Loading...
dk

Hvilke S og X modeller / årgange har gratis SuC? | Tesla Forum

Noogi
Noogi Sep 19 '20
Citat fra TSLA

Men apropos betaling for SUC er der dukket en rød meddelelse op på ladesiden efter de sidste SW opdateringer der hedder 'Betalingsmetode påkrævet'. Det til trods for at jeg har gratis SUC da bilen er fra marts 2015. Er der andre der har fået denne?

Har ikke set den røde meddelelse på vores 2 stk Model S. Er på 2020.36.3.1. Ikke opgraderet til CCS.

TSLA
TSLA Sep 19 '20

Pudsigt. Er også på 2020.36.3.1

Kiefer
Kiefer Sep 19 '20

Begge vores er på 36.3.1 også. Model S viser stadig tegnet med betaling, Model X har aldrig gjort det, og gør stadig ikke...

TSLA
TSLA Sep 19 '20

Så det er lidt svært at se logikken for at vise meddelelsen.

HJJ
HJJ Sep 19 '20
Jeg har også fået den på.
D70/2015
DeaconWP
DeaconWP Sep 22 '20

Den røde bjælke er der for at minde dig om at tilknytte et betalingskort til din konto, så du, uanset om du har fri supercharge eller ej, kan blive trukket for de spærre afgifter du måtte tilkomme, hvis du lader, og ikke får din bil flyttet indenfor de første 5 minutter efetr afsluttet opladning.

Fri Supercharge, life long var frem til og med biler leveret senest 01 04 2017. Blev forlænget ind til en dato i april 2017, da der var leverings vanskeligheder lige op til 1 april 2017.

TSLA
TSLA Sep 22 '20

Hm, betyder det så at jeg ikke kan bruge SUC fordi de insisterer på at kunne kræve mig for betaling hvis jeg er der for længe(5 min.). Det er da vist en alvorlig ændring af mine betingelser da jeg købte bilen. 

De kunne jo bare vælge at sende mig en regning som de iøvrigt gør hvis/når jeg er på værksted....

Noogi
Noogi Sep 22 '20
Citat fra TSLA

Hm, betyder det så at jeg ikke kan bruge SUC fordi de insisterer på at kunne kræve mig for betaling hvis jeg er der for længe(5 min.). Det er da vist en alvorlig ændring af mine betingelser da jeg købte bilen. 

De kunne jo bare vælge at sende mig en regning som de iøvrigt gør hvis/når jeg er på værksted....

Det er ikke nyt. Har været en regel de sidste 3 års tid. Om de altid håndhæver det er en anden snak. Har bla. haft med belægningen at gøre. Men et godt tiltag. Vi skal ikke have biler der optager ladestandere i højsæson mens andre venter på at komme til. 5 minutter eller ej. Men kan omgås de fleste steder ved at hæve charge limit.

koden
koden Sep 22 '20
Citat fra DeaconWP

Den røde bjælke er der for at minde dig om at tilknytte et betalingskort til din konto, så du, uanset om du har fri supercharge eller ej, kan blive trukket for de spærre afgifter du måtte tilkomme, hvis du lader, og ikke får din bil flyttet indenfor de første 5 minutter efetr afsluttet opladning.

Fri Supercharge, life long var frem til og med biler leveret senest 01 04 2017. Blev forlænget ind til en dato i april 2017, da der var leverings vanskeligheder lige op til 1 april 2017.

----------------------------

Tak. Det var det tråden oprindeligt gik på. :-)
1/4/2017 er datoen hvor man stadig kan overdrage bilens gratis ladning til ny ejer.
TSLA
TSLA Sep 22 '20

@Noogi: Klart at vi ikke skal besætte SUC når vi ikke lader - eller overskrider de angivne tider. Men det var ikke min pointe! Pointen er om jeg kan - og det er jo det tråden handler om - bruge SUC frit når jeg har købt bilen med fri SUC, UDEN at angive en betalingsmetode!

koden
koden Sep 22 '20

Det er ikke kun Tesla der bruger den med at kræve et betalingskort, selvom alt er betalt.

Hvis nu man af en eller anden grund kan opkræves noget, så er det nemmere end at sende en regning efterfølgende.

Hvis du vædrer en stander eller hvad ved jeg.

Som på hoteller hvor du skal aflevere kreditkort nr. selvom du har betalt eller hvis du bestiller gratis avis abo. med betaling efter gratis udløb, så skal du også reg. dig med kort.

Jeg ser ikke det store i det...

Men måske lidt irreterende at have sit kort noteret alle mulige steder.

Forummets indlæg er redigeret af koden Sep 22 '20
Noogi
Noogi Sep 22 '20
Citat fra TSLA

@Noogi: Klart at vi ikke skal besætte SUC når vi ikke lader - eller overskrider de angivne tider. Men det var ikke min pointe! Pointen er om jeg kan - og det er jo det tråden handler om - bruge SUC frit når jeg har købt bilen med fri SUC, UDEN at angive en betalingsmetode!

Klap bare hesten med udråbstegnene. Er der ikke behov for betaling bliver der ikke trukket noget fra betalingskortet og skulle det alligevel ske ved en fejl kan man tage fat i Tesla. Længere behøver den ikke at være. Der er rigeligt med vigtigere ting i livet man kan bruge negativ energi på. Din "gratis" supercharging fortsætter uændret.

TSLA
TSLA Sep 22 '20

Klap hesten? Det jeg spørger om er om jeg kan lade på SUC uden at registrere mit kredit kort. Hverken mere eller mindre. Jeg har ikke været på SUC siden meddelelsen pludseligt dukkede op og er selvfølgelig interesseret i om jeg SKAL før jeg kan lade næste gang (på lang tur). Jeg vil selvfølgelig ikke registrere mit kort hvis det ikke er nødvendigt. Hvem gør det???

HemligNemlig
HemligNemlig Sep 22 '20

Selvfølgelig kan de ikke pludselig kræve du registrerer et kreditkort.

Hvad hvis jeg kun har et debit kort med 0 kr på.

Eller hvad hvis jeg står i rki som dårlig betaler og banken ikke vil udstede et til mig.

Det kan jo gå nedad bakke for alle selv hvis man har købt og betalt sin Tesla, så pointen er bare ja det er bekvemt for dem men kan aldrig nogensinde blive et krav før du kan anvende din frie SUC. ALDRIG.

Forummets indlæg er redigeret af HemligNemlig Sep 22 '20
TSLA
TSLA Sep 22 '20

Det interessante her er jo i virkeligheden sprogbrugen fra Tesla's side ift. deres rettigheder. De skriver 'påkrævet'. Samtidig med at det virker ret tilfældigt hvem der får meddelelsen og helt uklart hvad der egentlig er meningen/konsekvensen.

Så måske vi bare skal lægge den hen i bunken af uforstående meddelelser/(bugs) fra deres SW afdeling....

Sider: « 1 2