Loading...
dk

‘Proud swasticar owner’ | Tesla Forum

PeterE
PeterE Mar 5
Idioti kommer i mange former: 

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Mar 5
MOS
MOS Mar 5

Kan man ikke få sådan et "fra 0 til 1939 på 3 sekunder"-klistermærke til bagsmækken? ;-)

PeterE
PeterE Mar 5
Pas nu på vægtfordelingen med alle de klistermærker :))
MOS
MOS Mar 6

Et klistermærke foran og et bagpå, så er der balance. Jeg er mere bekymret for akseltrykket :p

Dec14
Dec14 Mar 6

Glæden ved at eje en Tesla er helt forsvundet. Hvis vi havde haft den mindste anelse om hvad vi uforvarende ville komme til at støtte, ville vi aldrig have sendt en krone den vej. 

Det eneste fornuftige nu er at beholde bilen så længe som overhovedet muligt af hensyn til miljøet og købe alternative reservedele af anden oprindelse end amerikansk.  Holde sig så langt væk fra Teslas ladenetværk, som overhovedet muligt er en af de andre ting, der allerede er trådt i kraft.

Vi har alle sammen et ansvar for at ændre udviklingen - lad os i det mindste prøve

.

Cubic
Cubic Mar 6
Citat fra Dec14

Glæden ved at eje en Tesla er helt forsvundet. Hvis vi havde haft den mindste anelse om hvad vi uforvarende ville komme til at støtte, ville vi aldrig have sendt en krone den vej. 

Det eneste fornuftige nu er at beholde bilen så længe som overhovedet muligt af hensyn til miljøet og købe alternative reservedele af anden oprindelse end amerikansk.  Holde sig så langt væk fra Teslas ladenetværk, som overhovedet muligt er en af de andre ting, der allerede er trådt i kraft.

Vi har alle sammen et ansvar for at ændre udviklingen - lad os i det mindste prøve

.

Bilen er jo den samme, og stadig lidt foran de fleste i teknikken, men ja, vi går og venter på Model Q/2 skal komme, så konen kan komme tilbage på EV, og skal det nu også være en Tesla?, og hvad er det vi ønsker at støtte op omkring. 

Jeg væmmes ved ALT der er af USA herkomst, men bilen er jeg stadig vild med.

MOS
MOS Mar 6
Citat fra Dec14

Glæden ved at eje en Tesla er helt forsvundet.

Tja, bilen er jo stadig den samme, selvom en vis storaktionær i firmaet har tabt sutten. Jeg har dog på det seneste oplevet tilsvarende anerkendelse og thumbs up, som da bilen var helt ny. Det er sjovt nok altid fra folk, der bemærker mit "Elon sucks"-klistermærke foran på bilen.

Jeg har også tænkt mig at beholde bilen. Den er jo allerede købt og betalt, så om det er mig eller en anden ejer, der kører rundt i den, gør vel ikke den store forskel i et globalpolitisk perspektiv. Men så længe, jeg beholder bilen, behøver jeg i hvert fald ikke købe en ny Tesla.

Men hvorfor holde sig væk fra Teslas ladenetværk? Jeg har gratis supercharging, så det gælder vel om at malke så mange gratis elektroner ud af selskabet som overhovedet muligt.

P85DK
P85DK Mar 6

Da jeg købte bilen så mener jeg stadig at Tesla tabte penge på hver eneste bil de solgte. Jeg købte den ikke af politiske årsager og tænker heller ikke at jeg sælger den af politiske årsager.

Så længe politiet, beredskabsstyrelsen og andre offentlige myndigheder og store private virksomheder benytter sig af X, så kan jeg ikke se hvad mit ejerskab af en gammel Tesla betyder.

Men det har da været en 'sjov' rejse. Den eneste negativitet jeg konkret har oplevet var tilbage i december 2015, hvor folk blev mere bevidste om at de var afgiftsfri, der fik jeg del kommentarer om at snylte på statskassen, fra de samme mennesker der 9 måneder tidligere havde spurgt om de måtte se den indvendigt og om jeg gav en tur - vel og mærke mennesker jeg ikke kendte.

MOS
MOS Mar 6

@P85DK

Ja, hykleriet er til at få øje på...

Cubic
Cubic Mar 7

Ja, nærmest bøjet i Neon.

Jeg vil væde en kasse Coca Cola / Pepsi på, at de dobbeltmoralske hyklere der shamer Tesla, og Tesla ejerne, at de har sikkert både X og Facebook, og tilmed TokTok og Twitter, og endda sikkert dem alle sammen. 

Der står sikkert også Windows computere hjemme hos dem, og flere iPhones, og iPads, Netflix kontoere er der sikkert også.

De skulle kigge indad, men det ved de sikkert ikke hvad betyder. (Manglende iQ)

Forummets indlæg er redigeret af Cubic Mar 7
MOS
MOS Mar 7
Citat fra Cubic

Jeg vil væde en kasse Coca Cola / Pepsi på, at de dobbeltmoralske hyklere der shamer Tesla, og Tesla ejerne, at de har sikkert både X og Facebook, og tilmed TokTok og Twitter, og endda sikkert dem alle sammen. 

Der står sikkert også Windows computere hjemme hos dem, og flere iPhones, og iPads, Netflix kontoere er der sikkert også.

Dobbelt- (eller trippelt-)moralen længe leve! Måske skulle du overveje at vædde en kasse Jolly cola i stedet.

P85DK
P85DK Mar 7

Måske skulle du overveje at vædde en kasse Jolly cola i stedet.

Touché - men ikke sukkerfri, det er en hån mod Jolly ånden

Nikola
Nikola Mar 7

Forstår udmærket at der breder sig en vis modvilje mod US produkter for tiden, ikke mindst mod produkter som Musk står i spidsen for (hærværk og lign. er selvfølgelig aldrig i orden).  

Jeg undrer mig dog lidt over at man på den ene side synes at den folks stillingtagen til eks. Tesla er latterlig/dobbeltmoralsk etc.
Men samtidig spiller man så selv ind i det samme, med påsætning af klistermærker?  

MOS
MOS Mar 7

@Nikola

Tesla laver gode biler og jeg er stadig glad for min bil. Jeg har selv et "Elon sucks"-klistermærke på min Tesla. Klistermærket skal forstås som en kritik af Elon Musk - ikke Tesla. Jeg synes, det er vigtigt at skelne mellem bilerne fra en bestemt producent og så en storaktionærs politiske udskejelser. Men det er da klart, at sætter man et Elon Musk-kritisk klistermærke på sin egen Tesla, så har det nok en meget større virkning, da det viser, at man ikke er en ukritisk Musk-fan, bare fordi man kører i en Tesla.

Nikola
Nikola Mar 7
Citat fra MOS

@Nikola

..... Jeg synes, det er vigtigt at skelne mellem bilerne fra en bestemt producent og så en storaktionærs politiske udskejelser. ......   .....  da det viser, at man ikke er en ukritisk Musk-fan, bare fordi man kører i en Tesla.

Men du skelner så ikke rigtigt? Du mener at du er nødt til at distancere dig fra storaktionæren/direktøren? Forstår ikke helt, hvorfor andres mening og/eller at andre kender ens egen mening, er væsentligt?

Samtidig accepterer man præmissen om at bilen er en forlængelse af ens personlighed/holdninger (hvilket det formentlig kun er et (højtråbende) mindretal der abonnerer på). Det forstår jeg ikke.  Jeg har ikke behov for klistermærker, der udtrykket hverken beundring eller det modsatte for min bilproducent/direktør/aktionær.

MOS
MOS Mar 7
Citat fra Nikola

Men du skelner så ikke rigtigt? Du mener at du er nødt til at distancere dig fra storaktionæren/direktøren? Forstår ikke helt, hvorfor andres mening og/eller at andre kender ens egen mening, er væsentligt?

Jeg skelner mellem bil og direktør/aktionær. Men medmindre man har levet under en sten, så burde det være tydeligt, at det på det seneste ikke er alle, der gør det. Jeg har ikke lyst til at blive associeret med Elon Musk og hans politiske holdninger/handlinger, bare fordi jeg kører i en bil, der tilfældigvis er produceret af et firma, som han har aktier i. Klistermærket gør det tydeligt for enhver, at jeg ikke deler hans værdier. Alene de mange smil og thumbs up, jeg har fået i dag er det hele værd. Derudover gætter jeg på, at klistermærket som en sideeffekt også fungerer som en slags forsikring imod hærværk fra Tesla/Elon Musk-haters.

Samtidig accepterer man præmissen om at bilen er en forlængelse af ens personlighed/holdninger (hvilket det formentlig kun er et (højtråbende) mindretal der abonnerer på). Det forstår jeg ikke.  Jeg har ikke behov for klistermærker, der udtrykket hverken beundring eller det modsatte for min bilproducent/direktør/aktionær.

Respekt for det. Her i Danmark har vi heldigvis stadig ytringsfrihed. Og vi har også frihed til ikke at ytre os. 

NOELON
NOELON Mar 7

Helt enig med MOS!! Har også selv Morgenthaler'Elon Sucks' på fronten og 'I bought this before Elon went crazy'  bagpå. Og har også lavet denne til mine venner som både kører andre elbiler og benzin: biler:

NOELON
NOELON Mar 7

Derudover har jeg bestilt nye (Elon kritiske) nummerplader!

PeterE
PeterE Mar 7
Det betyder minus at sælge bilen, og det betyder ligeså lidt at sætte klistermærker på - og det betyder helt ikke noget at sælge sine aktier. Massiv boykot fremadrettet har en effekt. 
Cubic
Cubic Mar 8
Citat fra MOS
Citat fra Cubic

Dobbelt- (eller trippelt-)moralen længe leve! Måske skulle du overveje at vædde en kasse Jolly cola i stedet.

Næ næ, det var med et blink i øjet, og fuld bevidst valg med Coca Cola/Pepsi. He He

Sider: 1 2 »