Loading...
dk

Lader din model S også langsomt - så bliv en del af gruppesøgsmålet mod Tesla | Tesla Forum

jonsiii
jonsiii Apr 29 '21

Aha, man kan altså godt købe/bestille helt nye og friske batterier? Dvs. du kan tage en 9 år gammel bil, og smide for 130kkr ny batteri-tech i vognen og så er den som ny? Jaja, gammel MCU, kendte parkeringsbremse-problemer, kødben, osv., men når tænker på hvad der normalt er af værditab på en 700kkrs bil, så er det jo ikke helt skræmmende.

P85DK
P85DK Apr 29 '21

Umiddelbart virker det til at være sådan

webercarbmann
webercarbmann Apr 29 '21
Quote from P85DK

Så at der var en Model S P85 2012 Signature der havde købt nyt batteri hos Tesla. Han havde betalt $20.000 for et af de nye 90kWh 350V batterier, hvilket skulle give ham ca. 480 km rækkevidde.

Han blev også tilbudt et refurb'ed gammelt 90kWh 400V batteri til $16.000, men valgte altså det nye som er et ægte 90kWh batteri.

Partnummer er 1014116-00-B, hvor 1014116-00-A er det nye 85kWh batteri.

Hej P85DK - har du et link til historien?  Vh  

Gyzz
Gyzz Apr 29 '21

har han problemer med ladehastighederne ??? kunne indikere om det er batteri eller bilen der begrænser ladningen ;-)

P85DK
P85DK Apr 29 '21

Her er starter ham der har betalt $20.000

Ham her har faktisk fået det nye 90kWh for $16.000

webercarbmann
webercarbmann Apr 30 '21
Quote from P85DK

Her er starter ham der har betalt $20.000

Ham her har faktisk fået det nye 90kWh for $16.00

Det er interessant  - specielt hvis man kan få det gamle batteri med hjem.  Er der ikke en EU regel om at man har krav på at få udleveret den gamle reservedel hvis man får udført reparationer? Ikke at jeg tror at Tesla vil gå med til det uden moderat pres....

KimT
KimT Apr 30 '21

Som med MCU, er det garanteret "bytteprisen". Dvs. hvis du vil have det gamle med hjem koster det $xx.xxx ekstra.

Mener de vil have 6.000kr hvis du vil have MCU med hjem

P85DK
P85DK Apr 30 '21

Selvfølgelig får du ikke batteriet med hjem, jeg kan ikke helt se hvor folk har fået den opfattelse fra.

Med dele som kan blive renoveret har det altid været sådan at en del af prisen var den gamle del. De kalder det typisk depositum.

Så hvis du bestiller en generator eller en turbo eller lignende, så får du på mærkeværksteder bare fuld pris, men hos mange andre og specielt hvis du bare bestiller delen, så får du oplyst en pris der inkluderer at du sende den gamle del tilbage.

Men det ville da være god stil af Tesla at oplyse at der er et depositum på fx. 15.000 kr. som betales tilbage såfremt du ikke ønsker at tage det gamle batteri med dig.

Se fx autobremsen: 'Find en ny generator til bilen her hos Autobremsen. Vi har Danmarks største udvalg af fabriksrenoverede generatorer til alle bilmærker og –modeller. Når du køber en generator hos Autobremsen, får du fri fragt ved køb over 600 kroner og hurtig dag-til-dag-levering af lagervarer. Vi vedlægger ligeledes en frankeret returseddel til den brugte enhed. Du får dit depositum retur på dit betalingskort, når vi har modtaget den brugte enhed i originalemballagen.'

Her fra Turbohuse.dk

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Apr 30 '21
MOS
MOS Apr 30 '21

Jeg er også ret sikker på, at der er tale om bytteprisen på batteriet. I de tråde, der linkes til, står der også, at det koster ekstra, hvis man vil have det gamle batteri med hjem.

webercarbmann
webercarbmann May 1 '21

Jeg har en skør ide om at det ville være fedt at have det gamle batteri på aftægt i skuret, koblet op på en masse solceller.  Det kan sikkert ikke betale sig at rode med det men det kunne være sjovt. 

Noogi
Noogi May 1 '21

Hvad tænker I om at selvrisikoen ift gruppesøgsmålet nu er hævet? Synes det lyder lidt mystisk at dem med standard retshjælpsselvrisiko skal "belastes" af dem der har forsikring med højere selvrisiko?

Forummets indlæg er redigeret af Noogi May 1 '21
NOELON
NOELON May 1 '21

Jeg har selvrisiko på 10% dog mindst 2500. Jeg har betalt de ekstra 1500.

Dec14
Dec14 May 1 '21

Har betalt for længst. Hvis man vil være med er det vist den eneste løsning.

webercarbmann
webercarbmann May 1 '21
Quote from Noogi

Hvad tænker I om at selvrisikoen ift gruppesøgsmålet nu er hævet? Synes det lyder lidt mystisk at dem med standard retshjælpsselvrisiko skal "belastes" af dem der har forsikring med højere selvrisiko?

Som jeg læser det er det en formalitet. Der bliver afregnet ved sagens afslutning og man får vel penge retur, hvis man hr en lavere selvrisiko?  Jeg har også betalt de ekstra 1500,- 

Gustavsfar
Gustavsfar May 1 '21

Lyder umiddelbart lidt underligt men der er vel en god forklaring på det. Har også betalt. Når man siger A må man også sige B.

MOS
MOS May 1 '21

Jeg har supercharget i Middelfart i dag. Har en Model S 85D fra 2015. Er på FW 2020.48.37.1.

Jeg kom ind med forvarmet batteri og 12% SoC. Her peakede den kortvarigt (ca. et halvt sekund) på 108 kW, hvorefter det gik hurtigt nedad. Ved 25% SoC lå den på 71 kW. Ved 29% SoC ankom en anden Tesla og ladede på samme ladepar, så min ladeeffekt faldt pludseligt fra 68 kW ned til 61 kW. Den holdt sig konstant på 61 kW indtil jeg nåede 43% SoC hvorefter det igen gik gradvist nedad. Ved 50% SoC lå den på 56 kW, så her tænker jeg ikke, at den var begrænset af nabobilen, der også trak strøm fra samme ladepar.

Altså alt i alt intet nyt under solen. Den lader lige så langsomt, som den har gjort længe.

T3S7A
T3S7A May 3 '21

Selvfølgelig - Den kommer først op og kører igen, når garantien er væk. 
Så vil ældre S modeller stå i kø for at få lavet dyrere reparationer eller batteri skifte. Prisen på en S uden garanti på batteri, vil blive solgt til under 100.000kr. Vent og se.

PeterE
PeterE May 3 '21
Citat fra T3S7A

Selvfølgelig - Den kommer først op og kører igen, når garantien er væk. 
Så vil ældre S modeller stå i kø for at få lavet dyrere reparationer eller batteri skifte. Prisen på en S uden garanti på batteri, vil blive solgt til under 100.000kr. Vent og se.

Skulle vi ikke være lidt varsomme med så dramatiske forudsigelser? Når en ny batteripakke koster 100-150tkr, så vil selv en brugt Model S med udskiftet batteri nok være 300-350tkr værd. Så selv biler med 'gamle' batterier vil have en reel værdi.  

Kiefer
Kiefer May 3 '21

PeterE: så forkert er T3S7A vel egentlig heller ikke?

Den billigste Models S på bilbasen koster 265.000. Og hvis batteriet er dødt kan du. vel trække 150.000 fra prisen på bilen,  og så nærmer vi os de 100.000.

PeterE
PeterE May 3 '21
Citat fra Kiefer

PeterE: så forkert er T3S7A vel egentlig heller ikke?

Den billigste Models S på bilbasen koster 265.000. Og hvis batteriet er dødt kan du. vel trække 150.000 fra prisen på bilen,  og så nærmer vi os de 100.000.

Du har ret, det er ikke nødvendigvis forkert - jeg tror bare ikke på forudsigelsen. Jeg tvivler meget på at man i 2023 kan samle en Model S for 2015 op til 100k. Men lad os nu se. 

Sider: «« « ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... » »»