@burms
Er din bil sænke ydeligere eller har den fået monteret dæk/fælge der afviger fra den original dækmontering.
Hvilket kan ændre luftgennemstrømningen omkring skiverne.
Min bil er helt standard på det punkt, med originale fælge.
Den gang jeg oplevede det på motorvejsafkørslen var der regnvejr, men jeg kan ikke huske de præcise omstændigheder om situationen (det er en del år siden nu) ud over det jeg stod på bremsen og bilen fortsatte ufortrødent, med kun regen og det opadgående vejforløb op til krydset til at sænke bilens hastighed. Og jeg brugte bremserne tidligt pga regnen (havde ikke oplevet dette problem tidligere så det var blot for at være forsigtig pga vejret). Jeg har ca 20 km til motorvejen og ingen problemer oplevet på vejen derhen.
Jeg kan ikke huske hvad tid på året det var. Kan der mon have lagt sig is på skiverne? Alle 4 skiver tænker jeg blev ramt de bremserne overhovedet ikke tog fat. Eller som det blev foreslået at der var en belægning på skiverne som holdt på vandet.
Anyway, jeg har ikke oplevet det siden ud over efter vask af bilen (nogen gange) eller efter bilen har stået i carporten og regn har blæst kraftigt ind på bilen (1 gang).