Loading...
dk

Hyundai IONIQ 5 | Tesla Forum

TSLA
TSLA Aug 4

@KimT: Tak for info, jeg var ikke klar over problematikken med de tyndere plader. Men vil selvfølgelig være opmærksom på det når Kia'en skal testes.

cth
cth Aug 4
Citat fra PeterE

Sjovt så hurtigt det der med 9 måneders levering pludselig er (halv)lang tid. Vores fælles hukommelse er lidt selektivt, for jeg kan da komme i tanke om mindst een herinde fra som ventede længere på en Model S, og en Model X og en Model 3 osv osv osv :) Just saying.

------------------
Hvor ser du lige nogen der synes 9 mdr. er lang tid?
Det er vel meget normalt i dag?
cth
cth Aug 4
Citat fra TSLA

Jeg har også været ude og prøve Ioniq 5 og have lavet foreløbig slutseddel på en der kunne leveres i December, long range og 4 hjuls træk. Kører fint, men vi synes der er for meget rumlen fra hjulene sikkert fordi der var 21" dæk på. Bagagerummet er forholdsvis lille sammenlignet med både Model S og Nissan Leaf(min kones), selvom man kan tage bunden ud og få adgang til lidt ekstra højde. Selvfølgelig kan man få lidt mere ved at skubbe bagsæderne frem, men så bliver det for trængt til høje personer. Dertil kommer at min kone absolut ikke kunne lide det firkantede design og havde svært ved at overskue hjørnerne. Jeg brød mig ikke om deres lane assist, men en smart detalje var at de havde alle ladere i området listet (Eon, Clever, Spiiri osv.) og viste altid den nærmeste på skærmen, så man kunne få hurtig vejvisning.

Så vi valgte at takke nej til den og kikker på om Kia'en falder bedre i smag.

Mht ventetid har jeg også oplevet laaang tid, 4 år og 1 1/2 mdr på den første S

-------------

20" tror jeg du mener. ja det bed jeg også mærke i...rumlen.
Men er der ikke også lidt bdet samme med 21" i en Tesla?
der skal bare 19" på hvis jeg skulle have en.

Lane assist var en pain in the ass... men det synes jeg nu alle lane assist er, så slår dem altid fra.
TSLA
TSLA Aug 5

@cth: Hm, mener forhandleren sagde 21#, men du har nok ret - han var ikke særlig skarp. Havde også bestilt med 19".

Forummets indlæg er redigeret af TSLA Aug 5
cth
cth Aug 5

Mere har jeg heller ikke sat mig ind i det. Men mener den fås med 19 eller 20".

Lige meget 20 eller 21 er for meget til den bil og også til en Tesla.

Kan godt forstå hvis de er lidt trætte... ikke meget indhold i et job der består af at tage billede af kørekort og udlevere prøveplader.

han så helt opgivende ud da jeg var forbi :-)

Men jeg springer fra som bil 2. det bagagerum er for ringe.

Forummets indlæg er redigeret af cth Aug 5
Hanssing
Hanssing Aug 6

Er der nogen som ved om den kan fås på gule plader, altså bygges om til varerum?

Det er ikke listet som option, og vil også være for de få - men for mig vil det have interesse.

Forummets indlæg er redigeret af Hanssing Aug 6
fmm1000
fmm1000 Aug 8
Da der ikke er afgift på elbiler til under 400.000 giver det ingen mening at ombygge den til gule plader.
Hanssing
Hanssing Aug 9
Citat fra fmm1000 Da der ikke er afgift på elbiler til under 400.000 giver det ingen mening at ombygge den til gule plader.

Det gør nu hvis den skal bruges i firma-regi, da man sparer momsen, og har momsfradrag på driften efterfølgende. Desuden bliver krav til kørebøger lempeligere, og så harman varerummet.

Bianco
Bianco Aug 9
Quote from Hanssing

Er der nogen som ved om den kan fås på gule plader, altså bygges om til varerum?

Tag fat i Selmer Ringsted, de byggede selv VW mm om til gulplade i gamle dage - ved ikke om de stadig gør det. 

Hanssing
Hanssing Aug 9

Nu er Semler jo den danske VW importør, min erfaring hos dem er at de ikke hjælper slutkunder, og da slet ikke konkurenternes :-)

Bianco
Bianco Aug 9
Quote from Hanssing

Nu er Semler jo den danske VW importør, min erfaring hos dem er at de ikke hjælper slutkunder, og da slet ikke konkurenternes :-)

Bestemt muligt, men jeg havde indtryk af at de håndterede logistik for nogle mindre ikke-VW mærker, inkl. at lave gulplade-konverteringer.

Sider: « 1 2 3 4