Loading...
dk

Rammer TSLA kurs 400 i dag? | Tesla Forum

voersaa
voersaa Aug 13 '20

Fra kurs 1500 til omkring kurs 300, så fik shorterne alligevel ret! Det er da ren win - win :-P

Vildgut
Vildgut Aug 13 '20
Den ryger ikke ned i 300...efter split er den nærmere 420 (:D) .. Og så op til 1500 igen. Det er helt manifique.... Liiiiiiiige som det skal være. 
MOS
MOS Aug 14 '20

Det bedste er, at den efterhånden forældede overskrift på denne tråd vil få en ny revival! :-D

voersaa
voersaa Aug 17 '20
Citat fra Vildgut Den ryger ikke ned i 300...efter split er den nærmere 420 (:D) .. Og så op til 1500 igen. Det er helt manifique.... Liiiiiiiige som det skal være.  

Det vil være helt fantastisk men vil kræve at kursen ligger på 2100 ved split. Måske batteriday og en S&P notering kan hælpe den på vej. Håber ihvertfald at du får ret :-) 

PeterE
PeterE Aug 17 '20

Nu findes der - næsten - ikke gratis penge, så et 5-1 split bliver vist noget med at dividere med 5 :) 

Vildgut
Vildgut Aug 18 '20
Citat fra PeterE

Nu findes der - næsten - ikke gratis penge, så et 5-1 split bliver vist noget med at dividere med 5 :) 

Lige præcis, og så kan mange der gerne vil med på tsla hypen, men ikke har råd idag (præcis som bitcoin) også komme med. Så stiger den hurtigt igen.

Men free money er det ikke. Man har jo altid en offer omkostning ved at placere midler i en givet aktiv såvel som alt andet. 
jramskov
jramskov Aug 18 '20

Det er da for vildt som den er steget de sidste par dage...

Emilsteen
Emilsteen Aug 18 '20

Puha, man ville ønske at man lige havde købt et par stykker ekstra tilbage i marts.. Det kan nærmest ikke betale sig at tage på arbejde, når man "tjener" mere ved bare at sidde og kigge på aktien stige.

kapsel
kapsel Aug 18 '20

Husk nu at man skal ikke sælge skindet før bjørnen er skudt :-) Der er ingen penge tjent før man har taget gevinsten hjem.

SuneH
SuneH Aug 18 '20

1935 i pre-market… Ja, man skulle da have sat 100 k i skidtet tilbage da kursen var under 250...

MOS
MOS Aug 18 '20
Citat fra kapsel

Husk nu at man skal ikke sælge skindet før bjørnen er skudt :-) Der er ingen penge tjent før man har taget gevinsten hjem.

Hvad nu hvis man sælger sine TSLA. Har man så tjent penge, hvis man med det samme geninvesterer dem i TSLA til samme kurs? Eller hvis man geninvesterer dem i en anden aktie? Eller hvis man geninvesterer dem i en anden aktie, sælger den med det samme og sætter pengene i TSLA igen?

Forummets indlæg er redigeret af MOS Aug 18 '20
voersaa
voersaa Aug 18 '20
Det er nemt at tjene penge på aktier. Køb på bunden og sælg på toppen...
MOS
MOS Aug 18 '20

@JacobKbhS

Ja, jeg er helt med på, at det rent skatteteknisk først betragtes som beskatningspligtigt, når man har solgt med gevinst. Men det var nu også mest ment som et filosofisk spørgsmål. Man hører så tit sangen om, at man ikke har tjent noget, før aktien er solgt, hvilket jeg synes lidt er noget vrøvl. Især hvis vi taler om aktier, som er meget likvide. Det svarer lidt til at sige, at jeg ikke har tjent noget på min (hypotetiske) opsparingskonto (med positiv rente), selvom min opsparing er vokset pga. tilskrevne renter, blot fordi jeg ikke har hævet pengene endnu.

koden
koden Aug 18 '20

Jeg vil nu også holde på de først er tjent når de er solgt

Kan godt være de er likvide, men ved en pludselig opstået hændelse a'la 2008, Israel smider en A-bombe o.s.v. Så er det slet ikke sikkert der er en køber før langt nede i kurs.

Typisk vil en privat investor være sat af der.

Enten fordi man ikke sidder bag skærmen, er forelsket i aktien eller andre ting.

Men når man nu har solgt skal man så huske at der skal svares 27% af de første ca. 50.000 man tjener (hvis man er gift 100.000). samt 42% af resten (måske snart 45%).

Med hensyn til Tesla aktien så er det jo helt vildt.

Men igen vil jeg sige, at de fleste ville jo nok gøre som jeg typisk ville have gjort hvis jeg havde haft den.

Købt i 400 f.eks. og sikkert solgt et sted deropaf.

Så lad være med at ærge dig over du ikke er med. For du havde sikkert allerede været ude igen .-)

De færreste ville have troet på kurs 1800+

Disclaimer: Jeg har faktisk en kollega der har beholdt. Men det besluttede han sig fra starten. 

Vildgut
Vildgut Aug 19 '20
Citat fra koden

Jeg vil nu også holde på de først er tjent når de er solgt

Kan godt være de er likvide, men ved en pludselig opstået hændelse a'la 2008, Israel smider en A-bombe o.s.v. Så er det slet ikke sikkert der er en køber før langt nede i kurs.

Typisk vil en privat investor være sat af der.

Enten fordi man ikke sidder bag skærmen, er forelsket i aktien eller andre ting.

Men når man nu har solgt skal man så huske at der skal svares 27% af de første ca. 50.000 man tjener (hvis man er gift 100.000). samt 42% af resten (måske snart 45%).

Med hensyn til Tesla aktien så er det jo helt vildt.

Men igen vil jeg sige, at de fleste ville jo nok gøre som jeg typisk ville have gjort hvis jeg havde haft den.

Købt i 400 f.eks. og sikkert solgt et sted deropaf.

Så lad være med at ærge dig over du ikke er med. For du havde sikkert allerede været ude igen .-)

De færreste ville have troet på kurs 1800+

Disclaimer: Jeg har faktisk en kollega der har beholdt. Men det besluttede han sig fra starten. 

Self er der nogle som sælger lidt fra for at balancere deres portefølje...Eller bare hjemtage profit fordi de er nervøse. Men jeg tror nu vi er en del som stadig er med i 1800+. Men afhænger self af din strategi. Tesla er så meget mere end blot en konventionel automobil fabrikant. Og værdien af selskabet er slet ikke toppet endnu hvis du spørger mig. 
Forummets indlæg er redigeret af Vildgut Aug 19 '20
Vildgut
Vildgut Aug 21 '20
Nogen som sagde over 2k før august var ovre? Det Tore jeg nok. Ender med at overskriften ikke længere er aktuel efter splittet alligevel jo... 
voersaa
voersaa Aug 21 '20

Imponerende forudsigelse og jeg må blankt erkende at jeg ikke ville have troet at det var realistisk på så kort tid. I aftes ved kurs 1998 solgte jeg for et beløb som svarede til mit oprindelige indskud. Har på fornemmelsen at vi ser et tilbagefald omkring splittet for de seneste stigninger kan kun være fremtidige forventninger til SP500 notering, batteriday etc. der bliver lagt ind kursen.

Vildgut
Vildgut Aug 21 '20
Der er heller ingen der kan spå om fremtiden...så et heldigt gæt :D Jeg er i for lang tid, så gør intet om den falder lidt...jeg holder fast i fremtidens energi generering/opbevaring/auto/taxi/AutoAI selskab.
SuneH
SuneH Aug 21 '20
Wow, 2035 i premarket. Det er nuts. Jeg har lige regnet ud, at jeg har tjent markant mere på mine Tesla aktier de sidste 3 måneder end jeg har på mit (ellers ret vellønnede) arbejde... fra kurs 827 d. 20. maj til 2035 i dag.
koden
koden Aug 21 '20

måske man skulle shorte efter split og SP500 :-)

Forummets indlæg er redigeret af koden Aug 21 '20
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 »