@Johannelund
Måske spørgsmålet mere ligger i, hvis der har været en fare, som din udlægning siger Tesla indrømmer, skulle Tesla så ikke have lavet en recal, og fået rettet fejlene?
Det virker jo som alle siger, til at Tesla har reduceret et eller andet, som sikre deres garanti periode holder vand.
Jeg er helt med på hvis der er en fare, at det er bedre at reducere både batterispænding og ladning. MEN det er jo ikke det man har solgt varen på.
Hvis man har købt en Tesla, fordi man er lidt grøn og samtidig økonomisk anlagt, til sit konsulent arbejde med 80.000 km om året, hvor man forventede på baggrund af Tesla's løfter, at kunne nøjes med 25-30 minutters ladning udenbys om dagen. Så forstår jeg da udmærket irritationen.
Og det er jo det model S blev solgt på i 2014 og frem. Den kan køre rigtig langt på en ladning og den kan lades på tur fra 10-80% på ingen tid. At den "ingen tid" så er blevet til ingen tid + 30/40 minutter på daglig basis, er jo direkte dårlig kundepleje. LIgeså med den lange range der pludselig er knap så lang.
"Jeg har købt en Tesla fordi jeg gerne vil køre i sommer huset på vestkysten, det kunne den tidligere med 5% tilbage på batteriet, nu løber jeg tør 25 km før, og der er ingen SuC de sidste 150 km før på strækningen til Klitmøller."
Forøvrigt så bør de 4,2, eller 4,35 Volt, som du nævner ikke være i spil ved opladninger til mindre end 80%.
Hvis de 4,2+ Volt kommer i spil, så er det fordi pakken er i ubalance, og det burde den ikke være med intakt BMS. Ellers er der en grel fejl, som Tesla bør rette som en recal. Ikke som en tyv i natten, der tager hvad der passer dem.
Dertil er den solgt som en raket, og bør have dimensioneret trækaksler, undervogn, bremser etc derefter. Ikke at man kan forvente 500.000 km kulance. Men de bør holde 4 år/80.000 km. Gerne noget mere, hvis Tesla selv vil dække sig ind overfor garanti sager derpå.