Loading...
dk

LFP ladning og ydeevne | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Feb 19 '21
Mic?
Ice2EV
Ice2EV Feb 19 '21

Made in China

 

Gustavsfar
Gustavsfar Feb 20 '21
Ja self :-)
Jens_N_B
Jens_N_B Feb 20 '21
Citat fra Ice2EV

Til gengæld er MIC'erne vel med varmepumpe, som burde kunne lave noget varme "billigt"

Det er ligegyldigt, da det er motoren der bliver brugt til at opvarme batteriet, ikke varmepumpen eller PTC heateren

jramskov
jramskov Feb 22 '21

Så ser det ud til at der er godt nyt til folk med MIC Model 3 med LFP batterier:

DenseH
DenseH Feb 22 '21
Citat fra jramskov

Så ser det ud til at der er godt nyt til folk med MIC Model 3 med LFP batterier:

Yeps. Flere positive meldinger fra D.... 
Jens_N_B
Jens_N_B Feb 22 '21

Spændende! Håber at nogen med SR+ MIC vil teste, når bilen har fået 2021.4.10 update og skrive resultatet

Mvh. Jens

Få 1500 km gratis supercharge, ved at benytte mit referral link -  https://www.tesla.com/referral/jensnohr71245

Jfk67
Jfk67 Feb 22 '21

Her er linket til den videon https://vimeo.com/...vgdw5Xqkii0mJEOBogP4

Er også super glad for min SR+ MIC men ser frem til opdateringen

Forummets indlæg er redigeret af Jfk67 Feb 22 '21
DenseH
DenseH Feb 22 '21
Endnu en video. 0-100% på 50min. 
168kw peak
2021.4.10
Forummets indlæg er redigeret af DenseH Feb 22 '21
Jens_N_B
Jens_N_B Feb 22 '21

Jeg bemærkede lige på nextmove videoen at batteri indikatoren igen er blevet grøn. Dejligt at Tesla lytter til kritikken og ændre det tilbage.
 

DenseH
DenseH Feb 24 '21
Så kom 2021.4.10
Nu bliver det spændende :)
jramskov
jramskov Feb 24 '21

Ud at køre så du kan få tømt batteriet :D 

Levinas
Levinas Feb 24 '21

Jeg er mega spændt på at høre om opdateringen virker!

Forummets indlæg er redigeret af Levinas Feb 24 '21
mylle
mylle Feb 24 '21



Ikke umiddelbart bedre. Kørte fra garage med 40% på batteriet. Kørte 35km til Hjørring med Supercharger sat som destination. Bilen forvarmede batteri fra start. Ankommer i Hjørring med 18%. Ladning starter med 74kw men dykker hurtigt til 57kw og videre ned til 52kw. Batteriet er sikkert ikke varmt nok. Ladede i Hedensted for 14 dage siden med 71kw i et godt stykke tid men havde også kørt 200km motorvej op til
Forummets indlæg er redigeret af mylle Feb 24 '21
DenseH
DenseH Feb 24 '21
For at få max kw tror jeg også du skal have mere varme i akku. Men kun et gæt. NextMove siger at temp skal være på ca. 40grC. Ved ikke om det opnås på 35km. Skal på tur i weekenden. Og vil se om jeg kan ramme Ikast v3 SuC med så lidt som muligt (%). 
jramskov
jramskov Feb 24 '21

Der er en der lige har smidt en lille video i en Facebook grupperne. Han starter på 16%. Den rammer kortvarigt 120kW og går stille og roligt nedad, men fortsatte med rimelig fornuftig ladehastighed - her er hans beskrivelse:
"2021.4.10 sætter godt smæk på mit LFP! Den gik ned på 92, men stabiliseredes på 94 helt frem til 62%, hvor jeg koblede af."

MOS
MOS Feb 24 '21

@mylle

Jeg tror heller ikke, batteri har været varmt nok. Jeg går ud fra, at du har en SR+ med baghjulstræk. 35 km kørsel er langt fra nok til at varme batteriet ordentligt op. Der tales om, at batteriet optimalt skal være ca. 40 °C. Lad os antage, at batteriet har været helt koldt til at starte med (< 10 °C). 35 km kørsel i sig selv vil varme batteriet op med ca. 5 grader, afhængigt af hastighed osv. Ved forvarmning bruger motoren ekstra 3,5 kW til at generere varme til batteriet (eller 2*3,5 kW, hvis man har dual motor). Hvis stort set al varmen faktisk ender i batteriet, hvilket er en optimistisk antagelse, så vil temperaturen stige med ca. 0,5 grader pr. minut. Hvis køreturen var f.eks. 20-25 min., så var batteritemperaturen næppe nået meget over 20 °C ved ankomst til SuC i Hjørring.

Hvis du kører en tur på mindst 100 km, så burde den i hvert fald kunne nå at få optimal temperatur. Medmindre du starter i Lapland i -39 °C eller sådan noget...

 

Jeg har nævnt det flere gange før. Men hvorfor viser Tesla ikke bare batteritemperaturen på skærmen? Så behøver vi ikke spekulere og man vil bedre kunne forstå, hvorfor den ikke lader så hurtigt som forventet.

DenseH
DenseH Feb 24 '21
@MOS
Ja det kunne være fedt med visning af accu temp. Eller i det midste en indikering af om accu var inden for optimalt temp range. Kunne også være super med adgang til accu temp fra api så vi kunne aflæse det i Teslafi eller andre apps. Ved godt at man jo bare kan anskaffe sig en CANbus reader og bruge eks Scan My Tesla. Maeen. 
Jfk67
Jfk67 Feb 26 '21

Lille roadtrip fra Aalborg til Hobro tilbage til Svenstrup vender Speedy Gonzales og sætter kursen mod Haverslev SUC motorvej 130km/t forvarmer til SUC ankommer med 10% ladekurven:

10%140kW

26%104kW

37%105kW

42%104kW

52%96kW

60%84W

70%70kW

76%61kW

80%53kW

10% til 80% tid 24 min. Lillemanden ville blive længer han var i gang med et spil og jeg nåde ikke at gå på toilettet det har vi ikke prøvet før, så jeg er mere en glad og ser frem til somerens tur til Giga Berlin.  

 

 

 

 

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »