2020Q2 er snart ovre. Eet kvartal mere med plus på bundlinien og Tesla kommer med i S&P500. Aktuel kurs 1080. Ny rekord.
2020Q2 er snart ovre. Eet kvartal mere med plus på bundlinien og Tesla kommer med i S&P500. Aktuel kurs 1080. Ny rekord.
Tesla er nu verdens mest værdifulde bil producent.
https://finance.yahoo.com/news/tesla-blows-past-toyota-become-145551973.html
Det giver ikke helt mening, men det er et faktum.
Kurs over 1220 i premarket.. kan kun sige tillykke til dem der ejer aktierne fra langt nede.
Men jeg forstår det ikke...
Kurs over 1220 i premarket.. kan kun sige tillykke til dem der ejer aktierne fra langt nede.
Men jeg forstår det ikke...
Jeg forstår det heller ikke :) men jeg er nu meget glad :) købt helt tilbage i 120 :D
Siger tak til Tesla for at ha gjort mig til millionær på papir. :)
Kurs 1430 i aftermarket… Mon ikke den rammer 1500 rent i løbet af i dag? Det vilde er jo nu, at fx en 1% stigning er 14 USD, hvorimod en 1% stigning da den lå i kurs 400 kun var 4 USD. Så jeg opfatter det som en form for gearing (i mangel af bedre ord) for os, som kom ind før den ramte 400.
Nej, teknisk er der nok ikke tale om gearing. Men pointen er denne: Forestil dig, at du købte til 200 USD. Der ville en stigning på 1% give 2 USD. Nu koster aktien 1400 USD. Så giver en stigning på 1% dig 14 USD. For nye investorer, som køber nu til 1400 USD, er de 14 USD kun en 1% stigning. Men for os, som købte til 200 USD, svarer de 14 USD til 7 gange mere i stigning end da den kostede 200, så på en måde svarende til en 7% stigning hvis den havde kostet 200 USD? Giver det mening?
Anyways, er enig i at det minder om en boble. Men igen, det sagde jeg også ved 500 og ved 800 og ved 1000...
Havde nogle få aktier jeg købte omkring kurs 300, solgte for nogle måneder siden da den peakede ved oppe omkring kurs 900. Kunne da godt ønske at have beholdt dem, men er nu fint tilfreds med tilskud til købet af vores TM3 salget gav.
Havde nogle få aktier jeg købte omkring kurs 300, solgte for nogle måneder siden da den peakede ved oppe omkring kurs 900. Kunne da godt ønske at have beholdt dem, men er nu fint tilfreds med tilskud til købet af vores TM3 salget gav.
Bare kom ind igen.
Nogen synes måske 1400 er dyrt. Men nogen syntes også 300 var dyrt...og 700 var dyrt...og 900 var dyrt. Når vi rammer 2k om et par uger, vil du sikkert mene 1400 var ganske fint ;)!
Købte til kurs 320. Den store stigning betyder at jeg er lige rigeligt eksponeret i min pensionsopsparing (tæt på 5% er nu Tesla), så overvejer at sælge lidt af aktierne.At balancere din portefølje vil altid være en god ide.
Hahaha... Nah. De short shorts er vi nok et par stykker der vil se rigtigt ømme ud i her til sommer. :P@Vildgut LOL! Det er min bagdel slet ikke S3XY not til :P
meget godt gået når det er den mest fejlbehæftede bil i USA :-)
her er lidt artikler som måske kræver abo.
https://borsen.dk/nyheder/markedsberetninger/tesla-aktie-op-som-en-raket-men-lars-seier-shorter-nu
Det var en sjov undersøgelse, den med mest fejlbehæftede bilmærker.
Ikke at Tesla er fantastiske. Men Chevrolet, Buick, chrysler etc kom langt foran eks. Toyota og andre asiater. Så den tænker jeg man lige skal tage med et gran "make America great again".