Loading...
dk

Brevkasse | Tesla Forum

SQLCPH
SQLCPH Mar 17 '15
Kære Brevkasse

Jeg er en mand på 37 år, lykkelig gift med min dejlige hustru og vi har 2 børn. Den seneste tid har min kone købt meget nyt tøj og hun er også begyndt at gå meget ud alene. Når jeg spørger, hvem hun er sammen med, svarer hun altid: ”Ikke nogen, du kender”. I forgårs ringede hendes mobiltelefon, og da jeg ville række hende den, vrissede hun, at jeg aldrig skulle røre hendes telefon. Hver torsdag, når hun kommer hjem, bliver hun altid sat af lidt nede af vejen. I torsdags besluttede jeg mig for at finde ud af, hvem der kørte hende hjem, så jeg gik ud i indkørslen og gemte mig bag ved min Tesla P85D. Da jeg kikkede ned så jeg til min store overraskelse at der var anløb af rust på chromelisten på bagkofangeren. Nu er mit spørgsmål: Er det normalt at en Tesla ruster der når den kun har kørt knap 2.000 km?

Venlig hilsen den bekymrede Tesla-ejer
tusla
tusla Mar 17 '15

Se http://teslaforum.dk/forum/topic/nu-ruster-lortet.

Her er en længere diskussion om rust problemet.

Venlig hilsen, en kommende Tesla ejer

SuneH
SuneH Mar 17 '15

Kære den bekymrede.

Forstår godt din bekymring - det er noget, som fylder meget mentalt og selvfølgelig optager dig en del. Når noget, som har været en del af ens liv og som man har stolet på og været glad for, pludselig begynder at opføre sig anderledes, vækker det selvfølgelig bekymring.

Man tænker ofte "Var det min egen skyld? - "Har jeg ikke været opmærksom nok?" - "Skulle jeg have set det komme?" og ikke mindst "Kan jeg rette op på det, eller er det for sent?".

Men fortvivl ikke. Andre gode mænd har været i samme situation, og livet går videre. Der kommer en dag, hvor du tænker "Tænk, hvor meget det fyldte den gang" - og ser tilbage på det med et smil og en stille eftertænksomhed.

Jeg tror, de fixer det ved næste service.

Venlig hilsen Brevkassen

Forummets indlæg er redigeret af SuneH Mar 17 '15
Kiefer
Kiefer Mar 17 '15

Der er kun en ting at gøre: sætte konen til at polere baglisten hver torsdag, så er begge problemer løst, konen løber ingen steder, og rusten forsvinder efter et par timers arbejde med listen hver gang.

/MArtin

Hookmaker
Hookmaker Mar 17 '15

@SQLCHP, LMAO.......F...Det var dagens griner! Godt skrevet, som kun en Teslaejer kan gøre det!...;-)

Teslasse
Teslasse Mar 17 '15
Jeg nyder det her forum :-)
KS
KS Mar 17 '15
@søren: kan ikke finde ord!!
DeaconWP
DeaconWP Mar 17 '15

Søren: Harley Davidson, olie på gulvet…….

SQLCPH
SQLCPH Mar 17 '15
Tak For dit svar Sune. Jeg håbede så inderligt jeg tog fejl men desværre. Jeg er glad for at det kan løses ;-)

brevkasseindlægget er i sin oprindelige for en gammel joke jeg fandt og med en harley der spilder olie. Jeg tænkte dog straks på at min kone også på de seneste har købt nyt tøj og så gik jeg ud og så rustpletten ;-)

Der står heldigvis ikke så galt til endnu men jeg havde det sjovt med at læse jeres reaktioner og glæde ved at bringe smil på læberne. Uanset om teslaen står i bestilling eller i garage så slutter der aldrig. Prioriteterne skal være i orden ;-)

God aften venner

Vh Søren
Singh
Singh Mar 17 '15

Haha god grinern!

Genild
Genild Apr 12 '15
Her til eftermiddag var mit snørebånd gået op, og når man nu har rundet de "35 og nogle måneder", får man jo tit en vane med lige at kigge, om der eventuelt var noget andet man kunne lave, nu hvor man alligevel er dernede.

Da jeg stod lige bag R2-D2 var det jo nærliggende at kigge på rustudviklingen omkring den rustfri skrue, der i en tid har hængt i bremsen omkring en løsning. Som forventet så det ud ad hel.... til, så der skulle klart nusses med lidt Autosol.

Medens dette omfangsrige arbejde pågik, kom jeg for skade at komme helt ned (ok - fik overbalance af at stå for længe med krydderen nedad) og kiggede på de to bolte der holder den fine forkromede plastikdiffusor på plads.
Meget kan der siges om disse, men hvis de er rustfri er min røv en sommerhat, for pokker de er bare ræverøde!!!!

Nu vil jeg ikke anbefale at I alle farer ud og tilbringer aftenen liggende under bagenden af Tesla'en, men hvis I alligevel er dernede i anden anledning, så tag et kig på de to bolte.
Desværre er de garanteret et eller andet fjollet 1/4" UNC gevind eller det der er værre, men skiftes skal de vist.

Hilsen L@rs - der i øvrigt rigtig føler sig inde i gruppen nu, jeg har nemlig også vand i baglygten
SQLCPH
SQLCPH Apr 12 '15

Kære Genild. Tak for dit indlæg til vores brevkasse.

Det er så svært at tale om men jeg forstår dine metaforer og sikke en omgang du så har været ude for.

Jeg vil på baggrund af min vurdering anbefale dig 2 ting.

1. Undgå at "ligge under hende" på denne tid af måneden. Det røde omkring bolten er desværre naturligt ved denne kvinde men som sådan ikke noget du som bruger af hende skal bekymre dig om. Vi vurderer at du sagtens kan bruge hende på trods af det ræverøde og vi vurderer at det ikke går ud over styrken på hende.

2. Hvis hun er begyndt at være lidt utæt i pakningen omkring "baglygten" så anbefaler jeg jer "Tena lady mini magic" til forebyggelse af hendes tydelige inkontinens problemer. Fortsætter det så undgå i en periode at spule i det område når du vasker hende.

Hvis utætheden skulle dukke op i forlygterne kan det betyde at hun er gået i gang med at udvide batterikapaciteten og gået i egenproduktion af battericeller. Har du evt. haft din positivladet pol for tæt på hende?  Hvis det ræverøde stadig fortsætter skal du søge værksted. Vand i forlygterne samtidig med rust i undervognen kan være et tegn på større problemer men det lyder det heldigvis ikke til.

Jeg håber at jeg har forstået dit indlæg og hvis ikke beder jeg dig kontakte os igen.

Mange gode hilsener

Brevkassen

FrederikC
FrederikC Apr 12 '15
Lad mig sige det sådan: DER ER MANGE RUSTNE SKRUER!
Gustavsfar
Gustavsfar Apr 12 '15

Det lyder da mildest talt temmelig foruroligende! :-(

Sig mig en gang hvad f..... har de egentlig tænkt på...?

De bygger et karosseri af stort set ren aluminium plus et par procent stål og lidt titanium og så gider de ikke at gøre sig den ulejlighed at anvende rustfri skruer...

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Apr 12 '15
FrederikC
FrederikC Apr 12 '15
Billeder. Jeg sender det nok til Tesla og spar hvad vi gør. Foran kommer det nok ud af grillen på et tidspunkt. Altså som rust vand.
Genild
Genild Apr 12 '15
Kære brevkasseredaktør

Mange tak for svaret, men jeg er kommet til at tænke på noget siden, som jeg gerne vil have afklaret:

Da jeg ligesom opdagede alle de traumatiske ting som følge af et snørebånd der var gået op, vil det være bedre hvis jeg fremover udelukkende går i hyttesko???
Genild
Genild Apr 12 '15
Puhhh Frederik, det ser skisme godt nok skidt ud det du der har foreviget.

Minder mig lidt om min kjære gamle Moto Guzzi, hvor fabrikken har anvendt de smukkeste brunerede skruer og møtrikker til montering af kåben.
Til orientering kræver de kun en nats dug for at blive ligeså ræverøde.

Jeg er spændt på hvilken (sø)forklaring de vil komme med Frederik
Busimiss
Busimiss Apr 12 '15
Hyttesko og solbriller ;-)
Genild
Genild Apr 12 '15
Ja, hva' fa'en ligner det da også og ligge og rode under bilen på en højhellig søndag eftermiddag??
Larsen
Larsen Apr 12 '15
Frederik, hvorfor har du adskilt sidespejlet? Det var vel ikke for at se om du kunne finde rustne skruer?
Sider: 1 2 3 »