Loading...
dk

Lader din model S også langsomt - så bliv en del af gruppesøgsmålet mod Tesla | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Jun 12 '21

Det må da også være en interessant sag for advokaten, det er da ikke så tit man hører om den type sager i DK.

/Martin

Ledsager
Ledsager Jun 13 '21

Helt enig men også administrativ tung. Gruppesøgsmål er sjældent i bilbranchen men ikke i andre brancher som fx byggeri. 

AxelEmil
AxelEmil Jun 14 '21

Ledsager

Tak for orienteringen. Lige et ekstra spørgsmål : Er det nok at have en model S/X af den "rigtige" årgang for at deltage i søgsmålet, eller skal man kunne dokumentere ladehastigheden før og efter softwareopdateringen  ?

Kiefer
Kiefer Jun 14 '21

Det er nok med årgangen. Det er dokumenteret på så mange biler allerede, at advokaten og de eksperter der skal bistå ham allerede burde have data nok at arbejde med.

/Martin

jramskov
jramskov Jun 19 '21
Artikel i Finans.dk: 
Forummets indlæg er redigeret af jramskov Jun 19 '21
HemligNemlig
HemligNemlig Jun 19 '21
Plat udtalelse fra FDM de afviste jo deres egne medlemmer i at hjælpe dem med at kære sagen.
Pinligt de nu står og siger sådan.
Ledsager
Ledsager Jun 19 '21

Hvor mon FDM skriver det siden det er citeret i Finans? Hvis nogen af jer er medlem af FDM kan I måske tjekke om det har stået i Motor. 

MOS
MOS Jun 19 '21
Citat fra Ledsager

Hvor mon FDM skriver det siden det er citeret i Finans?

Det står på en tilsvarende artikel på FDMs hjemmeside, som der også er linket til i Finans' artikel. 

PeterE
PeterE Jun 20 '21
Afviste FDM at køre gruppesøgsmålet - selvfølgelig kun for deres medlemmer - eller kunne vi ikke blive enige med FDM? Der kan kun være en sandhed.
KimT
KimT Jun 20 '21
Quote from Ledsager

Hvor mon FDM skriver det siden det er citeret i Finans? Hvis nogen af jer er medlem af FDM kan I måske tjekke om det har stået i Motor. 

Det har ikke stået i den trykte udgave af Motor, men det kan jo være det kommer med i næste udgave nu når de har lavet en artikel om det - fedt det bliver EFTER tilmeldingsfristen.... 

KimT
KimT Jun 20 '21
Quote from PeterE Afviste FDM at køre gruppesøgsmålet - selvfølgelig kun for deres medlemmer - eller kunne vi ikke blive enige med FDM? Der kan kun være en sandhed.

Svaret var : 

"Jeg har modtaget vedhæftede skrivelse fra Tesla. Vi må konkludere, at vi ikke kan finde en mindelig løsning med Tesla.

Som følge heraf vil jeg opfordre dig til at forfølge sagen ved Ankenævnet for Biler, såfremt du ønsker at forfølge sagen yderligere."

Og det svar som de fik fra Tesla var vel det vi alle har modtaget efter de har testet batteriet

PeterE
PeterE Jun 20 '21
Vel også vand under broen nu og vi må bruge alle kræfter på gruppesøgsmålet.

Jeg fik en helt fantastisk opbakning fra FDM da jeg kørte min sag ved ankenævnet. At jeg tabte er en anden sag, og den afgørelse undrer mig stadigvæk. Sådan er der så meget.
Ledsager
Ledsager Jun 20 '21

Ja, FDM afviste at køre gruppesøgsmålet. Jeg var selv medlem på det tidspunkt og meldte mig ud, da det eneste FDM kunne tilbyde mig var standardskrivelsen til Tesla og standardskrivelsen til Ankenævnet for biler. I stedet burde de have løftet sagen til et gruppesøgsmål lige som vi har gjort nu, så sagsomkostningerne ville blive begrænset og de ikke selv fik store omkostninger ved at være vores advokater. Nu er det i stedet en anden advokat der kører sagen. 

Mobileineurope
Mobileineurope Jun 20 '21
Friske tal for vores 70D sept. 2015. 150 km med SC som destination på en dejlig sommerdag, så batteriet må være optimalt i temperatur.
SoC Effekt
30% 69 kW
50% 54 kW
75% 33 kW
Peakede kortvarigt på 73 kw helt i i starten. Sluttede på 80% SOC med 29kW. Dette er det absolut hurtigste jeg længe har set. Med køligere batteri er det noget langsommere.
Ialt blev der ladet i 42 minutter - og jeg fik 170 km på.
Michael84
Michael84 Jun 20 '21
Jeg ejer en af de berørte modeller fra 2015 og har som alle andre mærket de nedsatte ladehastigheder…

Jeg vil gerne deltage, men mangler overblik over hvor vidt man som deltager risikerer at blive pålagt yderligere og væsentligt større sagsomkostninger end de 4000 der stilles til sikkerhed for selvrisikoen…

Er der nogen der redegøre for dette? 
MOS
MOS Jun 21 '21

Hvis det bliver dyrere end de 4000, som er den højeste selvrisiko (de fleste har 2500 i selvrisiko), så betaler forsikringen jo netop resten. Men det kræver, at du har din bil kaskoforsikret.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jun 21 '21
Gustavsfar
Gustavsfar Jun 21 '21

Er der forresten noget nyt med sagen i Norge? Mener at Tesla havde indtil den 17. juni til at anke. Kan ikke rigtigt finde yderligere om sagen.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Jun 21 '21
Ledsager
Ledsager Jun 21 '21

Spurgte vores norske venner i sidste uge. De forventede at sagen ville gå videre i Tingretten, som vel svarer til vores Byret. Spørger igen om nogle dage også for at se hvilke argumenter Tesla har givet for ikke at svare i første omgang.

Forummets indlæg er redigeret af Ledsager Jun 21 '21
Ledsager
Ledsager Jun 21 '21

Citat fra Mobileineurope Friske tal for vores 70D sept. 2015. 150 km med SC som destination på en dejlig sommerdag, så batteriet må være optimalt i temperatur.
SoC Effekt
30% 69 kW
50% 54 kW
75% 33 kW
Peakede kortvarigt på 73 kw helt i i starten. Sluttede på 80% SOC med 29kW. Dette er det absolut hurtigste jeg længe har set. Med køligere batteri er det noget langsommere.
Ialt blev der ladet i 42 minutter - og jeg fik 170 km på.
Bestemt ikke særligt imponerende tal, når vi blev lovet at kunne lade til 270 km på 30 minutter.

BjarkeS85
BjarkeS85 Jun 22 '21

Spørgsmål:

Jeg har en S85 fra September 2015 med opgraderet batteripakke (90KW), men oplever samme problem.

Kan jeg deltage?

Mvh. Bjarke

Sider: «« « ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 ... » »»