Loading...
dk

Lader din model S også langsomt - så bliv en del af gruppesøgsmålet mod Tesla | Tesla Forum

HemligNemlig
HemligNemlig Mar 26 '21
@MOS, du glemmer det er en mulighed mere. Da det kun er de gamle med fri suc der er ramt kunne nedsættelsen også være fordi de ikke længere gider betale strøm til os ig jo langsommere det går jo flere fravælger det. Så nej de behøver ikke udvide da folk simpelthen bliver væk og der er plads til betalende gæster
T3S7A
T3S7A Mar 26 '21

Enig. Blot se hvor mange af dem med ældre S, som ikke vil tage turen syd på i bilen nu. Det viser jo netop at tesla får det ud af det, som de gerne vil have. At dem med fri Supercharger, ikke bruger Supercharger ret meget. 

NOELON
NOELON Mar 26 '21

Ja, der er nok nogen der har gratis strøm der ikke tænker over det, men bare accepterer Tesla svar og den nedsatte ladetid. Det er jo typisk dem der ikke er med i søgsmålet. Men jeg tror der er mange, mig selv incl., der ikke gider bruge SUC så meget som før pga den lange ladetid og derved har ændret lade og kørselsmønster - færre langture f.eks.

Ift. om ladehastigheden på SUC skal kunne vælges er det vigtigste at vi får vores hastighed tilbage! Derudover vil jeg da blive irriteret hvis jeg kommer til en fuldt besat SUC hvor folk har nedsat ladehastigheden for at kunne gumle færdig uden at gide flytte deres bil. Så det er ikke nogen entydig god ide.

MOS
MOS Mar 26 '21

Jeg synes, I har mere eller mindre ret alle sammen. Alt sammen gode pointer.

Jeg tror dog den altoverskyggende grund til, at Tesla har nedsat ladehastigheden på vores batterier er for at undgå garantireperationer på deres regning. Men hvor ville det dog klæde dem at tone rent flag og kommunikere ud om, hvorfor de gør, som de gør. Hvis jeg har ret i min antagelse forstår man måske godt, at de forsøger at holde lav profil, for hvordan sælger man lige det budskab?

@TSLA

Helt enig i, at vi først og fremmest skal have vores ladehastighed tilbage.

Hvis vi derudover fik en valgmulighed for at vælge ladehastighed på skærmen, så er det min vurdering, at det scenarie, du opstiller med folk, der vælger nedsat ladehastighed, fordi de lige skal gumle færdig, inden de gider at flytte deres bil, vil være et ret begrænset problem. Hvis SuC i forvejen er fuldt besat, så vil alle biler jo dele ladepar, så bilerne alligevel lader med begrænset ladehastighed. Hvis man så vælger at lade langsomt, så vil den anden bil i ladeparret ofte kunne lade tilsvarende hurtigere. Og så har jeg egentlig så meget tiltro til folks fornuft, at jeg forventer, at folk godt kan se, hvis der er proppet på en SuC. Og at de så vil sørge for ikke at blokere en lader længere end højest nødvendigt. Det er i hvert fald god ladeskik, som kommer os alle til gode, hvis vi opfører os hensynsfuldt over for hinanden. Hvis der omvendt kun holder ganske få biler og lader, så ser jeg intet problem i, at folk blokerer en enkelt lader og spilder tiden på at trickle charge til 100% el.lign.

HemligNemlig
HemligNemlig Mar 26 '21
Fuld knald på ingen option for langsom hastighed og idle fee hvis folk ikke flytter bilen. Det kan aldrig blive et problem.
webercarbmann
webercarbmann Mar 26 '21

Hvis vi får lov af corona, kører vi 100% sikkert til Italien i vores 70D  til sommer og jeg lover at fortælle verden om hvor lang til vi kommer til at holde ved (blokere) SUC på vejen. Det er en principsag! I øvrigt så sagsøger Tesla også selv alt og alle til højre og venstre.  Det er åbenbart sådan man taler bedst sammen.  

Dec14
Dec14 Mar 26 '21

Tesla har placeret sig i en win win position. De sparer strømmen vi alle så rigeligt har betalt forud. De sparer udgifterne til garantisager på batterierne. Sidst men ikke mindst får de frigivet kapacitet, da vi ikke orker at spilde vores liv ved langsom supercharger. Vi står i en situation med alvorlig sygdom i nærmeste familie, der bor langt væk - vi har opgivet at bruge Teslaen og brænder i stedet diesel af i den gamle Seat.

PeterE
PeterE Mar 26 '21

Det er vist ikke en 100% win-win noget som helst hvis I spørger mig. Tesla har siden mange af os købte vores Model S og X fået flere og flere konkurrenter. Og det er et spørgsmål om tid før fx VW overhaler Tesla fsva antal solgte, producerede og leverede biler per år.  

At jeg så - ligesom mange af jer andre - stadigvæk har en opfattelse af at Tesla teknologisk er et stykke foran fx VW er noget helt andet. Der er intet win-win ved at være i konflikt med sine kunder. Det er til at leve med, så længe man er monopolist. Den tid er bare ved at være forbi.

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Mar 26 '21
HemligNemlig
HemligNemlig Mar 26 '21
Hvad er det præcist som Tesla er foran på teknologisk som er en fordel for forbrugerne?
Jeg har svært ved at se det.
Ledsager
Ledsager Mar 26 '21

GODT NYT OM VORES GRUPPESØGSMÅL: Retten har accepteret gruppesøgsmålet som jo er noget forholdsvis sjældent i Danmark især på bilområdet. Så er det kun et spørgsmål om første dato for et retsmøde. Tesla har indtil videre ikke ville kommentere sagen netop pga tvivl om rettens accept af det. 

NOELON
NOELON Mar 26 '21

Herligt. Så måske Tesla kommer ud af busken nu....

PeterE
PeterE Mar 26 '21
Dejligt, så kan vi komme videre med sagen. Godt gået :)
jramskov
jramskov Mar 26 '21

Fedt! Tillykke til jer!

Bianco
Bianco Mar 27 '21

Kan det passe at batteri-forvarmer kun er aktiv hvis batteri er over 15%?

Kommentar af Model Y ejer på https://insideevs.com/...nge-charging-racing/

For Tesla planning for 20-80% is best since under 15% the car won't preheat the battery before next supercharger and it won't ramp up right away. 

MOS
MOS Mar 27 '21

Jeg har ikke før hørt om, at den ikke skulle forvarme batteriet med under 15% tilbage. Det mener jeg i hvert fald, at min Model S gør.

Det kan være, at den ikke forvarmede, fordi temperaturen allerede var rimelig høj efter at have kørt så lang en tur. Dermed vil den kun forvarme på de sidst få km før Tesla SuC. Og da opladningen foregik på Ionity, kan det være, at de aldrig kom tæt nok på Tesla SuC til, at forvarmningen begyndte. Det er mit bedste gæt.

webercarbmann
webercarbmann Mar 28 '21

Hvilket medie tager mon fat på Tesla nu og beder dem forholde sig til at retten har accepteret søgsmålet imod dem?  

NOELON
NOELON Mar 28 '21

Mon ikke det sku være Ledsager der kontakter Politiken igen? Måske FDM ift. de har kørt artikler om den svære garanti ift. el biler.

Ledsager
Ledsager Mar 29 '21

Har skrevet til FDM om accepten af gruppesøgsmålet og samtidig opfordret dem til også at beskæftige sig med lovligheden i at lave opdateringer der forringer bilernes lovede specifikationer uden kundernes accept eller vidende. Men da jeg har meldt mig ud af FDM pga deres elendige håndtering af vores sag, vil jeg opfordre de af jer der stadig er medlem til også at skrive til FDM/Motor. 

nicom
nicom Mar 29 '21
Er det for sent at komme med i gruppesøgsmålet?
Ledsager
Ledsager Mar 29 '21

Du kan nå at komme med i gruppesøgsmålet ved at skrive til teslaladning@gmail.com

Sider: «« « ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... » »»