Loading...
dk

Hvor kan jeg forsikre min Tesla Model S? | Tesla Forum

Hookmaker
Hookmaker Mar 14 '14

Super Kaj, - men du har vist glemt at fortælle at du har fået din bil...;-) Tillykke!

kajakaj
kajakaj Mar 14 '14

Tak. Vi havde en fin tur hjem i onsdags - havde 100 km i overskud da vi nåede Langå, endda med lidt sigthseeing rundt i Odense med datteren. Kører fantastisk - lækker bil. Har i øvrigt lige erfaret at der også kører en mørkegrå her i byen - ret godt scoret af en by på kun 3000 indbyggere.

Kiefer
Kiefer Mar 14 '14

Hej Kaj.

Godt at høre man kan køre fra KBH til Århus via Odense og stadig have 100km på "tanken".

/Martin

kajakaj
kajakaj Mar 14 '14

Der var kø på køgebugtmotorvejen, så langsom kørsel giver længere rækkevidde. Resten af vejen til Odense lagde vi omkring 100 kmt., da det var vores første tur. Fra Odense kunne vi se at der var rigeligt, så 110 kmt derfra. Forbrug til Odense 30 kwh. Hele strækningen 66 kwh. Fantastisk at kunne køre så langt på en opladning - med en strømpris på et par kroner bliver det en pæn besparelse på driftsbudgettet fremover.

Kiefer
Kiefer Mar 14 '14

Hmm, tjoe, tror dog ikke rigtigt mit temperament er til 110km/t på motorvejen ;-)

/Martin

kajakaj
kajakaj Mar 14 '14

Hej Martin. Det var første tur, så ville hellere tage den lidt med ro og så være sikker på at nå helt hjem. Skal lige lære bilen lidt at kende mht. rækkevidde og forbrug ifht. kørestil.

JohnP
JohnP Apr 21 '14

Tak til Kajakaj for oversigten over forsikringsselskaber, det hjalp mig idet jeg var forsikret i GF og Lærerstanden, som ikke ville forsikre Teslaen. Jeg fik et godt tilbud hos Købstædernes Forsikring på kr. 5.529 uden kilometerbegrænsning og uden GPS tracker selvrisiko, kr. 6.660 (elitebilist) prisen er afhængig af hvor mange af de øvrige forsikringer man flytter. Assurandøren er Allan Lindholt Nielsen tlf.21640922. Jeg henter min Tesla i Kastrup på onsdag, så kommer der endnu en til Østjylland. Jeg glæder mig.

kajakaj
kajakaj Apr 21 '14

Selv tak John. Dejligt at høre der kommer flere i Jylland - så får vi nok også snart serviceafdelingen i Århus. Vi har haft vores i  6 uger og den er bare fantastisk at køre i - forstår godt du glæder dig.

Kiefer
Kiefer Apr 21 '14

@JohnP: Det er seriøst en jungle når vi snakker Teslaer og forsikring, vi formåede aldrig at få en tilbud fra Købstædernes der kunne bruges til noget, hvis det er assurandøren fra Vejle, er det vist den samme der aldrig vendte tilbage til os, i stedet ente vi ved Danske Forsikring, de ville have GPS tracker på Teslaen, men ikke på konens ML. Burde ellers være muligt med relativ billig forsikring med bopæl lige uden for Hinnerup ved Århus. Forsikringsselskaberne burde snart indse at med ca. 40.000 solgte på verdensplan, er der endnu ikke blevet stjålet en endnu...

Og rigtig fint med endnu en i det østjyske, måske Tesla DK så snart kan få fingeren ud og få åbnet det servicecenter i Århus...

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Apr 21 '14
Pedro
Pedro Apr 22 '14

@Kiefer > Jeg ville som forsikringsselskab ikke bekymre mig om tyveri, snarere om skader. Masser af elektronik, aluminum og hele snuden fyldt med kølere. Umiddelbart vil jeg tro det er en bil der er noget dyrere end gennemsnittet at rette ud.

Men at forsikringsselskaberne er så uenige om prisen, det siger vel lidt om at de gætter indtil de har nogle erfaringer med omkostningerne og avancen.

Kiefer
Kiefer Apr 22 '14

@Pedro: Jeg er ikke uenig, nok bare mere træt af at jeg skulle poste 4.000,- i en GPS tracker samt 395,- om året i årligt abonnement som jeg mener er helt unødvendig.

/Martin

Ninus
Ninus May 18 '14

Hej - er der nogen der kan fortælle om der findes en forsikring, hvor de ikke har krav om GPS overvågning ?

FrederikC
FrederikC May 18 '14
Jeg regner med at forsikre min hos Privatsikring gennem min bank, og der stilles ikke krav om gps. Ellers har de ihvertfald glemt at nævne det.
Ninus
Ninus May 18 '14

Har forespurgt flere steder, men når jeg gik dem på klingen, skulle de alle ha det !!!

TwoChops
TwoChops May 18 '14
@Ninus. Min P85 er forsikret hos Codan. Hvis der er krav om det, har de ikke sagt det til mig. Har lige fået policen, og det fremgår heller ikke af den. Det virker også helt fjollet når nu bilen alligevel er tracket af Tesla.
christer
christer May 18 '14
Har Alka, ingen krav om GPS. Nu ved jeg ikke hvad du har købt men min S85 kostede det samme som min gamle Audi A4. Der er altså ikke tale om liebhaveri...
Hookmaker
Hookmaker May 18 '14
Det er ikke et krav hos alka, men du får 25% med alkabox.
JensMelhede
JensMelhede May 18 '14

Har minforsikring.dk - ingen krav om GPS tracking.

Købstæderne har heller ikke nogen krav, men var blot dyrere end minforsikring.dk.

egernmus
egernmus May 19 '14

Vores er forsikret hos Topdanmark. De nævnte heller ikke noget om GPS tracker, før vi stod med policen i hånden - så var der pludseligt krav om at få én installeret indenfor 14 dage....! Men vi fik dem overbevist om, at det ikke var nødvendigt, så de frafaldt kravet :-)

/ Eva

Forummets indlæg er redigeret af egernmus May 19 '14
Kiefer
Kiefer May 19 '14

Hvordan pokker gjorde i det, vi har vores forsikret via Danske Forsikring som er en del af TopDanmark, her var kravet om GPS tracker som skulle være en helt specifik model ufravigeligt.

/Martin

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 »