Loading...
dk

køge superlader | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Teslaforum: Diverse » Ris & Ros
DeaconWP
DeaconWP Jan 6 '16

Nu vil jeg indrømme, at jeg ved tilpas lidt lige her??

Der er lys i ladeporten, som kan lyse.

Der er lys i UMC, som kan lyse.

Er der også et lys på Supercharger standeren, der lyser når man lader? Og er det det lys der ikke slukker, selvom man forlader sin bil under SuperCharger ladning?

Eller er det lysene i bilens ladeport du skriver om, Hookmaker?

TeslaFreak
TeslaFreak Jan 7 '16

Der er ikke noget lys i selve standeren, Det er dem der sidder ved ladeporten, og de slukker altså når bilen er låst. Hvis nogen biler ikke slukker må de være på en ældre software der ikke slukker eller have en eller anden fejl.

mortendk
mortendk Jan 7 '16

Det tyder mere på at de biler hvor der er lys i ladeporten hele tiden, har en nøgle liggende inde i bilen når den forlades = bilen låser ikke og er jo desværre lige til at snuppe :/

Nu er Køge SuC nok ikke det værste sted, men der er folk ude i europa som fik tømt bilen sidste år pga. den forglemmelse.

RobertJ
RobertJ Jan 7 '16

Min Erfaring med det grønne lys, der er til stor gene i villakvarteret om aftenen for det er seriøst kraftige LEDer, er at det lyser når bilen er 'åben'. Det slukker definitivt når man trykker på låseknappen (FOB), dog kan der i nogle tilfælde gå nogle minutter før det slukker, når man bruger walk-away låsning.

Dette giver en ide om at lyset først slukker når bilen er i powerdown mode.

Da jeg kan se herligheden gennem stuevinduet, har jeg tilmed lagt mærke til at det grønne lys spontant kan tænde i 30 sekunder eller mere senere på aftenen.

Så det kan på ingen måde bruges til at identificere superbrugere på superladeren, men er ret stor fan af 1 diode 20% 2 diode 40% idéen.

- R

Hookmaker
Hookmaker Jan 7 '16
Så er det jo godt jeg er den eneste der drager nytte af denne fordel .....;-)
Nikolaj
Nikolaj Jan 7 '16

Jeg kan tale med om, at det er supervigtigt at låse bilen manuelt (et tryk på FOB), når man har sat den til ladning og forlader den. Havde selv ubudne gæster fornylig, og det viste sig efterfølgende at bilen havde stået ulåst!!! På min overvågning og i Teslas logfiler kunne det ses, at jeg for at få åbnet chargeporten låser bilen op med 2 tryk på FOB. Hernæst får jeg åbnet chargeporten ligeledes med FOB'en og sat ladekablet til, og forlader den derefter. I denne situation låser bilen sig desværre ikke automatisk, når ens FOB kommer på afstand af bilen. Heldigvis var bilen tom, men lektien er at man skal låse bilen manuelt med FOB, da den automatiske låsefunktion ikke altid virker.

Man kan i øvrigt altid se på sin app, om bilen er låst, hvis man skulle blive i tvivl. 

 

Kristian70k
Kristian70k Jan 7 '16
Tjekkede lige i dag.. Hvis man er i bilen r den grøn eller slukket
Kiefer
Kiefer Jan 7 '16

Lagde godt mærke til to biler ved Middelfart i dag, hvor begge biler holder uden personer, men begge biler holder med lys i ladeporten.

Det er da lidt bekymrende hvis det er tilfældet at bilen ikke er låst. Jeg overvejede det, men undlod at gå over og forsøge at åbne en af  bilerne.

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Jan 7 '16

Døren åbner vel ikke ved, at du trykker på håndtaget??

hhs
hhs Jan 8 '16

@Deacon. Hvis bilen er i “garage mode” er den ulåst og dørene kan åbnes af alle ved berøring af håndtag. Se dette fra manual :
Note: If all doors are closed and you use the key to unlock Model S, walk-away locking is
temporarily suspended until the next time Model S powers on (such as when you press
the Brake pedal to engage a driving gear), or until you use the key again to lock Model S.
This allows you to keep Model S unlocked in your garage.

Forummets indlæg er redigeret af hhs Jan 8 '16
RobertJ
RobertJ Jan 8 '16

Farlig manøvre!

Bruger selv dbl fob klik for at løsne ladekabel om morgenen. Bilen står derefter åben i en længere periode når man forlader den.
Tænder du for walk me home lights funktionen, er de
t mere tydeligt at se man har ladet bilen stå ulåst.
Slukker for/bag lys ikke når du går væk fra bilen, skal den lige ha et klik på fobben.


- R

 

Teslasse
Teslasse Jan 8 '16

Jeg har en tilståelse. På julehjemturen til Bornholm skulle vi lade i Middelfart. Der var en ledig plads og den tog vi. Den ladede kun med 80 A, og med den hastighed kunne vi få problemer med at nå færgen i Ystad. Nabobilens fører blev efter et øjeblik efter hentet af fruen og bilen var således forladt. Jeg kunne se at hans skærm var oplyst og jeg kunne også se at han ladede med 200 A. Jeg tænkte at når han nu først kom tilbage når bilen var opladt og jeg havde problemer med at nå færgen, gik det vel at prøve at tage hans strøm...Som tænkt så gjort. Jeg trak hans ladekabel ud og efter 5 sek satte jeg det i igen. Nu ladede han med 80 A og jeg med 200 A. Om han har haft en nøgle liggende i bilen eller hvad der har gjort at jeg kunne trække hans stik ud, ved jeg ikke. Men det hjalp mig...

Hookmaker
Hookmaker Jan 8 '16

Ha, yes sådan kan det gå! Jeg har flere gange set nogen komme og lade i Middelfart, og stige ind i en anden bil og køre væk. Det kalder jeg bare for meget! Så i min bog gælder alle tricks her.

DeaconWP
DeaconWP Jan 8 '16

Den adfærd slår alle tidligere gode artikler.

Det er da bare så meget i orden og lige som det skal gøres.

Jeg alle vil gøre det samme, hvis de kan.

SuneH
SuneH Jan 8 '16

Også thumbs up herfra. Ankomme i to biler, stille TMS til opladning mens man kører væk i en ICE, så er man selv ude om det.

MS
MS Jan 8 '16

@Teslasse - hvis jeg sad på den anden side af skriftestolen ville du få syndsforladelse - pronto - med det forløb du beskriver. Det synes jeg faktisk er i orden. Men husk, at der er jo nogle, der lige smutter over plænen (har selv gjort det) og spiser en hurtig burger på McD og er tilbage indenfor for 1/2 time. Eller bare løber ind på Comwell på toilettet. Så selvom om en bil er forladt betyder det jo ikke at man blot har parkeret bilen og optager pladsen uden et reelt ladebehov (fx de sidste 10% mod 100% opladning, der tager rigtig lang tid).

hhs
hhs Jan 8 '16

Nu er der jo indført tidbegrænsning på 40 min ved SUC i Middelfart. Indenfor de 40 min er det vel ok. at besøge McD m.fl.

lysmanden
lysmanden Jan 8 '16
Teslalasse. Fedt ;) men hvordan kan det mon lade sig gøre ? Burde bilens håndtag ikke åbne når man nærmer sig bilen?
Trannel
Trannel Jan 8 '16
@Teslasse og alle efterfølgende sympatisører.
Det er i min bog absolut ikke i orden at udøve den slags selvtægt selvom man skulle have travlt.
Der er naturligvis ikke noget krav om at man skal opholde sig i bilen under opladning og hvorfra ved I at den omtalte fører ikke har mindst lige så travlt som den nyankomne? Det kunne endda være at han skulle nå samme færge.
Det er helt legalt at forlade sin bil i et tidsrum f.eks i 40 minutter i Middelfart under ladning alt andet giver ikke mening men det er samtidig en god ide at efterlade kontaktoplysninger.
Kristian70k
Kristian70k Jan 8 '16
Igen synes man selv man har mest og størst ret.. Hold nallerne fra andres biler.. I kender ikke baggrunden for hvorfor han blev hentet, om han skulle nå den samme færge.. Det er forkert og dårlig stil..
Sider: « 1 2 3 4 »