@IveEV @Mos @Ledsager
Den er god den sammenligning, hvilket jo må medfører at vi har meget at takke de Tesla ejere der absolut skulle oplade til 100% bare fordi det var gratis og hurtig på SUC og fordi der var jo 100% garanti indtil bilen fylder 8 år, ja ironi kan forekomme
Jeg ved ikke, hvad du vil sige med dette indlæg. Men jeg tvivler på, at der er ret mange, der lader deres bil til 100% på SuC. Personligt har jeg gjort det én enkelt gang udelukkende med det formål at teste ladehastigheden. Men det går så langsomt til sidst, at det ikke giver nogen mening at vente på lade den helt op. Da jeg lavede testen var jeg i øvrigt helt alene på SuC. Jeg kunne aldrig finde på at sidde og spilde min og andres tid på at sutte de sidste milliampere ud af ladekablet alene pga. nærighed.
Det er i øvrigt god ladestil, at man fortsætter med at køre, når man har nok juice på til at komme frem til sin destination eller næste SuC. Eller i hvert fald senest, når der er fuldt hus og der kommer en ekstra bil, som så ellers kommer til at stå og vente i kø. Jeg gør oftest det, at jeg kører videre, når der står biler og lader på hver anden ladestander og der så kommer en mere og vil lade. Så kører jeg videre og tilbyder det ledige ladepar til den nyankomne, der sikkert gerne vil have hurtig opladning. Hvis jeg alligevel har brug for mere juice stiger jeg ofte ud af bilen og dirigerer den nyankomne hen til et ladepar, hvor jeg ved, at den anden bil har stået og ladet meget længe, fordi det er sandsynligt, at den så er næsten ladet op og dermed snart skal videre eller i hvert fald ikke suger så meget effekt længere.
Det ville ellers være smart, hvis Tesla tændte en grøn lampe på toppen af den ladestander, der i øjeblikket kan levere den højeste effekt. Så kan man hurtigt finde den bedste ladestander, når man ankommer til SuC.