Loading...
dk

Lader din model S også langsomt - så bliv en del af gruppesøgsmålet mod Tesla | Tesla Forum

KimT
KimT Oct 18 '20

Her ordlyden i den amerikanske tilbagekaldelse: https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2020/RCLRPT-20V630-7305.PDF

"Problemet" Hyundai nu står med at salget af nye biler skal stoppes ind til de har fået styr på det (lovgivning i USA). Men umiddelbart burde indkaldelsen ikke gælde nye biler. 

Jeg har fulgt en sag fra UK hvor en ejer havde problemer med at batteriet blev for varmt når han ladede på hurtigladere. De lokal havde ingen anelse, og vidste ikke at man selv kunne hive data ud på mobil via OBD2 stikket. Så han kunne tydeliget se at den ikke kølede. Første da Hyundai fik sendt teknikkere som beholdte hans bil i et par uger mente de at de havde fundet en fejl. Og da det var det første tilfælde ende de faktisk med at købe bilen tilbage så de havde den til videre undersøgelser.

De har faktisk i den sidste FW opdatering hævet ladekurven - eller den holder max. på 78kW længere nu. Men kun hvis værkstedet kan finde ud af at smide FW opdateringer på bilen. Den skærm de gør det fra har kun plads til 4 linjer på skærmen, og selv om man vælger "select all" tager den kun de 4 der er på skærmen. Resultatet er at ikke alle opdateringer bliver lagt på en bil (sidste skulle der vist have været 6 opdateringer tilgængeligt). Det kan jeg se på min - men kun ved at vide at der er et punkt fra settings menuen der burde være forsvundet hvis bilen har fået alle opdateringer. Resultatet skulle vist bl.a være at man ikke kan lade med op til 77kW - men det har vi heller ikke mulighed for.

Men smart system til opdatering. Så det kan da godt være at Hyundai finder fejl, og sender opdateringer ud, men hvis værkstedet ikke har styr på at få lagt det hele på kan det jo være ligegyldigt!

Forummets indlæg er redigeret af KimT Oct 18 '20
jramskov
jramskov Oct 18 '20

@Johannelund: Vil du også have det helt fint med at Tesla pga. brandfare nedsatte max hastighed på din bil til 100km/t?

koden
koden Oct 18 '20

Jeg orker ikke at læse de mange sider.

Hvorfor tilbagekalder Tesla ikke bare bilerne ligesom de andre og får problemet løst?

Jeg er ikke selv ramt af problemet men støtter fuldt ud dem der er og håber de kan vinde en fælles sag.

P85DK
P85DK Oct 19 '20
Citat fra koden

Jeg orker ikke at læse de mange sider.

Det er jo bare ren dovenskab :-) 

Måske er der et klogt hoved der kan benytte et text-to-speech program og lave en lydbog som du kan høre i bilen? Der er så meget guld i denne tråd at det vil være synd hvis du ikke får den information på den ene eller anden måde :-)

PeterE
PeterE Oct 19 '20

Man kan også give en opsummering et skud, jeg er nok ikke den rigtige dog :)

Det er godt nok meget lidt konkret viden, mange synsninger og mange gæt på Teslas intentioner. Udmeldingerne fra Tesla er svære at få øje på.

KimT
KimT Oct 19 '20

Kan se at Jason/WK057 er begyndt at åbne lidt mere op og giver lidt mere info i den store tråd på TMC.

Ingen sikkerhedsrisiko, simpelt "tyveri" så de slipper for garanti.   Drop alt andet i tråden og nøjes med at læse hans kommentarer - ca. her fra : https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/sudden-loss-of-range-with-2019-16-x-software.154976/page-664#post-4983342
HemligNemlig
HemligNemlig Oct 19 '20

Så nu er det jo komisk at se tilbage på både Teslas og alle deres fans hån af Porsche når de måtte gå ud og advarer mod stort forbrug af High speed dc charging. Tesla er jo ikke milevidt foran alle,de har de samme problemer, de røvrender bare kunderne i stedet.

JohnnyB
JohnnyB Oct 19 '20

Hehe, jeg betvivler at der er de samme problemer med de nuværende batteripakker fra Tesla - således kan Tesla stadig godt være langt foran Porsche, Audi osv - vi har endnu ikke set en e.tron-batteripakke der er fem år gammel endnu... så lad os nu se tiden lidt an ;-)

That said.. fatter heller ikke at Tesla ikke bare vedkender sig problemet og kaster noget erstatning efter de berørte ejere. Det er dårlig stil.

Ice2EV
Ice2EV Oct 19 '20

Det bedste de kunne gøre var, at tilbyde en god byttepris og indlemme de berørte i lånebilsparken.

Hvor mange er det reelt der er tale om på verdensplan?

Evt kunne de videresælges med revideret garanti, og komme videre.

Gustavsfar
Gustavsfar Oct 19 '20
Der er vel tale om et sted mellem 100-200.000 biler. Lavt sat vil en kompensation som der snakkes om koste Tesla i omegnen 10 mia. kroner, hvilket er i omegnen af 0,5% af Teslas nuværende markedsværdi.
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Oct 19 '20
P85DK
P85DK Oct 19 '20
Citat fra Ice2EV

Det bedste de kunne gøre var, at tilbyde en god byttepris

Jeg tvivler på at Tesla har samme opfattelse af hvad bilens værdi bør være som ejerne :-)

Ice2EV
Ice2EV Oct 19 '20
Quote from P85DK
Citat fra Ice2EV

Det bedste de kunne gøre var, at tilbyde en god byttepris

Jeg tvivler på at Tesla har samme opfattelse af hvad bilens værdi bør være som ejerne :-)

Det tror jeg du har ret i. Der er en tendens til det er juvelbesatte vi ejer, og tågen omkring alm. værdiforringelse er meget tyk i visse kredse.

Men i 2015 gav, såvidt jeg husker(var nemlig også drømmer dengang), Tesla et bud på hvad de ville betale for en Tesla model S efter x år og x km.

Så det har vel egentlig ikke ligefrem været hemmeligt, hvad de mente den var værd. Kan man sælge bedre privat, så er man jo velkommen.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Oct 19 '20
P85DK
P85DK Oct 20 '20

Men hvorfor skal ejerene tvinges ud i et salg? Tesla skal da bare løse problemet, tilbyde opgradering til større batteri eller komme med en passende kompensation.

Kk1
Kk1 Oct 20 '20

Jeg har nøjagtigt samme problem med min P85D fra årg. 15. Jeg har påpeget det til Tesla service flere gange, som nægter at der er fejl på noget. 

MOS
MOS Oct 20 '20

@Kk1

Ja, Tesla mener jo ikke, det er en fejl, men en ny feature, der forlænger holdbarheden på dit batteri.

PeterE
PeterE Oct 20 '20

Det er jo - objektivt set - heller ikke en fejl. Det er en begrænsning som Tesla helt bevist har implementeret i bilerne. Og ja, det gode gæt er selvfølgelig at de har gjort det for at beskytte vores batterier, og jo derved minimere deres antal af garantisager på batterierne.

rosomak
rosomak Oct 23 '20

Jeg vil høre om alle har fået sammen svar fra Tesla? Der fordi jeg mangler svaret fra dem

KimT
KimT Oct 23 '20

Nej . jeg har heller ikke modtaget et svar - selvom jeg har rykket for et (svaret på mailen hvor "Bill" spurgte om data)

HenrikD
HenrikD Oct 23 '20

@Rosmak

Jeg fik først svar den 20.10. 

PeterE
PeterE Oct 23 '20

Alle får svar, og alle får de samme svar - ingen grund til at sidde ved postkassen og vente på det.

Sider: «« « ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... » »»