tilgang. 

De "professionelle" investorer som lever af at investere andres penge i dyre investerings foreninger mm. De overgås som oftest af en low cost etf der følger s&p500.

Ja dem giver jeg virkelig intet for. 
Forummets indlæg er redigeret af Vildgut Nov 2 '21
Noogi
Noogi Nov 3 '21
Quote from Vildgut

De "professionelle" investorer som lever af at investere andres penge i dyre investerings foreninger mm. De overgås som oftest af en low cost etf der følger s&p500.   Ja dem giver jeg virkelig intet for. 

Det er da godt at du ikke giver noget for dem. Det gør jeg heller ikke, Der blev skrevet "et par dygtige folk". At du udleder det til at være "professionelle" investorer som lever af at investere andres penge i dyre investerings foreninger mm." er en kreativ fortolkning der må stå for egen regning. Måske der fandtes dygtige folk der ikke er hobbyinvestorer eller arbejder for investeringsbank el lign. Kunne være en person der lever af at investere egne penge og gør det så godt at der står 3 cifret millionbeløb på kontoen. Brugeren herindefra har iøvrigt stadig en ekstraorrdinær stor tesla position der er blevet en god pose penge værd. Så hans tilgang var ikke helt skæv.

Vildgut
Vildgut Nov 3 '21
Citat fra Noogi
Quote from Vildgut

De "professionelle" investorer som lever af at investere andres penge i dyre investerings foreninger mm. De overgås som oftest af en low cost etf der følger s&p500.   Ja dem giver jeg virkelig intet for. 

Det er da godt at du ikke giver noget for dem. Det gør jeg heller ikke, Der blev skrevet "et par dygtige folk". At du udleder det til at være "professionelle" investorer som lever af at investere andres penge i dyre investerings foreninger mm." er en kreativ fortolkning der må stå for egen regning. Måske der fandtes dygtige folk der ikke er hobbyinvestorer eller arbejder for investeringsbank el lign. Kunne være en person der lever af at investere egne penge og gør det så godt at der står 3 cifret millionbeløb på kontoen. Brugeren herindefra har iøvrigt stadig en ekstraorrdinær stor tesla position der er blevet en god pose penge værd. Så hans tilgang var ikke helt skæv.

Aah så misforstod jeg dig. 

3 cifret million beløb i 40'erne, og hvis man startede med 0, så tror jeg man konsekvent har slået markedet :D!!! 

Så er vi nok helt enige :) 
webercarbmann
webercarbmann Nov 3 '21

Professionelle investorer er netop professionelle. Hvis du fx. har arvet en god sum penge og ikke selv "går op penge" så kan du få "passet" din formue. Man kan vel sige at du betaler for en sikkerhed for at formuen ikke bliver formindsket en faktor 2 men heller ikke vokser en faktor 2 hvert år. Konservativ sikker forvaltning som mange af os fx også har via deres arbejdsmarkedspensioner. 

Det man kan som privat investor er, at spotte trends som de "professionelle" nærmest bliver betalt for ikke at overse. Det er jo risikabelt at investere i trends der er 5-10 år ude i fremtiden...... 

En undtagelse her er ARK invest som netop forsøger at spotte trends og som også længe har haft Tesla som deres største samlede position. Det er faktisk blevet muligt at købe ARK`S forskellige ETF gennem fx Nordnet. Det har tidligere ikke været muligt.  Jeg er begyndt at købe lidt ind i ARKG.  Det er med 5-10 års horisont. 

Kiefer
Kiefer Nov 4 '21

Blev ringet op af min bankrådgiver for et par år siden, han kunne simpelthen ikke forstå jeg ikke interesserede mig mere for mine investeringer og pensionspenge end jeg gjorde.

Jeg spurgte ham pænt, hvor meget han interesserede sig for hvad der skete inde i væggen bag ved det netværksudtag der forbandt hans computer med omverdenen....

Vi blev enige om at, dem der vidste noget om penge de tog sig af det, og jeg tog mig så af netværket inde bag væggen :)

jth
jth Nov 4 '21
Problemet er at de tager sig alt for godt betalt.
Desuden ved du meget mere om netværk end de ved om investeringer.
Desværre er du derfor nødt til at interessere dig for det…

Hvorfor er det lige at Bank A er bedre end Bank B eller Pensionskasse C? Hvad nu hvis du bare kunne investere i markedsgennemsnitter?

Og de håbløse pensionskasser der investerer halvdelen af en 30-årigs pension i obligationer til 2% ÅOP er helt godnat.
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17