Loading...
dk

Audi Etron Q4 priser | Tesla Forum

cth
cth Apr 15 '21

den skal nok blive et hit

 

https://fdm.dk/nyheder/nyt-om-biler/2021-04-audi-udfordrer-tesla-mercedes-med-elektrisk-q4

https:///...r-skarpe-priser/3767

Forummets indlæg er redigeret af cth Apr 16 '21
P85DK
P85DK Apr 15 '21

Fornuftige priser, godt med lidt konkurrence. Udstyr skal så nok bringe den lidt op i pris :-)

KimT
KimT Apr 15 '21

Er spændt på at se hvor stor bagagerum er ift. Enyaq.

Sandy er ikke begejstret for deres nye platform - det burde de kunne have gjort bedre nu når de er startet helt fra bunden (her ID.4 de så småt er begyndt at skille ad)

https://www.youtube.com/watch?v=Xax1HmVPKZY&ab_channel=MunroLive

https://www.youtube.com/watch?v=HkJXkWC9G_0&t=1s&ab_channel=MunroLive

Forummets indlæg er redigeret af KimT Apr 15 '21
cth
cth Apr 15 '21

Sidder også og overvejer bil 2 som enten etron 4 eller skodaen... 

KimT
KimT Apr 15 '21

Sonos er åbenbart begyndt at samarbejde med Audi : https://www.recordere.dk/2021/04/sonos-vipper-bo-af-pinden-i-audi/

KimT
KimT Apr 15 '21

Problemet med alle disse nye biler er vel at hvis man ikke bestiller inden de er lanceret er leveringetiden lang.

Enyaq : https://www.youtube.com/watch?v=L760hH5GxG8&ab_channel=nextmove 5000 bestilt i Tyskland, 20.000 i europa, så det ligger vist lige på grænsen til at levering først bliver næste år hvis man endnu ikke har bestilt (20 min inde i videoen)

Forummets indlæg er redigeret af KimT Apr 15 '21
cth
cth Apr 15 '21

Tæt på 1 års lev. tid er lang tid. Bilen er jo forældet når man får den...gælder specielt EL biler.

 

Men nextmovie video giver i hvert fald rigtig godt indtryk.

Glæder mig til at prøve en af dem når de kommer.

Navigationen virker for mig at se super.

Tror mange vil fravælge model Y frem for en af disse VW modeller på grund af det mere europæiske look.

Forummets indlæg er redigeret af cth Apr 15 '21
Ice2EV
Ice2EV Apr 15 '21

@cth 1 års ventetid er da for amatører.......... Der er mange af os der ventede væsentlig længere på en model 3, endda uden nogensinde at have set eller rørt den.

TSLA
TSLA Apr 15 '21

Ja, 4 år for den første Model S

jramskov
jramskov Apr 15 '21

Efter hvad jeg har læst skulle de 1600 Enyaq der kommer til DK det første år allerede være solgt.  

Det er rigtig fedt med et større udvalg af elbiler og langt mere konkurrence. Det kræver selvfølgelig at de kan levere. Der er også Huyndai IONIQ 5 og Kia EV6 der efter min mening ser mindst lige så interessante ud. Dertil kommer Nissan Arya (vist reelt først til næste år).

Bliver interessant hvad Tesla gør med Model Y. Hvad bliver specs og pris? Jeg har set folk skrive at de med de nye 4680 batterier burde kunne give den en rækkevidde på 800km WLTP. Det vil jeg dog se før jeg tror det, men prisen skal helt sikkert være forholdsvis skarp for at kunne konkurrere med resten.

TSLA
TSLA Apr 15 '21

Ja, konkurrence er godt, men levering er bedre! Er også spændt på hvad Tesla kan svare tilbage med når de får Giga Berlin på fødderne...

Ice2EV
Ice2EV Apr 16 '21

Hvis de smider større batteripakke og hælder en ID3 str vogn på hylden til samme pris som ZOE, så får de et hjerteanfald i VW.

jramskov
jramskov Apr 16 '21

En Golf størrelse bil er vel et par år ude i fremtiden endnu?

MOS
MOS Apr 16 '21

Det ville ikke undre mig, hvis Tesla allerede er godt i gang med at udvikle en Golf-størrelse hatchback, som vil kunne sælges hurtigere, end man kan nå at skrive Model 2 (eller hvad den nu skal hedde?) - specielt på det europæiske og det kinesiske marked. Der kunne også være et relativt stort potentiale i Indien.

Man har ikke hørt så meget om projektet endnu, men jeg forventer, at der foregår meget under overfladen og at vi om ikke alt for længe ser et større event fra Tesla, hvor de bl.a. afslører deres planer mht. Model 2.

Men hvis det går som det plejer, vil det nok være realistisk at holde vejret i hvert fald et par år endnu, inden vi finder den knap så store tegnebog frem for at købe den ny, lille elbil.

jramskov
jramskov Apr 16 '21

Jeg tror også de er i gang, men fra tegnebrættet til fabrik der kan producere den er der alligevel et stykke vej.

P85DK
P85DK Apr 16 '21
Citat fra MOS

Det ville ikke undre mig, hvis Tesla allerede er godt i gang med at udvikle en Golf-størrelse hatchback, som vil kunne sælges hurtigere, end man kan nå at skrive Model 2 (eller hvad den nu skal hedde?) - specielt på det europæiske og det kinesiske marked. Der kunne også være et relativt stort potentiale i Indien.

Men hvorfor? Lave priser er lig lave indtjenings marginer og pt er batterier jo stadig en af de begrænsende faktorer for alle de andre modeller som de tjener meget mere på. Jeg tror de lader andre om det marked.

MOS
MOS Apr 16 '21
Citat fra P85DK
Citat fra MOS

Det ville ikke undre mig, hvis Tesla allerede er godt i gang med at udvikle en Golf-størrelse hatchback, som vil kunne sælges hurtigere, end man kan nå at skrive Model 2 (eller hvad den nu skal hedde?) - specielt på det europæiske og det kinesiske marked. Der kunne også være et relativt stort potentiale i Indien.

Men hvorfor? Lave priser er lig lave indtjenings marginer og pt er batterier jo stadig en af de begrænsende faktorer for alle de andre modeller som de tjener meget mere på. Jeg tror de lader andre om det marked.

Af samme grund som de har lavet Semi. Der skal bruges pænt mange batterier ift. hvor meget, de kan tjene på en Semi. Alligevel gør de det. Formentlig for at sætte gang i omstillingen til eldrift over hele linjen. Det er en del af Teslas vision at accelerere omstillingen. De prøver at skubbe det i gang de steder, hvor der stadig er huller og hvor der realistisk er markedsmuligheder. Der er p.t. ikke mange eldrevne lastbiler. Der er også mangel på gode, små elbiler, der er velegnede på langture. Hvis ikke Tesla gør det, så vil der sikkert være andre, der gør - før eller siden. Det skal nok komme. Men hvis Tesla gør det, så vil andre få travlt pga. konkurrencen og vil tage det meget mere seriøst. Tesla kan ikke ændre verden alene. Men ved at skubbe det lidt hurtigere i gang, kan de få de andre spillere på markedet til at vågne op.

Vildgut
Vildgut Apr 17 '21
Kom nu bare med den A6 avant etron... Og så med tesla software naturligvis. Sidder bare og venter. :D! 
P85DK
P85DK Apr 17 '21

@MOS - Semi er der forretning og margin i, en mindre elbil knap så meget. Teslas oprindelige vision synes at være forsvundet en del i aktiekursmål

@Vildgut - hvilken Tesla SW er det du ønsker i en Audi?

Sider: 1 2 3 »