Loading...
en

Tesla Supercharger Køge

Slemme
Slemme Dec 27 '14
Jeg havde kørt 10 km hjemmefra, så helt kold var den vel ikke...?
supergaard
supergaard Dec 27 '14

T3S7A: Jeg læste vist dit indlæg som fanden læser biblen, sorry ;)

T3S7A
T3S7A Dec 27 '14
Slemme: så var den TOTAL KOLD. Så det er helt normalt. Prøv du at kører. 200-300 km i træk og så kom og lad, så vil du se det virker og du får de normale hastigheder.
Nommensen
Nommensen Dec 27 '14
Hej Slemme, en god ide er at forvarme kabinen - og få glæde af det og samtidig er bilen indstillet på at skulle ud at rulle. For den bliver ikke varm af en tur på 10 km. Det hjælper dig til at få ladet med større effektivitet.
Hookmaker
Hookmaker Dec 27 '14
Det er en funktion tesla har indbygget, bor man tæt på en SuC, så lader man MEGA langsomt på den, et værn mod at man konstant hænger ud på sin "hjemmelader".....;-)
Gustavsfar
Gustavsfar Dec 27 '14

Ja i princippet er det jo en mulighed eftersom de kan følge bilen meget nøjagtigt på gps meeeen mon dog det er tilfældet :)

Maho
Maho Dec 27 '14
Hvis man skal ud på en lang tur, hvad er så optimalt ift ladning iht opvarmning af batteri? Hvis den lader en time fx er batteri så oppe på driftstemperatur? Eller kræver det mere/kan mindre gøre det? (Spørgsmål relateret til vintertemperatur alla nu)
T3S7A
T3S7A Dec 27 '14
Afhænger af din ladehastighed. 220v, 3fase 16/32A?
Men helt varmt bliver batteriet ikke blot ved ladning i disse temp. Eks. Er 11 kWh ikke meget, og din regen vil have stiplet streg ved omkring de 11-15. Det er langt bedre at tænde for forvarmningen uden at have rangemode slået til i bilen.
Maho
Maho Dec 27 '14
Jeg kan lade med 22 kWt / 32A. Er læren så, at man lader med max kWt, samt forvarmer kabinen ca 30 min før afgang og timer med 100 % opladet?
T3S7A
T3S7A Dec 27 '14
Ja. Men det har ikke noget at sige om det er 100% eller mindre, på hvor hurtigt bilen/batterierne er fornuftig drift varm.
Jeg sætter min bil til ladning hvergang den bliver parkeret i indkørslen. Alt afhængig af hvad jeg har brug for af rækkevidde, sætter jeg ladestanden til en lille smule mindre end det jeg ville lade til. Så en time før jeg skal bruge bilen, sætter jeg via app eller VT bilen til at lade, ved at flytte baren lidt højre op. Ca. 20 min før (nuværende ude temp) starter jeg varmen.
The Forum post is edited by T3S7A Dec 28 '14
Bluecoffee
Bluecoffee Dec 28 '14

Tak for forklaringen, T3S7A, det lyder jo rimeligt nok, men problemet var, at den IKKE viste 450 km/t (Undskyld, Supergaard), da jeg sluttede ladningen, men kun lidt under 500 km/t. Og mht. km/t skal jeg nok referere til det i fremtiden. Jeg kiggede faktisk også på kw/h undervejs, og den begyndte ved de 116 kw/h, men jeg husker ikke, hvad den sluttede ved.

T3S7A
T3S7A Dec 28 '14
Er du sikker på du var der i 30 min? Passer spot on ved mig.
KS
KS Dec 28 '14
Er på Lagan SC og lader nu. Bilen var mega kold -13 grader til at starte med. Selv med 30 km og klima på 22 så var regen disablet og da jeg koblede på SC kunne den kun trække 5 kw. Har nu stået der lidt og kan nu lade 47 kw. Har fuld varme på kabinen så den bliver klar til turen sydpå.

Med hensyn til snefnug på ladebaren, så har jeg den ikke - og heller ikke set den 'kolde' reserve endnu. Det har måske ikke været koldt nok.

Samtidig med kold bil, var den begrænset til 80 kw output. Så det var godt mdamm ikke ville køre om kap.
MDamm
MDamm Dec 28 '14
Jeg har skiboks på taget, og kører afstandstest inden skiferien, så et ræs ville jo ødelægge det hele.....
Hookmaker
Hookmaker Dec 28 '14

I Schweiz har de sgu gode forhold må man sige!

Bluecoffee
Bluecoffee Dec 28 '14

@T3S7A, stensikker. Jeg havde bilen fuld af familie, der meget gerne ville hjem og sove, så jeg holdt nøje øje med både ur og grøn bjælke, og efter 30 minutter var det afsted.

Daduck
Daduck Dec 28 '14

@Slemme, har også haft ingen regen de første 10+ min ved kold bil. Dog en del kortere i dag, hvor jeg havde ladet den varme op inden jeg satte mig i den. Man skal lige vende sig til at bruge bremsen :)

Har selv kun nået at benytte SC et par gange (og kun her i KBH), og ved kold bil lades der langsommere. (har kun 12 min eller lign. til SC). Ved varm bil når jeg omkring de 300 Km/T (beklager, ingen ide om hvor mange kwh).

T3S7A
T3S7A Dec 28 '14
Daduck. Gange volt med ampere og dividere med 1000 og du har antal kw du lader med.
DerHansi
DerHansi Dec 30 '14

Seneste omkring SuC i Køge : De seneste 2 gange jeg har været forbi gik det også f.... langsomt. Havde været både i biffen og handlet krudt,så bilen var både varm og fyldt. Selvom dette, så ladede den igen idag de første 20 minutter med under 200 km/t. Dette selvom der var under 100 km tilbage på dyret. Efter 40 minutter havde den ladet ca 160 km så totalen nu var på 260 km typical. Fatter ikke en hat - grynt. Derhjemme ingen problemer.

MDamm
MDamm Dec 30 '14
@DerHansi: er din bil sat til "Range Mode" On i settings? Se evt. Ken's indlæg om vinterindstillinger.
Pages: « 1 2 3 4 5 6 »