PeterE: Så stor betydning tror jeg ikke det danske marked har :)
PeterE: Så stor betydning tror jeg ikke det danske marked har :)
100% enig, er vi afklarede om at denne 2.nedsættelse kun er i DK? For ja, det er lidt underligt - og vil nok kun have en effekt ift at afværge import fra Tyskland.
Det er da for at give back to costumers, der har betalt overpris i forhold til resten af markedet det foregående år. ;-)
Dertil så er det meget svært at drive et service organ, der er baseret på et ganske lille salg. Som så viser sig at være 8-10 gange så stort pga import.
Til gengæld så kunne man forestille sig at Tysklands service organ er meget veludbygget.
Mest solgte personbil i februar 2023 er selvfølgelig Model Y med 1018 stk: https://twitter.com/ilyasdogru/status/1630843356753297408
Nr. 2 er Peugeot 208 med 730 stk.
Det er lidt vildt, at der er solgt omtrent lige så mange Model Y som resten af top 10 tilsammen!
Når pris bliver sat ned under de andre og de kan levere, så er er jeg sådan set ikke overrasket.
Ved ikke hvad jeg havde forventet.
500, 1000 eller 2000.
Men det ser jo godt ud markedsføringsmæssigt.
Men læg mærke til at model 3 er væk.
Det mest overraskende er vel at der er så mange solgte biler i 400.000 kr. klassen, der må være en del som har valgt at bruge lidt flere penge på bil end de plejer
At Model 3 er væk forklarer nok de ekstra 30k nedsættelse
Men læg mærke til at model 3 er væk.
At Model 3 er væk forklarer nok de ekstra 30k nedsættelse
Når der reelt kun var 5.000 kr. prisforskel, så er det vel ikke så mærkeligt, at folk snupper en Y i stedet for en 3.
Kan vel også have noget at gøre med at de leverer Model 3 i batches fordi de produceres i Kina/USA?
Så fik priserne lige et nøk ned igen.
10%ned på performance Y og 3
samt S og X generelt.
456 for en Y performance - det er godt nok meget bil for pengene. Så kommer de vist heller ikke meget længere ned...
Ja der skal vist reguleres lidt på brugtpriserne for P udgaverne som ligger på 440.000kr.
Lur mig om ikke de andre modeller får en mindre nedsættelse snart... endnu en.
Det er jo umuligt at forudsige, men det er kun godt at Tesla i den grad skubber til markedet.
Så sætter de priser ned igen...dog kun USA pt. og lige før kvartalsregnskab.
Model Y Performance og Model Y Long Range bliver begge 3000 dollar billigere, hvilket svarer til omkring 20.000 kroner.
Samtidig sænkes prisen på Model 3 RWD fra 41.990 dollar til 39.990 dollar - omkring 272.000 kroner.