Loading...
dk

Hvor kan jeg forsikre min Tesla Model S? | Tesla Forum

Jabba
Jabba Nov 24 '15
Citat fra SuneH
Citat fra Holm8000
Citat fra SuneH

Har netop talt med Allan. De  har trukket sig ud af Tesla efter afgifterne blev vedtaget, da de skal erstatte til nyværdi, og den jo stiger efter 1. januar. Øv.

Har du hør ALKA?

Alka vil kun tage en Tesla ind, hvis man flytter alle sine forsikringer. De kan ikke engang oplyse en pris uden at man først gennemgår alle de øvrige. Så man risikerer at bruge 1 time i telefonen hvorefter man får oplyst en pris, som ikke er attraktiv. Suk. Har booket et telefonmøde med dem i aften.

SuneH: Alka, ligesom så mange andre forsikringsselskaber gør øjensynligt meget forskel på folk. Da jeg bad om en pris på min 85D, blev jeg ikke bedt om at samle andre forsikringer hos dem. Det er også en af de ting de har slået sig meget på.

Jeg har indtil fornylig haft bilforsikring hos Alka (ikke en Tesla) og kan nævne at de siger og reklamerer med en ting og gør noget andet når man går i dialog med dem. Hvis nu de bare ikke havde reklameret og givet udtryk for at de er så transparente, bundærlige og at det ikke gør nogen prisforskel om man samler flere forsikringer eller ej - så ville jeg ikke have et problem med Alka. Men der er ingen tvivl om at de er lige dårlige/lumske som de fleste andre forsikringsselskaber.

BPBach
BPBach Nov 24 '15
Prøv at kontakte Torben Jacobsen 87318864 fra Tryg han har givet mig en okay pris på forsikring.
De har ændret deres vilkår man skal ikke have monteret Gps længere,
undtagen den store P-model der gælder det stadigvæk men den arbejder de også på at få fritaget for overvågning , da de har accepteret Teslas Gps modul i bilen.
Houmark
Houmark Nov 24 '15

Skal hente min længe ventede TMS i morgen kl. 10, men har her i aften har jeg modtaget en mail fra Tesla at Købstæderne ikke har godkendt min forsikring og at de derfor ikke kan indregistrere min bil.

Jeg kontaktede dem (købstederne blandt andre) ellers, inden jeg bestilte min TMS i august for at sikre mig diverse detaljer omkring pris mm.

Er der nogen der har prøvet det samme eller har hørt om lignende.

Jeg er 43 år, bor i Nordsjælland og kører som elitebilist. Jeg tænker det er en misforståelse, men man bliver nu altid lidt nervøs når den slags problemer dukker op så sent.

Faktisk undrede det mig at jeg ikke hørte noget ang. forsikring fra Tesla, men jeg tænkte at det havde de styr på. Men måske jeg tager fejl!

Nå jeg ringer til dem i morgen.....tidligt ;)

Forummets indlæg er redigeret af Houmark Nov 24 '15
DeaconWP
DeaconWP Nov 24 '15

Du kan bare tegne en hvilken som helst forsikring i morgen, så du kan få din bil med det samme. Du har 14 dages fortrydelsesret fra du modtager din police, så du har tid nok til at finde et nyt "det rigtige tilbud".

Så hvis du har mod på det, får du din bil i morgen alligevel. Start med at tegne den hos dit nuværende selskab på andre områder, og arbejd videre derfra.

Pøj pøj i morgen. ;-)

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Nov 24 '15
Houmark
Houmark Nov 24 '15

@DeaconWP

Tak for tippet, jeg var ca. nået til det samme. Syntes bare det var sådan lidt "hovsa" fra Tesla's side. Jeg ved de har helt vildt travlt, men alligevel.

Faktisk kunne jeg have hentet den i mandags, men arbejde i Odense gjorde at jeg måtte takke nej og vente yderligere to dage - hvilken smerte....

Forummets indlæg er redigeret af Houmark Nov 25 '15
DeaconWP
DeaconWP Nov 25 '15

Ja, uha da, sikke en fed streg i regningen så.

Kabbel
Kabbel Nov 25 '15

Jeg fik dette tilbud fra Global:

Vi kan tilbyde at forsikre din Tesla for årlig præmie: 5.995 kr.   Forsikringen dækker: - Lovpligtig ansvar - Kasko - Fast præmie - Fri kilometer - Selvrisiko 5.000 kr. - Gratis stenslagsrepsration - Hvis udskiftning af forrude, selvrisiko 1.995 kr.   Forudsætning for tilbud: - Bruger skal være fyldt 25 år. - Haft kørekort i 3 år. - Ingen skader de sidste 3 år.   Så nu mangler jeg bare bilen (model S70RWD)...!
SuneH
SuneH Nov 25 '15

Jeg har nu fået prisen fra Alka: 6200 kr. for min 70RWD m. 25.000 km. Selvrisiko 4000. Rep. af forrude gratis, udskiftning 2000 kr. Der er IKKE krav om GPS.

Topdanmark skulle have 8200 + GPS for det samme.

Prisen forudsætter at jeg flytter alle mine forsikringer til dem (Hus, Indbo, bil nr 2, 2 x ulykke, 2 x børneulykke, årsrejseforsikring). De er generelt billigere end mine nuværende priser hos Topdanmark, eksempelvis på husforsikringen sparer jeg 2300 kr ift Topdanmark. Så samlet set en rigtig god pakke, som jeg givetvist siger ja til, når jeg har været dækningerne igennem med en tættekam i aften.

Houmark
Houmark Nov 25 '15

@Gyhrs Jeg ringede også til Global her til morgen og fik samme oplevelse som dig. Indtil videre har jeg en rigtig fin oplevelse med Global. Lad os håbe den holder ved, hvis jeg nogensinde for brug for dem (det håber jeg selvfølgelig ikke jeg gør) 

Clement
Clement Nov 25 '15
Hej Kabbel

Hvornår er dit tilbud fra?? For jeg har fået tilbudt 6.495 kr.
Kabbel
Kabbel Nov 25 '15
@Clement Jeg fik tilbuddet i september i år.
Pelsen
Pelsen Nov 25 '15

Er der slet ikke nogen herinde der har prøvet at melde en skade til Global endnu? Kunne være virkelig godt at høre om en real life oplevelse hvor de skal punge ud.

ODE90D
ODE90D Dec 10 '15

Jeg kan se i tråden at flere vælger at lade sig underforsikre for at komme ned i præmie hos Global. Her skal man være opmærksom på, at det vil medføre at ALLE skader uanset deres omfang kun dækkes forholdsmæssigt i forhold til den forsikrede værdi.

Har man eksempelvis betalt 800.000 for bilen, men forsikret ud fra en værdi på max 750.000 vil alle fremtidige skader kun blive dækket efter følgende formel: Skadens pris / 800.000 x 750.000 minus selvrisiko. Det er der ikke mange der er klar over.

Betyder ikke meget på små skader med kan hurtigt blive dyrt ved større skader.

NewTeslaOwner2015
NewTeslaOwner2015 Dec 10 '15

Jeg er også endt hos Global med 8495 per år for kasko, ansvar, fri kilometer, selvrisiko på 5000 kr, fast præmie, og glasforsikring inkluderet. Bilen er en 90D til ca 878.000 alt inklusiv. Postnummer er indre københavn.  Prisen er ifølge Global den samme selvom bilen skulle koste op til 1 mio.

Det var så markant billigere end alle andre...De tætteste på jeg kom var TRYG til omkring 14.000 om året og det var med max 30.000 KM og en højere selvrisiko. Aktså langt over 50% dyrere?! 

Jeg er interesseret i at høre om der stikker noget under her? Det lyder umiddelbart som et supergodt tilbud, der skyldes at udenlandske aktører er kommet ind på markedet.

FreePower
FreePower Dec 11 '15

@ODE90D

Hvor er det du ser nogen underforsikrer deres bil? Du kan ikke underforsikre hos Global forsikring, så ved ikke lige hvor du har det fra?

P.S. Jeg arbejder ikke for dem.

TeslaFreak
TeslaFreak Dec 11 '15

Jeg føler mig hellere ikke underforsikret hos Købstædernes Forsikring til 5605 kr. om året.

"Der er ingen maks. Erstatning på bilen den er dækket til nyværdi. Vi ved endnu ikke om der sker ændringer på forsikringerne, men sker der noget, vil du få et varslingsbrev med evt. ændringer."

Forummets indlæg er redigeret af TeslaFreak Dec 12 '15
HJJ
HJJ Dec 12 '15

Du mener vel 5605 kr. pr. år ?

TeslaFreak
TeslaFreak Dec 12 '15
Citat fra HJJ

Du mener vel 5605 kr. pr. år ?

Det vil jeg da håbe :D Jeg har rettet det nu.

Gravko
Gravko Dec 27 '15

AON Danmark har via deres datter selskab til privatmarkedet givet mig en pris på lidt over 8.000 som jeg har godtaget.

Ingen km begrænsning, ingen krav om box. Der er god service, god dækning og ingen ting at klage over.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20