Loading...
en

Tesla Supercharger Køge

muller
muller Dec 21 '14

Som Ken skriver er det frem og tilbage. Og sand. Og super lækkert med brolagt sti op til toiletterne :-)

Jeg vil vurdere at hvis man kører ind med en campingvogn, er der ikke meget plads til andre bilers passage. Med mindre der bliver åbnet op for e-Up ladning på standerne selvfølgelig ;-)

Kiefer
Kiefer Dec 21 '14

Sp ham der kører ind med campingvogn på stander 1 han bliver sparket godt og grundigt bagi af de 11 bilejere der vil holde og skulle vente på han er færdig for at komme ud og af de 11 bilejere der venter på at komme ind...

/Martin

FrederikC
FrederikC Dec 22 '14
Det er jo det jeg har forsøgt at sige hele tiden, det er torske dumt at der ik er lavet gennemkørsel.
The Forum post is edited by FrederikC Dec 22 '14
Kristian70k
Kristian70k Dec 22 '14

Hallo sjællænder! hvad sker der, er glasset halv tomt eller halv fyldt! ser i kun hullerne i osten? i får en mega ny og flot supercharger :) men det er mere mangel på gennemkørsel i brokker jer over :) 

Larsen
Larsen Dec 22 '14
Helt rigtigt Kristian, og I må jo alligevel ikke spænde noget efter jeres biler. Så der kan hverken holde trailere eller campingvogne i vejen. Utaknemmelige skarn. :-)
The Forum post is edited by Larsen Dec 22 '14
muller
muller Dec 22 '14

Hov hov, Martin er fra det der Jylland ;-)

Og jeg har indtil videre kun rost den fine sti op til toiletterne!

FrederikC
FrederikC Dec 22 '14
Jeg brokker mig ikke... Jeg siger bare at hvis det bliver muligt med trailer mv på X'eren så ville gennemkørsel være optimalt. Men måske beviser manglen på gennemkørsel af trailer mv ik bliver muligt på x'eren.
Kiefer
Kiefer Dec 22 '14

Jeg brokker mig skam heller ikke, jeg glæder mig bare til, at se den første nordmand med sin X og campingvogn holde og lade på den yderste stander ;-)

Frederik: Indtil videre har der ikke været udmeldinger om ingen hænger, bare nogle vage formuleringer om at, spænde oppakning fast bagpå...

/Martin

The Forum post is edited by Kiefer Dec 22 '14
Hookmaker
Hookmaker Dec 22 '14

Martin, hvornår lærer du det? Trailer eller Campingswogn er kun noget for folk der kører Mondeo eller Volvo traktor...;-)

Slemme
Slemme Dec 27 '14
Meget langsom ladning på Supercharger i Køge? Er min batteripakke beskadiget/defekt?
Den sidste måneds tid har min P85 ladet meget langsomt i Køge, både på de gamle og senest også på de nye...!?
Senest i går måtte jeg opgive at lade ved SC og i stedet lade hjemme om natten. Lidt surt.
Min bil, der er fra marts 2014, lader med pænt under 100 km i timen og med meget færre ampere end tidligere. Ok, det var 4 frostgrader i går, men alligevel... I starten måtte jeg dele stander med en anden, men han kørte og jeg forventede så at min hastighed ville stige, men det skete ikke rigtigt. Så flyttede jeg til en ander ladestander uden en nabo, det hjalp heller ikke. Det endte så med at jeg ladede hjemme og får ved en fuld opladning kun 377 km.
Det kan jeg leve med, men problemet er stadig ladehastigheden ved en SC.
Og hvor går grænsen for at man kan få skiftet batteripakken under garantien?
I øvrigt advarede min P85 om at regenerative breaking var disablet... Det gik dog væk igen da temperaturen steg fra minus 4 til minus 2 grader...
Er jeg bare uheldig eller har andre samme problemer?
T3S7A
T3S7A Dec 27 '14
Er bilen drift varm? Eller kommer du lige hjemme fra til laderen?

Hvis du kommer med kold bil, så er det sådan det er. Du kan ikke lade hurtigere på koldt batteri.
The Forum post is edited by T3S7A Dec 27 '14
Kiefer
Kiefer Dec 27 '14

Eller også holder er der valgt en stander A og der holder allerede en på stander B. Men T3S7As tese lyder også ganske plausibel.

Jeg får heller ikke meget mere end 377 typical ved 100% opladning, kunne konstatere at jeg ved 90% nu er nede på 338km typical. Tesla mener ikke batteriet fejler noget, jeg kan så bare se jeg har mistet 34km typical range på 42.000km.

/Martin

The Forum post is edited by Kiefer Dec 27 '14
supergaard
supergaard Dec 27 '14

Da regen var afbrudt og langsom ladning, var der ikke dette iskrystal ud for Typical Range?

Det blev lagt på i v.5.9 for at vise at der nu var nogle begrænsninger aktive, burde være ret intuitivt ;)

Battery Meter & Cold Weather

In cold weather, some of the stored energy in your Model S’s battery may not be available on your drive because the battery is too cold. When
this happens, a portion of the battery
meter will appear blue and the range

value will have a snowflake image next to it. If your car is plugged in, you can heat your battery using wall power by turning on the Climate Control via the mobile app. 

FrederikC
FrederikC Dec 27 '14
Var også selv forbi Køge igår med 120km på "tanken" fil kun 300km/t.
Bluecoffee
Bluecoffee Dec 27 '14

Da jeg var der i går med 2 km tilbage på tanken, nåede jeg op på 568 km/timen, faldende til lidt under 500 km/timen, inden jeg kørte videre efter 30 minutter. Jeg undrer mig dog over regnestykket. I alt fik jeg 225 km ladet op på den halve time, og det passer jo ikke rigtigt med det gennemsnit, man skulle nå frem til ved at interpolere mellem de to tal for ladehastighed. Men det kan selvfølgelig være, at det er bruttotal, så der ikke er taget højde for spild ved opvarmning af batterier mv.

Raymond
Raymond Dec 27 '14

Var også i Køge i dag, kørte de sidste kilometre med 0 i tanken(var næsten ikke bekymret). Laderen startede på 117kW og efter 50% ladning var ladningen 80kW, jeg ladede 100% og det gav 384 typical

supergaard
supergaard Dec 27 '14
Kan vi ikke blive enige om, herinde at angive ladestyrke i kW og ikke i km/t.. Det er næsten et arbitrært tal, når nogle har typical og andre (af uransagelige årsager) kører rundt med rated? ;)
T3S7A
T3S7A Dec 27 '14
Bluecoffee: km/t tallet viser heletiden antal km man kan få på en time. Så hvis man kunne holde 116 kw i en hel time, ville man få 500km opladet km. Men da kw falder, ændre den også km man kan få på, på en time, udregnet fra det man har fået + nuværende ladehastighed.
Dvs. Lader du eks. En time, vil du se at de km du har fået på, passer nøjagtig med det viste km/t tal bilen viser ved de 60 min.
Så hvis du lader en halv time, og får 225 km på, vil den vise 450 km/t ladehastighed. Selvom man ikke vil opnå 450km på en time, da den efterfølgende halve time vil lade meget langsommere. Men det er altid den udregnet km/t på nuværende ladet km delt med tid gange med 60min den beregner.
Så har bilen fået 180km ladet på 20 min. Vil den vise 180/20*60=540km/t
The Forum post is edited by T3S7A Dec 27 '14
supergaard
supergaard Dec 27 '14
Haha, okay? Hvad er der nu galt med absolutte termer for en mængde energi over tid, som nu gode gamle kWh? ;)

Undskyld, kan ikke lade være... Men foretrækker du også energi opgjort i hjerteslag og kilometer løbet, fremfor at læse Kilojoule på mælkekartonen? :p
The Forum post is edited by supergaard Dec 27 '14
T3S7A
T3S7A Dec 27 '14
Supergaard, ja men er jo ikke alle som forstår kWh og km/t ladet som bilen viser. Prøvede blot at forklare det. Undskyld hvis det var spild af din tid, men prøvede blot at forklare bluecoffee det.
Pages: « 1 2 3 4 5 6 »