Loading...
dk

Supercharger Ikast - bekræftet | Tesla Forum

mbk
mbk Jul 7 '20

@Kiefer

Ser ikke umiddelbart det store legale problem i at de udbygger kun med CCS herfra, sålænge de ikke nedtager flere SuC stik end de sætter op. Så længe det er nye ladestationer man ikke havde før, så bliver man jo reelt ikke frataget noget, men man er bare ikke bagud-kompatibel med de biler som ikke vælger et retrofit, egenligt er det jo ret flot at de har designet og tilbyder dette retrofit.

Men nu har jeg jo heller ikke sådan en bil og generelt er min holdning at det er okay at brække bagud kompabilitet, producenter skal også have lov at tilpasse sig nye betingelser.

Nikola
Nikola Jul 7 '20

Det er det tilbagevendende spørgsmål om bagudkompatibilitet. Tesla har lovet fri adgang ud fra det der var kendt dengang og nu har man så videreudviklet....  

Man kan vel også argumentere for at S/X er solgt med fri supercharging på det dengang eksisterende ladenet, hvilket man stadig har adgang til. Vil man så have adgang til nybyggede stationer, må man betale for en opgradering? 

.... Kan se at mbk nåede at skrive noget lignende, mens jeg sad og vejede mine ord ;-)

Forummets indlæg er redigeret af Nikola Jul 7 '20
PeterE
PeterE Jul 7 '20
Med fare for at jeg ikke har læst alle 15000 indlæg i den her tråd: Ved vi at der er nye SuC stationer som kun har CCS eller gætter vi udfra et billede? Egentlig synes jeg af os med ‘gamle biler’ har en fair omkostning og at det er helt fair. Så længe de ikke nedtager eksisterende type-2 SuC’er...
jramskov
jramskov Jul 7 '20

@PeterE: Det er ikke et gæt, der er billeder fra nyligt åbnede V3 SuC der kun har CCS.

Kiefer
Kiefer Jul 7 '20

Hvilken SuC er det der kun har CCS, så kan jeg jo hurtigt se i min bil om den fremgår af kortet?

Egentlig undrer det mig jo ikke hvis Tesla gør som de gør, de har jo en pæn historik med at #€%€& på ældre kunder. Men lad os nu se Ikast åbne inden vi maler fanden på væggen.

/Martin

PeterE
PeterE Jul 7 '20
Citat fra jramskov

@PeterE: Det er ikke et gæt, der er billeder fra nyligt åbnede V3 SuC der kun har CCS.

Præcis min pointe, har vi set billeder af alle standere eller kunne der skjule sig 2-4 stykker nede bagved til veteranbilerne med type-2? 
PeterE
PeterE Jul 7 '20
Her er fx den i London, kald mig bare idiot - men for mig ligner det at halvdelen også har type-2?

(indrømmet den hedder Park Royal - og ikke Royal Park, men Selsoe er der to?)

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Jul 7 '20
jramskov
jramskov Jul 7 '20

Ved ikke med den I London der var den første V3 i Europa, men den i Holland kan det tydeligt ses kun har CCS: https://youtu.be/uGZjouGb9co?t=69

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Jul 7 '20
PeterE
PeterE Jul 7 '20
Citat fra jramskov

Ved ikke med den I London der var den første V3 i Europa, men den i Holland kan det tydeligt ses kun har CCS: https://youtu.be/uGZjouGb9co?t=69

Du har ret, jeg må retrofitte :)
jramskov
jramskov Jul 8 '20

@PeterE: London V3 SuC ser ud til også kun at have CCS: https://twitter.com/bobbyllew/status/1207951990627749888?s=20

bskaarup
bskaarup Jul 8 '20

Så er de i gang med at montere

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Jul 8 '20
jramskov
jramskov Jul 8 '20

Endelig! Kun CCS som andre V3 SuC'ere kan jeg se. Tak for opdateringen.

fmm1000
fmm1000 Jul 8 '20
Jeg har idag netop fået min gamle S opgraderet til CCS grundet laderen i Ikast. Tesla Rangeren sagde, de forventede mange opgraderinger, når folk opdagede V3 kun var med CCS.
PeterE
PeterE Jul 9 '20
Citat fra fmm1000 Jeg har idag netop fået min gamle S opgraderet til CCS grundet laderen i Ikast. Tesla Rangeren sagde, de forventede mange opgraderinger, når folk opdagede V3 kun var med CCS.
Og hvormeget koster det og skal man have en adaptor med i bilen eller hvordan?
bskaarup
bskaarup Jul 9 '20
Citat fra PeterE Og hvormeget koster det og skal man have en adaptor med i bilen eller hvordan?

Det koster 3733. Se #85 Du skal have en adaptor med i bilen

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Jul 9 '20
PeterE
PeterE Jul 9 '20
Citat fra bskaarup
Citat fra PeterE Og hvormeget koster det og skal man have en adaptor med i bilen eller hvordan?

Det koster 3733. Se #85 Du skal have en adaptor med i bilen

Tak :)
bskaarup
bskaarup Jul 9 '20

Det ser ud til at de "kun" monterer 12 af 16 mulige standere.

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Jul 9 '20
Andersen
Andersen Jul 9 '20

Det passer jo lige med 4 stander med gammelt stik så....... :)

Ice2EV
Ice2EV Jul 9 '20

På flere af superchargerne i Spanien er der klargjort til flere, eks var der en hvor der var monteret 10, og modsat var der fundamenter til 10-12 mere.

En anden havde kun 4, og der stod så 2 ekstra som kunne se ud til de bare lige var leveret og skulle monteres, men der var liv i dem selvom de stod på en palle..

bskaarup
bskaarup Jul 10 '20

Der stikker nogle røde rør op til venstre for den venstre lader, men ellers ser det færdigt ud

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »