Loading...
dk

Lader din model S også langsomt - så bliv en del af gruppesøgsmålet mod Tesla | Tesla Forum

MOS
MOS Sep 27 '24
Tesla taber principiel retssag om nedsat ladehastighed
Forummets indlæg er redigeret af MOS Sep 27 '24
Mortcob
Mortcob Dec 9 '24
Citat fra MOS
Tesla taber principiel retssag om nedsat ladehastighed
Hej. Er der noget nyt i sagen?
tintin
tintin Dec 18 '24

Jeg har en P85D købt i 2015. ok ladhatighed indtil Musk droslede ned for ladehastigheden for at undgå at skulle betale nyt bat. på garantien. Jeg er med i søgsmålet mod Tesla men det trækker ud i årevis. Vi lader kun på Tesla ladestander når vi er på langfart men vi er ved at være godt trætte af kun at lade med 50 kWh. Batteriet har stadig stort set samme rækkevidde som da det var nyt, alligevel tænker vi på at skifte til et 100 kW hos Tesla. Er der nogen der har gjort det og hvad koster det? Får man noget for det gamle batteri?

P85DK
P85DK Dec 18 '24

Du skal lige bytte rundt på dine kWh og kW ;-)

Du kan ikke officielt få 100 kWh batteri i en 2015 Tesla, så Tesla vil ikke sælge det til dig. Men et nyt 90 kWh hos Tesla, hvor de tager dit gamle batteri i bytte koster netto ca. 220.000 i dag.

Et fornuftigt alternativ er at kontakte Evmix, han har lavet et par 85 kWh til 100 kWh udskiftninger. Han hjælper dig med at finde et brugt 100 kWh og så har du stadig dit gamle 85 kWh du kan sælge helt eller i moduler via dba etc.

Med hensyn til ladehastighed, så skal du være opmærksom på at ledningsnettet i din bil maksimalt kan klare 150 kW, så det vil aldrig blive rigtig hurtigt, men som da du fik bilen.

Med et nyt 90 kWh fra Tesla som er på 350V og ikke 400V som dit gamle 85 kWh vil den maksimale ladehastighed være nærmere de 130 kW

Den billigste vej til hurtigere ladehastighed er at finde et brugt 90 kWh og selv sælge dit gamle 85 kWh. Der er flere som har været heldige med lave denne øvelse for netto omkring 40.000 kr. De får hurtigere ladehastighed, men begrænset ekstra rækkevidde.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Dec 18 '24
cth
cth Dec 19 '24

Jeg har en enkelt gang set min TMS 2020 lade med 182kw og faktisk i ganske mange minutter.

Tesla åbnede for det på et tidspkt. men har vist droslet ned igen til 145kw

kw og KwH tog også lidt tid før jeg forstod det.

Din bil kan lade med X  kW

Din bil kan rumme X antal kWh

Forummets indlæg er redigeret af cth Dec 19 '24
rungholm
rungholm Dec 19 '24

Har været fraværende på forum de sidste par år. Har kørt Tesla siden 2014 men har helt droppet Tesla service efter et par virkeligt dårlige oplevelser så aner ikke hvad de tilbyder. Jeg gider ikke den elendige app kommunikation og ingen at ringe til. Så beklager meget hvis der er svaret på disse spørgmål tidligere.

Jeg var Schleswig for at lade i november med min 2015 P85D og der var ikke længere ladestandere til min bil. Kan se her på forum at der kan/skal skiftes stik i bilen, hvad gør man?, hvad koster det?

Har aldrig fået skiftet fra 3G og levet med det. Men hvad koster det at opgradere?

Har i øvrigt oplevet fin ladning i Rødekro for nylig. Lige som da den var ny, så noget er der da sket.

P85DK
P85DK Dec 19 '24

Lige opgradering til CCS ladestik og opgradering af skræm til MCU2 er to ting hvor Tesla er mere end rimlige i deres priser.

Opgradering af ladestik er vist under 3.000 kr. for reservedele, arbejdsløn og moms. Alle pengene værd.

Opgradering af MCU1 til MCU2 er vist stadig omkring 12.000 kr. alt inkl. Du får ny skærm over rattet og ny centerskræm/computer - latterligt billigt for hvad du får. Kender ikke andre bilmærker hvor en så central ecu/radio/computer koster så lidt.

rungholm
rungholm Dec 19 '24

Mange tak. Selvom det virker sløvt så er det efterhånden også 10 år gammelt så en udskiftning til nyt for omkring 12.000 er ikke så galt. Det gamle dør vel alligevel inden så længe.

KimT
KimT Dec 19 '24

Infotainment update : https://www.tesla.com/da_dk/support/infotainment

CCS opgradering : https://shop.tesla.com/...ing?sku=1487929-00-B

CCS er absolut et must nu om dage. Alle pengene værd

Forummets indlæg er redigeret af KimT Dec 19 '24
Andersen
Andersen Dec 19 '24
Syns måske tråden tager en drejning lidt væk fra overskriften :) - hvordan gik det med fællessøgsmålet ?
P85DK
P85DK Dec 19 '24

Alle der er med i søgsmålet er fuld orienteret via advokaten - og der er stadig lang vej endnu

Ehlers
Ehlers Dec 27 '24
Rungholm, du kan også nøjes med at opgradere til et 4G modem. Det gav jeg ca. kr. 1200 for hos Tesla for et år eller to siden. Husk samtidig at bede dem udskifte MMC hukommelseskortet gratis, hvis du ikke har skiftet det. Det giver en mere stabil og lidt hurtigere MCU.
rungholm
rungholm Dec 28 '24

Tak Ehlers, det lyder som den rette plan. 

Sider: «« « ... 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58