Loading...
en

Tesla Supercharger Køge

Claus8930
Claus8930 Jan 24 '15

@Hookmaker

Nååå så eneste sted de ejer grunden. Går ud fra alt udstyret er Tesla´s.

TMD
TMD Jan 30 '15
Så er der gang i fugepistolen, men ellers ser det fint ud!
MrCoffee
MrCoffee Jan 30 '15
Flot :)
gw
gw Jan 30 '15
Hvorfor egentlig så mange i Køge? Jeg tænker så stor en Tesla station ville ligge bedre ved Oslo hvor der er størrer tæthed af teslaer.
EVfan
EVfan Jan 30 '15

@gw

Ja undskyld gw, jeg er da glad for at Tesla ikke fulgte din anbefaling.

/Jens

gw
gw Jan 30 '15
@Jens. Touchy guy.
DeaconWP
DeaconWP Jan 30 '15

Hvor langt er der fra Køge til Oslo?

Kan det tænkes, at Superchargeren i Køge er til de mange nordmænd, der kører sydpå via Sverige og DK?

Med lidt forskellige stop undervejs, kan alle tanke i Køge, inden det går videre, enten over Fyn eller Femern.

Vigtigt trafik knudepunkt = stor Supercharger.

gw
gw Jan 30 '15
Kan godt være deacon at nordmænd kører ned den vej. Af hvad jeg umiddelbart har læst mig til er der nemlig ikke mange Tesla i Sverige. Troede bare nordmænd ville komme ned gennem Jylland, men kan være det ikke er tilfældet. Og ja kan også være der kommer trafik mod og fra Tyskland, den havde jeg ikke lige overvejet.
Men imponerende ser den da ud.
Bjarni
Bjarni Jan 30 '15

Jeg forstår ikke helt placeringen af tag vs biler og opladere. Umiddelbart burde taget rykkes lidt bagud så det dækker standerne og bagdelen af bilen.

SimonHN
SimonHN Jan 31 '15
Opslag fra GermanSolar Danmark på Facebook:

DITB
DITB Feb 3 '15

Jeg kommer, og forventer at se både HKH Kronprins Frederik, samt Elon Musk. Alt andet vil være en skuffelse :)

Så er målet sat ...

DITB
DITB Feb 3 '15

Nå, hverken Musk eller Frederik, men dog en minister og en borgmester:

Rettelse: forkert link, her er det rigtige:

https://www.facebook.com/video.php?v=510967995708942

The Forum post is edited by DITB Feb 4 '15
FrederikC
FrederikC Feb 3 '15

Bianco
Bianco Feb 4 '15

Dette er nyt for mig - Nogen der har set det i praksis? Eller er det mere møntet på de tyske planer om at kræve Type 2 & CCS stik på alle "hurtigladere" ;-)

"... I forbindelse med Supercharger stationerne giver Tesla andre ladeoperatører mulighed for at koble deres udstyr på Teslas kabler. De sparer derved store etableringsomkostninger, og Supercharger stationerne medvirker således til, at der kommer ladning til alle typer elbiler, på steder, hvor det ellers ikke ville være rentabelt."

Det er sidste del af pressemeddelelsen om Køge SuC.

http://newsbreak.dk/presse/minister-indviger-europas-stoerste-hurtiglade-station-til-elbiler-i-koege/

Kiefer
Kiefer Feb 4 '15

Han mener sikkert bare den Clever kasse der sidder nede i Middelfart ;-)

/Martin

KS
KS Feb 4 '15
@kiefer: Ved at der ihverfald ved etableringen af SuC i Middelfart, blev lavet et ekstra udtag i eltavlen inde i SuC. Dette var så andre udbydere blot skulle have monteret en måler og eget ladeudstyr for at kunne etablere sig ved siden af. Kablet der er lagt ind ved siden af, kan trække 250A, så det er en frygteligt masse Keba ladebokse, eller lidt færre clever combo chargers.
sjensen
sjensen Feb 4 '15

Hvis man på Køge SC kigger ind i det "rum" der er i midten, så er der nogle kraftige kabler der lidt umotiveret dukker op af fundamentet. Forklaringen fra Tesla er at der på et tidspunkt skal dukke batterier op så batterierne kan lades fra solcellerne og derfra lade bilerne.

Rasmus Helveg refererede iøvrigt solcellernes produktion til at svare til 250.000 km/år, så mon ikke det er ca 50.000 kWh produktion årligt og ca 50 kW peak.

Comeback
Comeback Feb 4 '15

jeg havde fået at vide det var et 65.000 kWh anlæg der var sat op på taget.

Daduck
Daduck Feb 4 '15

https://twitter.com/teslamotors/status/563034641628938240

EVfan
EVfan Feb 4 '15

Når man kigger på til og fra kørsel til ladestationerne, så forstår jeg ikke at man ikke kan køre igennem, men at man skal bakke ud igen. På et tidspunkt kommer der da kø til ladestationerne og så vil trafikken da går helt i stå ?? Er der nogen der kender baggrunden ?

/Jens

Pages: « 1 2 3 4 5 6 »