Loading...
en

Tesla Supercharger Køge

DerHansi
DerHansi Dec 30 '14

@MDamm : Tak for tippet, det kunne jeg sagtens forestille mig er tilfældet. Vil nu gå ud og bokse med indstillingerne. Har du nogen ide om hvor det sker ?

kajakaj
kajakaj Dec 30 '14

Side 5.7 i manualen

~Range-mode: Hvis indstillingen er angivet
til On, reducerer Model S energiforbruget
ved at begrænse strømmen til
klimaanlæggets styresystem.
Opvarmningen og kølingen af kabinen
kan være mindre effektiv.

MDamm
MDamm Dec 30 '14
Du har sikkert fundet den nu, men jeg mener at det er i settings -> Vehicle -> under driving er knappen range mode. Samme sted hvor man slår autofold mirrors og lign. til og fra...
Teorien skulle være at bilen ikke bruger energi på at varme batteriet i "Range Mode" udover at den begrænser klimaanlæggets forbrug...
The Forum post is edited by MDamm Dec 30 '14
Slemme
Slemme Jan 2 '15
Derhansi: jeg forventer at SC i morgen efter golf i Vallø, og så må vi se om der lades hurtigere end sidst. Hjemme lader jeg med ca. 40 km/t som jeg hele tiden har gjort, men vil da også gerne benytte SC og spare lidt på egen strøm, når man nu er så heldig at bo i Solrød og spille golf i Køge...<br />
Og den med at SC automatisk lader mega langsomt for at undgå at lokale bare hænger ud er god gas...
The Forum post is edited by Slemme Jan 2 '15
Hookmaker
Hookmaker Jan 2 '15
@slemme, ha, det skulle du da aldrig have afsløret....;-)
Kristian70k
Kristian70k Jan 2 '15

kommer der snart et opddateret billede fra køge? :) følger lidt med fra det jydske :)

DerHansi
DerHansi Jan 2 '15

Jeg kender een der nu hellere må finde et andet sted af svæve rundt, da han nu risikerer at blive forvekslet med alt andet omkringflyvende vildt, som man må bruge sin haglspreder på :-)

Nårhh bortset fra det, så var der vel heller ikke andre end 1. aprilsklubben som tog hookmakers udgydelser for pålydende. Men jeg er spændt på at høre fra dig Slemme. Det var vel nærmest os om stod og sparkede dæk på vores fine røde lyn, den 29.12. på SuC Køge ?

Jeg har endnu ikke pillet ved "range mode" , men vil gøre det inden næste SuC besøg. Har iøvrigt samme oplevelse ; samme ladehastighed hjemme i carporten, men ca 3 kw/t er vel også forventeligt, uanset batteritemperaturen

The Forum post is edited by DerHansi Jan 2 '15
Kiefer
Kiefer Jan 2 '15

Ved en fase 16A er 3kw/t ganske forventeligt uanset temperatur :-)

/Martin

Slemme
Slemme Jan 2 '15
Så har jeg ladet ved SC i Køge og det gik bedre i dag: Ladede med lidt over 300 km/t med ca. 100 km ved start. Har tidligere ladet med over 400 km/t, men de tider er måske forbi? Var eneste bil ved de 12 standere bortset fra Det blå lyn Kseitzberg, der var kort forbi...,
Så længe der er masser af ledige pladser og kapacitet har jeg svært ved at forestille mig, at nogen kan have ondt i måsen over det...., men god gas er da altid velkommen!!!
Karl
Karl Jan 2 '15
Er der nogen der ved om der kommer en ladestation i det midtjyske Vejle, Horsens eller Herning
Hookmaker
Hookmaker Jan 2 '15
@DerHansi, hahaaa, troede ikke du var så let at narre...;-) håber i øvrigt snart på at komme ned og være målskive i dit bagland...;-)
T3S7A
T3S7A Jan 2 '15

Karl.

Næppe. Ligger jo Supercharger Middelfart, til dem som skal øst over. Nord over, Randers, Syd Rødekro. Så man kan jo komme alle steder. Så der kommer ikke flere Supercharger der. Evt. Kommer der i Esbjerg slutning 2015. Se Teslas hjemmeside, faneblad Supercharger. 

Kiefer
Kiefer Jan 2 '15

Karl: Vejle og Horsens er helt udelukket, der er allerede placeret en i både Randers, Middelfart og Rødekro. Så en i Vejle eller Horsens ville ikke give ret meget mening. Som T3S7A også skriver, så fremgår det af Teslas hjemmeside at der i løbet af 2015 vil komme en omkring Esbjerg. Forhåbentligt inden vi alle skal til træf derovre :-)

/Martin

Bluecoffee
Bluecoffee Jan 12 '15
Så er der 12 lys i Køge. Skrald blokerer dog stadig de sidste 6 pladser. Nå, men jeg holdt der helt alene i dag og fik 120 kWh til at begynde med. På næsten tomt og varmt batteri.
The Forum post is edited by Bluecoffee Jan 12 '15
Werge
Werge Jan 24 '15
Tesla invitere til åbningsevent, tirsdag den 3. februar kl 11.00

Europas største og første Tesla-ejet Superchargerstation er nu åbnet langs E20 motorvejen i Køge. Stationen er også den første i Europa med solceller på taget, og repræsenterer et vigtigt knudepunkt i Danmarks Supercharger netværk, med gode forbindelser til Fyn og Jylland, samt Tyskland og Sverige.

Vi holder officiel åbningscermoni tirsdag d. 3. februar kl. 11, hvor Minister for Klima- Energi- og Bygningsministeriet, Rasmus Helveg Petersen, og Køge Borgmester, Flemming Christensen klipper det røde bånd. Vi inviterer dig, din familie og dine venner til at fejre med os!

Se vedhæftet.
Claus8930
Claus8930 Jan 24 '15

Første Tesla ejet Supercharger station? Hvem ejer de andre?

The Forum post is edited by Claus8930 Jan 24 '15
Hookmaker
Hookmaker Jan 24 '15

Tesla har "lånt"/lejet sig ind overalt hos McD, osv.osv, så Køge er deres ALLERFØRSTE Tesla ejede SuC..;-)

FrederikC
FrederikC Jan 24 '15
Hvorfor lige en tirsdag h or tæt på ingen kan deltage...
TMD
TMD Jan 24 '15
Mon der på det tidspunkt er styr på evt forlængelse af afgiftsfritagelsen på elbiler, nu hvor Rasmus Helveg Petersen dukker op?
Hookmaker
Hookmaker Jan 24 '15

@Frederik, borgmestre og ministre ligger på sofaen i weekenden, og de gider sikkert heller ikke have en kødrand hængende til åbningen..;-)

The Forum post is edited by Hookmaker Jan 24 '15
Pages: « 1 2 3 4 5 6 »