Loading...
dk

Elon sucks | Tesla Forum

Cubic
Cubic Apr 2
Citat fra cth

Ha ha..den er god.

Godt gået.

Jeg synes også han er en klovn, men jeg undlader dog div. klistermærker eller andet.

Til gengæld køber jeg ikke varer fra USA mere... ligesom Kina.

For selv om USA er blevet en skurk, så er Kina jo ikke blevet bedre.

Kan være lidt svært at vide alt hvad der kommer derovre fra.

Men jeg googler når jeg er i tvivl.

Harboe Cola smager bedre end deres rygte :-)

Det handler måske også om at give et signal, et signal som kunne være, at sætte det amerikanske militær på porten, og invitere Kina til samtale, omkring en eventuel kinesisk militærbase på Grønland.....

Det kan man da kalde et signal...

Forummets indlæg er redigeret af Cubic Apr 2
PeterE
PeterE Apr 3
Citat fra cth

Ha ha..den er god.

Godt gået.

Jeg synes også han er en klovn, men jeg undlader dog div. klistermærker eller andet.

Til gengæld køber jeg ikke varer fra USA mere... ligesom Kina.

For selv om USA er blevet en skurk, så er Kina jo ikke blevet bedre.

Kan være lidt svært at vide alt hvad der kommer derovre fra.

Men jeg googler når jeg er i tvivl.

Harboe Cola smager bedre end deres rygte :-)

Så du har også droppet Netflix, Microsoft og Apple? Det ville have en effekt hvis det skete på tværs af Europa.
MOS
MOS Apr 3
Citat fra PeterE
Så du har også droppet Netflix, Microsoft og Apple? Det ville have en effekt hvis det skete på tværs af Europa.

Netflix er meget nemt at komme ud af. Det er bare at opsige sit helt unødvendige abonnement. Der findes i øvrigt mange andre gode streamingtjenester, hvis man føler, man har behov for at streame film.

Apple er lidt sværere at komme udenom. Mange folk har investeret i en dyr mobiltelefon, som man nok ikke lige vil kaste i skraldespanden. Man kan dog vælge at beholde sin Apple telefon, men lade være med at lægge flere penge hos Apple fremover. Og så købe en Android næste gang.

Microsoft er nok den sværeste at slippe udenom. Stort set alle har Windows på deres PC (hvis det altså ikke er en æblecomputer, men så er der jo allerede et andet problem). Man kunne måske godt installere et andet styresystem, men hvem (udover nogle teknisk kyndige IT-nørder) ville realistisk gøre det? Langt de fleste arbejdspladser bruger også Windows og med alle de IT-arbejdsredskaber, der bruges, som er baseret på en Windows platform, vil det være en uoverkommelig opgave/næsten umuligt at skifte til et andet styresystem.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Apr 3
Ice2EV
Ice2EV Apr 3

Hvorfor ikke bare gøre noget helt uventet......

Sæt export tariffer på varer til US. Tariffen kunne så eks være 29% som Darth Trump selv har foreslået. 

Så dobler man tariffen på alle import varer til US.

Og vi andre må jo så beslutte os for om vi vil købe US produkter.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Apr 3
PeterE
PeterE Apr 3
Citat fra MOS
Citat fra PeterE

Netflix er meget nemt at komme ud af. Det er bare at opsige sit helt unødvendige abonnement. Der findes i øvrigt mange andre gode streamingtjenester, hvis man føler, man har behov for at streame film.

Apple er lidt sværere at komme udenom. Mange folk har investeret i en dyr mobiltelefon, som man nok ikke lige vil kaste i skraldespanden. Man kan dog vælge at beholde sin Apple telefon, men lade være med at lægge flere penge hos Apple fremover. Og så købe en Android næste gang.

Microsoft er nok den sværeste at slippe udenom. Stort set alle har Windows på deres PC (hvis det altså ikke er en æblecomputer, men så er der jo allerede et andet problem). Man kunne måske godt installere et andet styresystem, men hvem (udover nogle teknisk kyndige IT-nørder) ville realistisk gøre det? Langt de fleste arbejdspladser bruger også Windows og med alle de IT-arbejdsredskaber, der bruges, som er baseret på en Windows platform, vil det være en uoverkommelig opgave/næsten umuligt at skifte til et andet styresystem.

Fuldstændig min pointe Mark, vi dropper en cola til en 5'er og fortsætter med at købe Apple telefoner, Netflix abonnementer og Microsoft operativsystemer, Xbox og Office - fordi? Fordi det er besværligt. Umuligt? Tjah, hvem ved - det findes lande og organisationer som har frigjort sig fra Microsoft.   

Men ja, symbolikken kan også noget - og det er jo absurd at 500 mio europæere og gode del af resten af verden ryster i bukserne over 300 mio amerikanere og deres toldsatser.

cth
cth Apr 3

Man skal bare starte et sted... lidt svært at komme uden om Microsoft.

Kommer til at tage maaange år.

Google, Meta og den slags er slet ikke umuligt hvis man vil. Er bare at tage sig sammen (gælder også mig).

Men hvis man stille og roligt starter med colaen, Heinz o.s.v.

Så googler man på resten og ser hvor ejerskab er.

Men hvordan får man folk til at skifte deres elskede iphone ud med en android tlf.

Der tror jeg kæden hopper af for de fleste.

Det er jo et status symbol, mere end en reel bedre tlf. end samsung (her i 2025).

Der er plads til en ny hjemmeside, hvis der er en ildsjæl derude.

En som sætter fokus på hvor man kan finde en europæisk pandang til det der kommer fra USA og Kina.

Forummets indlæg er redigeret af cth Apr 3
MOS
MOS Apr 3
Citat fra cth

Google, Meta og den slags er slet ikke umuligt hvis man vil. Er bare at tage sig sammen (gælder også mig).

Meta kan jeg desværre ikke komme udenom. Uanset hvor meget jeg hader Fæcesbook, så er det en platform, som både mit arbejde og min fritidsklub har valgt at kommunikere på. Det vil være nærmest umuligt at passe mit arbejde og jeg ville blive kørt ud på en sidelinje i klubben, hvis jeg ikke var med på Fæcesbook.

Men hvordan får man folk til at skifte deres elskede iphone ud med en android tlf.

Der tror jeg kæden hopper af for de fleste.

Det er jo et status symbol, mere end en reel bedre tlf. end samsung (her i 2025).

Æbletelefoner burde være nemt at styre udenom, netop fordi der er så mange udmærkede alternativer. Det er blot et spørgsmål om vilje. Jeg fornemmer dog, at en del er nærmest sygeligt afhængige af deres æbletelefoner på grænsen til det behandlingskrævende og så er det jo lidt en anden snak. Hvis man mener, at ens æbletelefon er et statussymbol, så bør man måske overveje, hvilken status den symboliserer (Trumpisme). Status kan være både positiv og negativ. Ligesom Tesla biler tidligere har været et statussymbol for overklasse, firstmover, grøn miljø- og klimaforkæmper, så symboliserer de i stigende grad Swasticar.

Nikola
Nikola Apr 3

Man skal starte et sted. Alt eller intet argumentet er en skinmanøvre.
Man kan i øvrigt bruge Qwant.com til søgning (i stedet for google) ;-)  

Evt. modvilje mod at skifte mellem Apple/Android handler efter min mening, ofte meget mere om økosystem end om prestige. En Samsung/Apple topmodel koster i øvrigt ca. det samme, så hvis man har behov for at demonstrere sin købekraft kan det ske begge steder.  
Mig bekendt har Apple i øvrigt ikke ligget i ske med/offentligt støttet Trump, i et omfang der minder om Musk. Så ved ikke hvor Apple bliver til Trumpisme (udover at alt US grej måske er trumpisme).

Men man kan åbenbart sagtens fortsætte med at købe US varer. Man skal bare altid huske at sætte et klistermærke på med en "aktivistisk" kommentar (US sucks eller lign....)
Så er man på den rigtige side af stregen...  Igen ;-) 

jramskov
jramskov Apr 4

"Æbletelefoner burde være nemt at styre udenom"

The devil is in the details. Jeg vil ikke umiddelbart sige at det vil være nemt for mig at skifte fra Apple til Android og et skifte til Android vil jo stadig være med Google's Android, medmindre man vælger at skifte til noget som GrapheneOS på sin smartphone.

MOS
MOS Apr 4
Citat fra jramskov

(...) et skifte til Android vil jo stadig være med Google's Android, medmindre man vælger at skifte til noget som GrapheneOS på sin smartphone.

God pointe, der bare viser, hvor sammenfiltret hele techbrancen er. Det er svært helt at komme udenom amerikanske selskaber. Jeg skulle lige til at sige, at man så bare kunne købe en Windows-telefon - men nå nej... 

Cubic
Cubic Apr 4
Citat fra MOS
Citat fra jramskov

(...) et skifte til Android vil jo stadig være med Google's Android, medmindre man vælger at skifte til noget som GrapheneOS på sin smartphone.

God pointe, der bare viser, hvor sammenfiltret hele techbrancen er. Det er svært helt at komme udenom amerikanske selskaber. Jeg skulle lige til at sige, at man så bare kunne købe en Windows-telefon - men nå nej... 

Vi må ringe til Finland, de kan lave telefoner (Nokia) ellers er der svenske Erikson, Jeg har nogle liggende i skuffen, tror jeg... Vi kan finde en god pris, som ligger under 10,000kr som topmodellerne ligger på ;)

Cubic
Cubic Apr 4
Citat fra MOS
Citat fra jramskov

Vi må ringe til Finland, de kan lave telefoner (Nokia) ellers er der svenske Erikson, Jeg har nogle liggende i skuffen, tror jeg... Vi kan finde en god pris, som ligger under 10,000kr som topmodellerne ligger på ;)

PeterE
PeterE Apr 4

Skal vi ikke bare konstatere at det er blevet svært at være menneske :) Dyrke vores boykot som det nu passer til den enkelte, og overlader det til vores politikere (og nu vores majestæter) at føre udenrigspolitikken.

Når det så er sagt, så vil det nok - alt andet lige - være fordelagtigt at købe dansk først, dernæst europæisk og til sidst fra resten af verden. 

cth
cth Apr 5
Citat fra PeterE

Skal vi ikke bare konstatere at det er blevet svært at være menneske :) Dyrke vores boykot som det nu passer til den enkelte, og overlader det til vores politikere (og nu vores majestæter) at føre udenrigspolitikken.

Når det så er sagt, så vil det nok - alt andet lige - være fordelagtigt at købe dansk først, dernæst europæisk og til sidst fra resten af verden. 

Så enig så enig :-) 

Sider: « 1 2 3