Loading...
dk

Hvor kan jeg forsikre min Tesla Model S? | Tesla Forum

Makova06
Makova06 May 20 '15

Kristian har du også erhverv ved Tryg?

Synes det er lidt underligt at Tryg siger at jeg har fået den absolut bedste pris de kan give mig og jeg skal give over 10.000 med max 35.000 km om året og jeg har erhvervsforsikringer hos dem...... :-(

Kristian70k
Kristian70k May 20 '15

hej, nej kun privat, hvornår har du sidst tjekket, det er noget med de har fået et nyt produkt?

Makova06
Makova06 May 20 '15

Min kontakt ved Tryg sendte selv et nyt tilbud, da de introducerede det nye produkt. Kiggede lige igen. Den hedder 9900 inkl. parkeringsskade. Men mit tilbud burde ligge noget under dit på grund af de vilde km du kører og når jeg har mit erhverv også.

Indtil videre har Codan klart det bedste tilbud for mig, men min forsikringsmand siger at han vil matche noget jeg er tilfreds med. Men fri km er mere attraktivt for mig end en billigere forsikring......vil ikke føle mig begrænset af de max. 35.000 når jeg kører 30.000 af dem alene på job.

Måske jeg bare er elendigt stillet som kvinde, når det kommer til bilforsikring :-(

thvestergaard
thvestergaard May 21 '15
Blev tilbudt Tesla 85d forsikring ved købstæderne for kr 9272,- med kr 4295,- i selvrisiko. Ingen Bilka bule forsikring som Tryg, men uden krav om tracker og fri km. De andre forsikringer er vist lidt billigere men også mere "skrabet" end tilsvarende hos Tryg er mit umiddelbare skøn, men må vist hellere få kikket alle betigelserne igennem og sammenlignet inden bilen kommer.
Klaus_
Klaus_ May 21 '15

@thvestergaard, jeg har ikke fundet noget alarmerende i dækningsskemaet hos Købstædernes i forhold til hvor vi har vores forsikringer er nu, så vi har valgt at flytte over til dem. Men man skal jo typisk skifte selskab med 2-3 års mellemrum, så hvis du opdager noget der er for skrabet, må vi jo skifte igen om et par år :)

thvestergaard
thvestergaard May 27 '15

@Klaus_, jeg har fået et lidt bedre bud igen på kr. 8010,- incl glasskade eller udv. bildækning som de kalder det. Så mon ikke også vi ender med at skifte :)

Klaus_
Klaus_ May 27 '15

@thvestergaard, hvad ligger din selvrisiko på, ved den præmie?  Så skal jeg vist lige have stukket lidt mere til ham inden jeg indsender underskriften, som jeg faktisk havde tænkt mig at gøre i dag.

thvestergaard
thvestergaard May 27 '15

@Klaus_ På min Model S 85D har jeg kr 4295,- i selvrisiko incl Ansvar, kasko, Vejhjælp og udvidet bildækning. Der er ikke førepladsdækning. Premie index 2015 er kr 8010,-. Jeg har altid kørt skadesfri, og jeg bor i Bjerringbro, så måske derfor er deres risikovurdering lille. Hertil får jeg følgende forsikringer: Parcelhus, Indbo, Årsrejse, Ulykke på 2 voksne og 2 børn.

6100Kreiberg
6100Kreiberg Jun 1 '15

#kramer Jeg har også lige fået min 85D forsikring ved Tryg. Efter følgende forlanger de nu GPS overvågning. Det stod er ikke noget om i tilbuddet. Hvad med dig har du også fået GPS overvågning i din Tesla ?

Bjarne 

Klaus_
Klaus_ Jun 1 '15

@6100Kreiberg, overvej evt. denne Defa som Kiefer har til salg:
Sælges: Defa Finder Link GPS tracker

Den ville jeg selv have valgt hvis det blev nødvendigt for mig, men jeg valgte et selskab hvor de ikke stiller krav om GPS tracker.

Mixi
Mixi Jun 1 '15

@thvestergaard hvad selskab er det du bruger ​

Lborch
Lborch Jun 1 '15
TopDanmark vil have at jeg installerer en Defa Gps-overvågning... Er der nogen der kender denne - eller et godt og billigt bud på hvor den kan installeres?
Daduck
Daduck Jun 2 '15

Jeg har endnu ikke fået min sat i, men her er det tilbud jeg fik.

----

Det tager ca 1t at få det monteret, så jeg vil anbefale dig at vente. 
Det koster med moms 5200kr. 
Bare sig til, vi laver mange Teslaer med denne type opgave. 

----

Fra: Nikolaj Møller 
AmagerMøller APS
Kirstinehøj 15
2770 Kastrup 
Tlf: 32596000
Direkte:32486850
www.amagermoller.dk

Singh
Singh Jun 2 '15

Selve enheden koster 2800-3000 kr fra ny, så det er da rimelig pepret at tage 2200 kr. for en times arbejde? 

Just saying. 

Forummets indlæg er redigeret af Singh Jun 2 '15
Kiefer
Kiefer Jun 2 '15

Jeg gav 4000 inklusiv installation for min.

/Martin

Lborch
Lborch Jun 2 '15
Man skal da lige tjekke kan jeg læse. Min kontakt hos TopDK oplyste mig Dansk Turbo Teknik... Men jeg synes han sagde 6000,-!
3000,- i arbejdsløn er måske liiiiige lovlig meget :/
thvestergaard
thvestergaard Jun 3 '15

@mixi, de tilbud jeg omtaler er fra Købstædernes Forsikring, som jeg nu er flyttet over til. Jeg var tidligere i GF. Jeg har envidere fået tilbud fra Tryg, men ligesom @6100Kreiberg skulle de også pludselig have GPS tracker i bilen for at kunne forsikre den. Det er jeg fri for ved Købstædernes Forsikring, som ligeledes giver fri km

Klaus_
Klaus_ Jun 3 '15

Jeg skiftede også til Købstædernes og fik et lignende tilbud som det thvestergaard har nævnt tidligere i tråden. Deres andre forsikringer er nogenlunde på samme pris og dækningsniveau som det vi havde hos Runa (LB) før, bortset fra at Tesla'en koster næsten det halve i forhold til Runa.

pjn
pjn Jun 4 '15

Har lige underskrevet et tilbud fra IDA Forsikring på en 70D, Fri KM og glas. Postnummer 4700.

Pris 5300 kr :o)  (Selvrisiko: 7500 kr,)

Der blev ikke nævnt GPS tracker.

NielsHP
NielsHP Jun 4 '15

Har lige snakket med IDA forsikring også (fordi Tryg, som har kendt til at jeg havde bestilt bilen i et halvt år, lige pludselig i går krævede tracker). Jeg spurgte positivt ind til GPS-tracker, og det var ikke krævet.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 »