Loading...
dk

Rammer TSLA kurs 400 i dag? | Tesla Forum

koden
koden Jan 30 '20
Citat fra SuneH

Sidder bare og ærgrer mig over at vi ikke købte for 0,5 mio i 2018, så var de blevet til +1 mio i dag. Men sådan er det vel altid - når aktierne går op, ærgrer man sig over at man ikke købte flere i sin tid, mens hvis de falder, er man lettet over at man ikke købte flere :-)

-------------------------------------------------------

Det gør man altid...
Jeg har været i aktiemarkedet i 30 år og har prøvet + 1000% og minus næsten 100%
Det ville være alt for usikkert at satse 500.000 i EN aktie ud af en almindelig økonomi.

Ice2EV
Ice2EV Jan 30 '20

@koden Den prøvede jeg også. Havde Pandora for 9990 kr, solgte for 111k. Købte OW for 75k. Det var sjovt i 23 timer!

Tænker Tesla er lidt en Vestas/Pandora aktie der vil være nogle giga high's og så kan det dælme også gå den anden vej i en periode.

Men måske hvis rygtet er sandt, at de starter levering af model Y allerde sidst februar, så kunne den godt give et skud mere i bøssen.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jan 30 '20
jramskov
jramskov Jan 30 '20

Model Y: "First deliveres begin in March 2020" :)

Pre-market: $640 

SuneH
SuneH Feb 3 '20

Ser ud til vi rammer 700 i dag. Var oppe i 697 for lidt siden.

Shit, det er alligevel crazy.

Gustavsfar
Gustavsfar Feb 3 '20
<p>Var oppe i kurs 735 kortvarigt og er nu i kurs 723.<br />
De ivrigste bulls snakker om kurs 7000 og en enkelt 15000 indenfor de næste 5 år..</p>
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Feb 3 '20
jonsiii
jonsiii Feb 3 '20

765! Nøj jeg ærger mig gul og grøn over at have solgt i 330. =) Havde dem fra 230, og da de så steg 40% på en uge, "så var det vist for godt til at være sandt". Det var det så ik. ;)

webercarbmann
webercarbmann Feb 3 '20

Så er aktien lige lukket i 780!!! Hold da kæft. Hvem havde set den komme så hurtigt.  Er vi ude i en rigtigt "short Squeeze" eller? 

MrLodretJordvarme
MrLodretJordvarme Feb 4 '20
Jeg bestilte en Tesla for 3 måneder siden.
Hvis jeg nu havde købt aktier i stedet, havde jeg i dag kunne betale bilen med den værdistigning aktierne havde haft.

Det er godt nok vildt...

Meeen, nu var det ikke et spekulationseventyr jeg manglede for 3 måneder siden. Det var en bil. Og en bil, det fik jeg :)
webercarbmann
webercarbmann Feb 4 '20

https://www.youtube.com/watch?v=cgfB0J0GZO4

Angiveligt ikke et short squeeze der driver stigningen. 

SuneH
SuneH Feb 4 '20

Alene i går steg aktien 15%. Det er jo ikke naturligt. Jeg kan ikke gennemskue hvad der driver denne stigning. 

jramskov
jramskov Feb 4 '20

Det er rimeligt sindsygt og jeg tror jeg hopper af toget nu med mine ganske få aktier :) 

SuneH
SuneH Feb 4 '20
Citat fra jramskov

Det er rimeligt sindsygt og jeg tror jeg hopper af toget nu med mine ganske få aktier :) 

Kommer du til at fortryde når den runder 1500 om 1-2 mdr :-)  

koden
koden Feb 4 '20

Der kom mange "nyheder" i går.

Finanshuse der har over 800 i target og andre der mener 7000$ er muligt i 2024.

Overskud på panasonic delen, fordi Tesla bestiller så mange batterier.

Model Y kommer tidligere end planlagt.

Omkostninger pr. produceret bil kan snart komme under hvad ICE biler koster (sådan tror jeg det skulle forstås).

Tesla skal ikke værdisættes som bilfabrik men som en teknologivirksomhed a'la.... ja apple måske.

I så fald er kurs 7000 ikke umuligt :-)

Man skulle næsten tro det var et koordineret trolde angreb :-)

Jeg kan godt forstå hvis i sælger, men det er bare så uforudsigeligt hvad der sker pt.

jramskov
jramskov Feb 4 '20
Citat fra SuneH
Citat fra jramskov

Kommer du til at fortryde når den runder 1500 om 1-2 mdr :-) 

Det er ikke usandsynligt, men ikke så meget som hvis jeg havde solgt da den ramte 400 :P 

Pengene vil blive brugt til at betale af på lånet til vores Model 3. 

Voyager4DK
Voyager4DK Feb 4 '20

Jeg har solgt halvdelen af mine, som jeg købte til ca. $245 (i gennemsnit). Og de blev solgt ved ca. kurs 360 og 560. Og selvfølgelig ærger jeg mig nu at jeg solgt nogen fra, men på den anden side gjorde jeg det for at minimere risiko'en, dvs. det jeg har tjente på dem jeg har solgt dækker næsten den resterende investering. Så alt i alt er jeg meget godt tilfreds. Det er i hvert fald fedt at tænke på at man på den måde får en meget billigere bil, fordi man har fulgt så meget med og sprang til da aktien var lav. :-)

Men det er godt nok ikke nemt at vurdere hvornår det er godt at sælge.. Umiddelbart tror jeg jeg beholder resten et par år, men det er da muligt jeg sælger nogle flere fra, hvis det ser ud til at det vender..

SuneH
SuneH Feb 4 '20

Bum. Så rundede vi 850 i pre-marked. Nuts.

Ventede lige 3 min. Nu er vi i 870. 

Forummets indlæg er redigeret af SuneH Feb 4 '20
jramskov
jramskov Feb 4 '20

Den har været oppe og vende $900.

jonsiii
jonsiii Feb 4 '20

937. Så skulle man alligevel ha taget en sjat i går i 730.

webercarbmann
webercarbmann Feb 4 '20

Jeg tror at der er store instutionelle investorer der går ind i aktien.  Det er muligt at der også er en short effekt men jeg tror smipelt hen at aktien er gået fra at være en spekulations aktie til at være en aktie mange investorer ser som et must. Det er godt nok vildt hvad der sker for tiden. 

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 »