Loading...
dk

Bekymret for syn? | Tesla Forum

PeterE
PeterE Oct 24 '21
Ingen grund til det: Min 85D 199.654 km blev synet igår, og det tog alt i alt 16 minutter og jeg blev sendt afsted med kommentaren: ‘Jeg har synet 15 Model S det seneste år, og vi finder aldrig noget på dem. Din bil er ift bremser og styretøj som en ny bil.’
Silden
Silden Oct 24 '21

Samme oplevelse her. Fik min 70D'er med 313.000km på klokken synet uden kommentarer.

Har dog lige skiftet bremser hele vejen rundt. Han nævnte også, at de ikke finder noget på dem. Min er, som mange her, 6 år gammel...

Venlig hilsen

Silden

PeterE
PeterE Oct 24 '21
Citat fra Silden

Samme oplevelse her. Fik min 70D'er med 313.000km på klokken synet uden kommentarer.

Har dog lige skiftet bremser hele vejen rundt. Han nævnte også, at de ikke finder noget på dem. Min er, som mange her, 6 år gammel...

Venlig hilsen

Silden

Bare af nysgerrighed, hvorfor skiftede du bremser? 
fmm1000
fmm1000 Oct 24 '21
Også 300.000 her. Synsmanden sagde den kørte som en ny bil.
Silden
Silden Oct 26 '21

29,98mm tykkelse på skiver var årsagen :-)

Jeg kunne ikke mærke noget, men de var under grænsen på 30mm.

Venlig hilsen

Silden

KimT
KimT Oct 26 '21

Jeg fik også min synet for et par måneder siden - 215.000km. Havde dog inden fået skiftet et par bærearme pga. slør (det er vel det kendte problem), og bremserne havde jeg også lige fået skiftet. Her må man sige at efter 2019.20 opdateringen hvor regen blev begrænset kraftigt før batteri er varmt, har medført større slid på bremserne end i bilens første leveår...... 

Kommentaren fra synsmanden var mere eller mindre at han jo kunne se at de specifikke dele var skiftet, så der var nok ikke noget at komme efter

cth
cth Oct 26 '21
Citat fra PeterE Ingen grund til det: Min 85D 199.654 km blev synet igår, og det tog alt i alt 16 minutter og jeg blev sendt afsted med kommentaren: ‘Jeg har synet 15 Model S det seneste år, og vi finder aldrig noget på dem. Din bil er ift bremser og styretøj som en ny bil.’
------------------------------------------------
Sådan plejer det nu også at gå når jeg er til syn med min ICE.
Men det er jo fordi jeg har skiftet det før syn.

Skal jeg forstå det sådan at du har kørt 200.000 uden at få lavet noget på bilen?
PeterE
PeterE Oct 26 '21
Citat fra cth
Citat fra PeterE Ingen grund til det: Min 85D 199.654 km blev synet igår, og det tog alt i alt 16 minutter og jeg blev sendt afsted med kommentaren: ‘Jeg har synet 15 Model S det seneste år, og vi finder aldrig noget på dem. Din bil er ift bremser og styretøj som en ny bil.’
------------------------------------------------
Sådan plejer det nu også at gå når jeg er til syn med min ICE.
Men det er jo fordi jeg har skiftet det før syn.

Skal jeg forstå det sådan at du har kørt 200.000 uden at få lavet noget på bilen?
Ja og nej. 

Jeg har skiftet kalibrer på min p-bremser for 4 år siden og fået skiftet MCU og en airbag ifm recall. 

Skal til december have opgraderet mobildatamodem til 4/5G og den nødvendige CCS adaptor men det er en anden historie. 
cth
cth Oct 26 '21

ok... ja det har jo været garanti rep. det hele så og ikke ret meget. 

Imponerende... men kan jo læse det ikke er unormalt.

PeterE
PeterE Oct 27 '21
Citat fra cth

ok... ja det har jo været garanti rep. det hele så og ikke ret meget. 

Imponerende... men kan jo læse det ikke er unormalt.

P-bremserne var på min regning - og desværre et fantastisk eksempel på at Tesla behandlede kunder forskelligt. 
Mobileineurope
Mobileineurope Oct 27 '21
Model S 70D 2015, 120.000 km blev synet for 1 måned siden. Uden at have fået lavet noget inden gik den flot igennem.
Forummets indlæg er redigeret af Mobileineurope Oct 27 '21
cth
cth Oct 27 '21

Min gamle S fik adskilt bremser ved 125.000 og 5 år. Ikke rørt siden de blev monteret på fabrikken.

Det sad dog lidt fast det hele :-)

Kiefer
Kiefer Oct 27 '21

Jeg brugte +20.000 kr. på at få min bil igennem syn for en 3-4 måneder siden...

SuneH
SuneH Oct 27 '21
Citat fra Kiefer

Hvad skulle der laves? Måske man lige skulle tjekke sin egen inden den kommer ind til synsmanden d. 18. november

Bianco
Bianco Oct 27 '21

Var til syn i dag m 2015 S. Det eneste de kikkede efter var revner i øjerne i baghjulsophæng (den nederste trekant der holder hjulet) - åbenbart noget en kollega har set på en anden Tesla.

PeterE
PeterE Oct 27 '21
Citat fra Kiefer

Av, trist - fortæl endelig så vi andre bliver lidt klogere.
Kiefer
Kiefer Oct 28 '21

Fandt endelig fakturaen, jeg gemmer egentlig sjældent sådan nogle, men nu kommer de jo elektronisk :)

Det var vist lidt af det hele, bærearme over det hele, bremser hele vejen rundt, diverse væsker og en forrude der ikke kunne gå igennem syn.

Så det ene med det andet blev det lige godt 19.000 eksl. selvrisikoen for forruden.

Ice2EV
Ice2EV Oct 28 '21

Formoder den har trillet en del km? Så udgiften måske skal ses i det lys.

Alt andet lige 4x bremser og bærearme, så fik du da vist også næsten en ny oplevelse af din vogn efterpå.